Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:35:22 GMT

کلاهبرداری در فضای مجازی با عنوان «پرداخت وام»

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۷۹۸۰

کلاهبرداری در فضای مجازی با عنوان «پرداخت وام»

ایسنا/کرمان رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: پرداخت وام در بانک ها نیاز به داشتن ضامن و ضمانت نامه و یا منوط به سپرده گذاری است اما در این بین شرکت‌هایی هستند که بدون ضامن و یا اینکه سپرده ای در آنها انجام شود، وام می‌دهند.

سرهنگ "امین یادگار نژاد" در تشریح جزییات این نوع کلاهبرداری در فضای مجازی بیان کرد: اصطلاح «پرداخت وام» در مدت زمان کوتاه توسط برخی شرکت‌ها در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است به گونه ای که با افزایش درج این گونه آگهی ها در فضای مجازی مواجه هستیم و این شرکت‌ها با پرداخت وام‌های کلان به متقاضیان سودهای هنگفتی را به جیب می‌زنند و چه بسا از این طریق مشکلاتی را برای  برخی افراد ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به عنوان مثال خانمی با مراجعه به پلیس فتا اظهار کرد که چندی پیش در فضای مجازی به آگهی مبنی بر پرداخت وام کلان برخورد و از آن طریق با شخصی که اقدام به درج آگهی کرده بود ارتباط برقرار و پس از انجام قرار های لازم به جهت دریافت وام  اقدام به پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال طی ۵ مرحله به حساب وی کرده که پس از آن پرداخت فرد مذکور نه تلفن های بنده را پاسخ داده و نه هیچ وامی به حساب بنده واریز کرد و از این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده که خواستار پیگیری می باشم.

یادگارنژاد بیان کرد: در نهایت با اقدامات فنی و کارشناسی ماموران این پلیس مشخص شد کل مبلغ ۱۰۰ میلیون به دو حساب بانکی جعلی واریز شده و فرد برداشت کننده به جهت رد گم کنی پس از چندین مرحله جابجایی پول ها در حساب های بانکی مختلف در نهایت در خارج از کشور اقدام به برداشت می کرده است.

وی تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده متهم شناسایی اما به دلیل اینکه در خارج از کشور به سر می برد وکیل خود را جهت رسیدگی به پرونده به این پلیس فرستاده و پرونده به همراه وکیل متهم و شاکی به دادسرا ارسال شد.

رییس پلیس فتا استان کرمان در پایان به هموطنان توصیه کرد: به تبلیغاتی که در فضای مجازی با آن مواجه می‌شوید، سریع اعتماد نکنید و حتماً در مورد صحت آن‌ها تحقیق و از خرید هرگونه وام‌ بانکی از افرادی که هیچ گونه شناختی نسبت به آن‌ها ندارید، خودداری  و با با احتیاط و رعایت همه جوانب رفتار کرده و فقط از مراکز مالی مجاز اقدام به دریافت وام و یا سپرده‌گذاری کنید و بدون بررسی و مشورت با کارشناسان مربوطه بانک به این تبلیغات در فضای مجازی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كلاهبرداري فضای مجازی وام پلیس فتا اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی فضای مجازی پرداخت وام پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محسن سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیداها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد و مسوولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

کد خبر 6095235

دیگر خبرها

  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • «پدرخوانده» در چالوس دستگیر شد
  • پلیس «پدرخوانده» را در یکی از شهرهای شمالی دستگیر کرد + جزئیات
  • پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا