Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، تدابیر پیشگیرانه و درمان‌های کمکی طب ایرانی در بیماری کرونا را به دانشگاه‌‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا شمس اردکانی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت ویرایش نخست برنامه تدابیر پیشگیرانه و درمان‌های کمکی طب ایرانی در بیماری کوید19 را به معاونت‌های مرتبط در وزارت بهداشت و روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نامه با اشاره به آثار اقتصادی و اجتماعی وسیع همه‌گیری ویروس کرونا که در مدت زمان کوتاهی همه کشورهای کره خاکی را در نوردید، آورده است: گرچه آتش این همه‌گیری در فصل جاری در حال کم‌رنگ شدن است، اما بیم آن می‌رود که در پاییز هر سال دوباره شعله‌ور شده و جهان را فرا بگیرد و منطقی به نظر می‌رسد که بر پایه دستورات سازمان جهانی بهداشت، از تمامی ظرفیت‌های موجود، از جمله ظرفیت‌های طب‌های سنتی، برای درمان آن بهره‌برداری شود.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تاکید کرده است: از آنجا که نظام سلامت نظامی یکپارچه است، نمی‌شود اقدامات مرتبط با سلامت مردم را خارج از آن انجام داد و پروتکل‌های طب سنتی در زمینه مهار کرونا و درمان بیماران مبتلا نیز همه از مسیرهای تعریف‌شده توسط وزارت بهداشت پیش رفته‌اند و تلاش شده است در این برنامه، مطالبی گردآوری شود که حداقل مبتنی بر شواهد باشند.
 در برنامه تدابیر پیشگیرانه و درمان‌های کمکی طب ایرانی در بیماری کوید19 که به‌‌ عنوان دستورالعملی بر اساس منطق طب ایرانی و تجربیات درمانگران این دانش بر بیماران کووید19 پایه‌ریزی شده، تدابیر طب ایرانی و مکمل در هفت دسته‌بندی شامل مردم عادی، افراد پرخطر، بیماران سرپایی، بیماران بستری ساده، بیماران بستری بخش مراقبت‌های ویژه، بهبود یافتگان و پساکرونا بیان شده است که توصیه‌ها و تدابیر مربوط به پیشگیری و خود مراقبتی در مردم عادی، در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علوم پزشکی طب ایرانی درمان وزارت بهداشت کرونا تدابیر پیشگیرانه وزارت بهداشت طب ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان در نشست خبری با موضوع تشریح دستاوردها و اقدامات هفته سلامت، افزود : چالش اصلی مان کمبود نیروی انسانی ماندگار در استان است و البته تاکیدی بر نیروی انسانی بومی نداریم واگر در استان ماندگار باشند، برای مان کافی است . 

جاودان گفت: در شرق استان بیشترین کمبود نیروی انسانی داریم که باعث شده است در خدمت رسانی به مردم و بیماران با مشکل مواجه شویم .

وی افزود: در زیرساخت های رفاهی نیز مشکل داریم تا به متخصصان و پرستاران خانه سازمانی دهیم‌‌ و ۱۰۰ میلیارد تومان خانه برای پزشکان و... رهن کرده ایم‌ که این مبلغ را می توانستیم برای توسعه خدمات هزینه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت دارند.

جاودان افزود:معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان بدلیل حجم‌ بالای واردات و... در اين استان ، جزو معاونت های بزرگ غذاوداروی کشور است.

وی اظهارداشت :در سال گذشته دو بیمارستان در استان افتتاح شد.

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیمارستان ۵۳۱تختخوابی بندرعباس و ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره در جوار بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس و ۱۶۰ تختخوابی میناب در حال ساخت است.

وی افزود: ۱۹۰ پروژه بهداشتی ودرمانی در سال گذشته در استان افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان گفت: ۱۹۰ پروژه بهداشتی ودرمانی هم در سطح استان در حال ساخت هستند.

جاودان افزود: ۱۵۰۰نفر نیروی انسانی برای بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس نیاز داریم‌. البته برای تمام بیمارستان های استان که درحال ساخت است ، ۵هزار نفر نیروی انسانی نیاز داریم.

وی گغت: در سال گذشته دانشکده های غرب و شرق استان نیز راه اندازی شد‌

جاودان اظهارداشت : وزیر و معاونان وزیر بهداشت، شورای عالی انقلاب فرهنگی ،نمایندگان استان در مجلس ،استاندار و نماینده ولی فقيه در استان همواره حامی دانشگاه هستند.

وی افزود: هرمزگان در سال ۶۵ دارای دانشگاه علوم پزشکی شد.

جاودان گفت: در سال گذشته مجتمع آموزش عالی سلامت در بستک نیز راه اندازی شد‌.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان افزود: در زیرساخت های رفاهی نیز مشکل داریم تا به متخصصان و پرستاران خانه سازمانی دهیم‌‌.

جاودان گفت: به لحاظ هزینه و اعتبارات علی رغم شرایط اقلیمی هرمزگان،  اما تفاوتی باسایر استان ها نداریم که باعث بروز مشکلاتی برای اجرای طرح ها و....می شود.

وی افزود: بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی در سفر رئيس جمهور مصوب شد که تجهیزش را پالایشگاه نفت ستاره انجام دهد.

جاودان در پاسخ برسوالی مبنی برگلایه ساکنان اطراف صنایع استان از شیوع بیماری های سرطان و...و آیا اینکه پژوهشی در این بخش صورت گرفته است، تاکید کرد:  مسائل زیست محیطی در شیوع و افزایش بیماری ها اثرگذار است و صنایع بایستی پیوست سلامت داشته باشند که مدیریت ارشد استان ،پیوست سلامت را از صنایع مطالبه خواهند کرد.  

وی در پاسخ به این‌پرسش که‌در محلات حاشیه ای که فاضلاب روان است واز طریق حشرات و حیوانات برخی بیماری ها ممکن است منتقل شود، گفت:در سال های گذشته دانشگاه های تهران و علوم پزشکی هرمزگان نیز پژوهشی در این‌بخش انجام داده اند که چه میزان بیماری ها در این‌مناطق شیوع دارد که بدلیل اینکه آب آشامیدنی و استحمام در این مناطق بهداشتی است ، میزان بیماری ها در این مناطق چندان بیشتر از سایر مناطق نیست ، اما اصلاح فاضلاب روان در محلات زمانبر است که بایستی انجام شود.

حسین پور معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۱۲هزار نفر نیروی انسانی در استان داریم و ۴هزار نفر کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت ودرمان و.... داریم. در حال حاضر بین ۲۵تا ۷۵ درصد پست های سازمانی مان بلاتصدی هستند.

حسین پور افزود: از بیش از دوهزار نفر مجوز استخدام سال گذشته، ۹۵۰ نفر در آزمون قبول شدند، اما ۲۰۰نفرشان هنوز مراجعه نکرده اند.

وی گفت: دانشکده دندانپزشکی از سال ۱۴۰۰ شروع شده و ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۳۶ میلیارد تومان نیز امسال تعیین اعتبار شده است.

دکتر ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۱۰۳ هزار نفر اتباع بیگانه ثبت شده در سامانه سیب ، خدمات مان را در استان دریافت می کنند.

وی افزود: درمان کودکان زیرهفت سال در مراکز دولتی رایگان است.

حامد فلاح  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۲داروخانه در سطح استان دارو برای بیماران خاص، پیوندی و...توزیع می شود‌.

فلاح افزود:در ده ماه اخیر تعداد داروخانه ها از ۱۸۰به ۲۰۵ داروخانه افزایش یافته است‌.

وی گفت:سهمیه دارویی مان بایستی از ۱.۹ درصد به ۲.۴درصد برسد.

معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی افزود: حدود۱۰۰ قلم کمبود دارویی کشوری در استان هم داریم.

فلاح گفت: ۴۰ شرکت توزیع دارویی در خارج از استان هستند که تلاش می کنیم به استان بیایند‌.

جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان گفت : شعار سلامت امسال ، " سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت " است که بایستی پیشگیری مقدم بر درمان بیماران اعضای خانواده مورد توجه قرار گیرد .

جاودان افزود:هر ایرانی بایستی یک مراقبت سلامت داشته باشد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال