Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@10:14:57 GMT

شروط اوقاف مصر برای پخش قرآن از مساجد این کشور

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۸۱۳۸

شروط اوقاف مصر برای پخش قرآن از مساجد این کشور

وزارت اوقاف مصر برای پخش قرآن کریم از مساجد پیش از مغرب و نماز صبح در ماه مبارک رمضان شروط تعیین کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «النعیم نیوز»، وزارت اوقاف مصر در بیانیه ای اعلام کرد: پخش قرآن کریم از مساجد پیش از اذان مغرب و اذان صبح بنا بر شروط گذاشته شده مانعی ندارد.

 

وزارت اوقاف مصر در این بیانیه به شروط زیر اشاره کرد و گفت: امام مسجد باید مشخص باشد و مسئول پخش قرآن در مسجد و بستن آن باشد و همچنین نباید هنگام پخش قرائت قرآن کریم به کسی اجازه ورود به مسجد را بدهد و در صورت تخطی مسئولیت کار به عهده خودش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از دیگر شروط آن ضبط مسجد باید آماده باشد تا بتواند در ساعت مقرر قرآن را پیش از مغرب  و اذان صبح پخش کند.

 

در ادامه بیانیه آمده است: مسئولان مساجدی که می خواهند قرآن را پخش کنند باید از مدیر معتمد رئیس بخش دینی وزارت اوقاف مصر تا پایان ماه مبارک رمضان مجوز داشته باشند.

 

وزارت اوقاف مصر همچنین تاکید کرد: هدف از تدابیر پیشگیرانه و تعطیلی مساجد حمایت از شهروندان و حفظ سلامت آنان است.

 

گفتنی است، وزارت اوقاف مصر تمامی مساجد را در ماه مبارک رمضان تعطیل و اعلام کرده که هر کس از این امر تخطی کند مجازات و از کار برکنار می شود.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مصر مساجد وزارت اوقاف مصر پخش قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت

به گزارش قدس خراسان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، تئاتر ۴۴۴ اثری از گروه تئاتر شهیدانه مشهد به عنوان گروه برگزیده تئاتر مساجد خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره کشوری تئاتر مساجد انتخاب شد.

این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور در روزهای ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود که نمایش ۴۴۴ در این جشنواره حضور خواهد داشت.

گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور می‌یابد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: همیشه شور و هیجان جوانی و سر نترس نوجوانی می‌تواند جرقه شروع اتفاقات بزرگی باشد، همه چیز از یک روز معمولی در یک مدرسه معمولی آغاز شد ولی بعد ...

«آیدا سروش، اسما واخری، مهدیه اکرمی، ریحانه صفری، هستی حسن زاده، زهرا سالار، الهام کاظمی، یسنا واخری، زهرا و فاطمه حسینی طوسی» بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی