Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-02@14:38:39 GMT

ورود دو سامانه بارشی جدید به ایران

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۷۸۰۵

ورود دو سامانه بارشی جدید به ایران

رویداد۲۴ صادق ضیائیان مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین خروجی مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی امروز (۹ اردیبهشت) در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رگبار و رعد و برق و در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که فردا (۱۰ اردیبهشت) در بیشتر مناطق به جز جنوب شرق و شرق بارش باران و در برخی نقاط رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد، تصریح کرد: شدت بارش‌ها طی این روز در امتداد دامنه‌های زاگرس و خراسان رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنجشنبه (۱۱ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی ، در بیشتر مناطق کشور بجز سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود. این سامانه روز جمعه (۱۲ اردیبهشت) در شمال شرق کشور فعال است و به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید:رگبار باران، رعد و برق و وزش باد طی روز‌های آینده

ضیائیان با بیان این که بعد از روز جمعه با ورود سامانه بارشی دیگری از غرب کشور در جنوب و جنوب غرب رگبار باران همراه با رعد و برق رخ می‌دهد، تصریح کرد: روز شنبه (۱۳ اردیبهشت) این سامانه بارشی تقویت خواهد شد و در بیشتر مناطق کشور بارش باران دور از انتظار نیست. شدت بارش ها طی روز شنبه در جنوب غرب و جنوب کشور است.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ اردیبهشت) کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر همراه با وزش باد و در اواخر وقت بارش باران با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (۱۱ اردیبهشت) نیز ابری در بعضی ساعات بارش باران همراه با وزش باد و رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 هواشناسی بارش باران سامانه بارشی رعد و برق بارش باران پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: این سامانه امروز عمدتا موجب افزایش ابر در استان خواهد شد، اما احتمال بعضی رگبار‌های پراکنده در مناطقی از نوار جنوب استان وجود دارد. 
رضا مرادی افزود: این سامانه از فردا چهارشنبه تا انتهای هفته در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان خواهد شد. مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.
معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: روند افزایش دمای هوا تا صبح فردا چهارشنبه تداوم خواهد داشت، اما پس از آن دمای هوا روند کاهشی پیدا خواهد کرد و این روند کاهشی در دمای شبانه تا روز یکشنبه هفته آتی تداوم خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • بارش باران و هوای مطبوع بهاری در بندرعباس + فیلم
  • هواشناسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در اغلب مناطق/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • فراشبند با ۳۷ میلی متر باران، رکورد دار بارش‌ها
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی