Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:58:23 GMT

فروشنده گونه‌های وحشی پرنده در کرج شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۷۶۹۹

فروشنده گونه‌های وحشی پرنده در کرج شناسایی شد

فردین حکیمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازرسی از این پرنده فروشی در منطقه کمالشهر کرج، ماموران یگان حفاظت موفق به کشف و ضبط هفت بطانه (واحد شمارش) سنجاب درختی، ۲۱ قطعه طوطی گرینچیک، یک قطعه طوطی کاکادو و یک قطعه طرقه کوهی شدند.

وی با بیان اینکه این شخص اقدام به خرید و فروش پرندگان ممنوعه و ممشول سایتیس در سطح کشور می کرد، اظهار داشت: این فروشنده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گونه های جانوری وگیاهی مندرج در ضمائم کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض (CITES) که در اصطلاح «گونه های سایتیس» نامیده می شود عبارت هستند از تمام گونه های جانوری و اجزاء و تولیدات ناشی از اجزاء آنها وگونه هایی از گیاهان وحشی که در معرض خطر انقراض نسل و یا در مرحله ماقبل خطر انقراض یا کاهش دید جمعیت قرار داشته وبر اساس مقررات وضوابط کنوانسیون مذکور برحسب اهمیت در ضمائم سه گانه کنوانسیون درج و تجارت و ورود وخروج آنها تابع مقررات خاص بین المللی می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید، جرم است.

نخستین مرحله بازدید از پرنده فروشی های استان ابتدای هفته جاری در کرج انجام شده بود که ماموران یگان حفاظت در این بازدیدها موفق به توقیف چندین قطعه کبک،‌ مینا و سار شدند.

در استان البرز حدود ۴۰ مرکز خرید و فروش پرنده فعال هستند.

برچسب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست البرز استان البرز یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان البرز یگان حفاظت محیط زیست استان البرز یگان حفاظت محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: قاچاقچیان که از کنگاور استان کرمانشاه در حال حمل پرنده‌ها بودند، شناسایی و بامداد هفتم اردیبهشت در گلوگاه انتظامی شهید زارعی همدان دستگیر شدند.

رضا دانش پژوه با اشاره به اینکه در این زمینه ۷ نفر بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: جوجه چکاوک‌ها ۴۶۳ قطعه بودند که هم اکنون در اداره کل محیط زیست نگهداری و تغذیه می‌شوند.

او همچنین گفت: چکاوک‌ها نقش موثری در چرخه محیط زیست دارند و از آفت کش‌های طبیعی به شمار می‌روند.

 مدیر نظارت بر امور حیات وحش استان همدان هم گفت: حذف یکباره این شمار پرنده ممکن است به انقراض منطقه‌ای چکاوک‌ها منجر شود.

عیرضا محمدی افزود: این جوجه چکاوک‌ها یک تا دو هفته باید توسط محیط بانان تغذیه شوند و سپس به طبیعت باز گردند.

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان