Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:07:29 GMT

مرگ تدریجی اصناف در عصر کرونا

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۷۵۵۳

مرگ تدریجی اصناف در عصر کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمجید جلالی در آئین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج اصناف استان هرمزگان با بیان اینکه از زمان انتشار ویروس کرونا در کشور بیشترین خسارت‌ها متوجه اصناف شده است، اظهار داشت: پس از مصوبه دولت در ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا، فعالیت بالغ بر ۷۵ درصد واحدهای صنفی کشور برای مدت بیش از ۲ ماه تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصناف و بازاریان همواره در تمام مقاطع تاریخی و عرصه‌های مختلف یار و همراه نظام و ملت بوده و در موضوع کرونا ویروس نیز از همان روزهای ابتدایی بسیاری از شاغلین صنفی به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی فعالیت‌های کسبی و مشارکت در طرح پیشگیری از بیماری کرونا کردند.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران با بیان اینکه، برخی از صنوف نظیر آرایشگران، گیم نت‌ها و … در قالب صنوف پر ریسک همچنان در تعطیلی به سر می‌برند، تصریح کرد: بسیاری از فعالان صنفی ما در حوزه‌های مختلف نیازمند حمایت‌های جدی برای امرار معاش هستند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان از مرگ تدریجی اصناف در وضعیت اقتصادی صنفی این بخش خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری جلسه استانی ستاد مقابله با بیماری کرونا در استانداری، توقع می‌رفت اعضای این ستاد، مصوبه‌ای را برای کمک به اصناف پر خطر در قبال اجبار به تعطیل کسب و کار نیز نظر و مصوبه‌ای داشت.

وی خواستار بومی‌سازی مصوبات ملی ستاد مقابله با کرونا در استان شد و ادامه داد: ساعات فعالیت مجتمع‌های تجاری و بازارهای استان هرمزگان با توجه به اقلیم، فرهنگ و آب و هوای استان‌های جنوبی نیازمند تغییر است که در گذشته در قالب پیشنهاد به ستاد استانی پیشگیری از کرونا ارائه شده بود.

جلالی با بیان اینکه بازاریان از دولت توقع دارند که به ازای همکاری همه جانبه خود برای کنترل و مقابله با بیماری کرونا به صورت جدی‌تری حمایت شوند، افزود: تعطیلی واحدهای صنفی استان به معنای قطع درآمد این بخش از جامعه بوده و ادامه این روند علاوه بر تلنبار شدن بدهی، سر رسیدچک‌ها و اجاره‌بهای فعالان صنفی، حدود ۴۰ هزار واحد کسب و کار را نیز در استان تهدید می‌کند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان از صندوق خیریه امام رضا (ع) به عنوان اقدام مشترک اتاق اصناف و سازمان بسیج اصناف یاد کرد و گفت: هدف از راه‌اندازی این صندوق خیریه، حمایت از بازاریان نیازمند تعریف شده و با تقویت آن می‌توان، پاسخ‌گویی نیاز بخشی از خسارات وارده بر اصناف در پی بیماری کرونا بود.

وی ادامه داد: حوزه مقاومت بسیج اصناف به عنوان نقطه اتصال بسیج و بازار، در صورت حمایت و تقویت بیشتر آغازگر فصلی تازه در حوزه اقدامات جهادگونه بازاریان و ارتقای آموزش‌های لازم در این بخش خواهد شد.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران ضمن تقدیر از خدمات صادقانه سرهنگ زارع، مسئول سابق سازمان بسیج اصناف استان ابراز امیدواری کرد سروان پاسدار مهدی بشیری به عنوان مسئول جدید این سازمان محور وحدت و ارتقای خدمات کارشناسانه در راستای اهداف و مأموریت‌های بسیج اصناف در بازار باشد.

کد خبر 4911642

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق اصناف بندرعباس ویروس کرونا ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام شیوع کرونا قزوین کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند ستاد مقابله با کرونا گردشگری بارش باران جهش تولید استان هرمزگان بیماری کرونا بسیج اصناف اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام امام جمعه شهرکرد در دیدار هفتگی خود با روسای اتحادیه‌های اتاق اصناف شهرکرد نقش اصناف در مهار تورم را اساسی دانست.

وی، نوسان قیمت‌ها را بهانه‌ای برای برخی سودجویی‌ها عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت روز نباید بر کالایی که قبلا خریده شده است اعمال شود چراکه نتیجه آن اخلال دربازار، اقتصاد واجحاف درحق مردم می‌شودکه از لحاظ شرعی واخلاقی ناپسند و منکر است.

بیشتر بخوانید

دولت در زمینه کنترل مهار تورم از رشد نقدینگی جلوگیری کرد

نکونام، رعایت انصاف و اعمال قیمت بیشتر را منوط به خرید گرانتر کالا در همان روز دانست و اضافه کرد: اگر اصناف این مهم را رعایت کنند مهار تورم به نسبت زیاد، جلب اعتماد مردم و همراهی آنان حاصل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۳۱ اردیبهشت روز شهرکرد از اصناف خواست: این روز را بهانه‌ای برای آغاز رونق اقتصادی شهرکرد به عنوان مرکز استان بدانند و برنامه‌های خود را برای افزایش رونق اقتصادی بازار مرکز استان عملیاتی کنند.

در این نشست روسای اتحادیه‌های اصناف شهرکرد مهمترین چالش‌ها و مطالبات هم صنفی‌های خود را مطرح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • شناخت گام‌به‌گام و تدریجی جریان اسرائیل
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد