Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@11:31:26 GMT

پويش ملّي فصل همدلي با شعار مشارکت و همدلي

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۸۶۹۸

پويش ملّي فصل همدلي با شعار مشارکت و همدلي

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها: "پویش ملّی فصل همدلی" با شعار "مشارکت و همدلی برای تحقق جامعه مهدوی" در شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اجرا می‌شود.
به گزارش آریا، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: به منظور استفاده بهینه از فرصت معنوی تقارن ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت؛ "پویش ملّی فصل همدلی" با شعار "مشارکت و همدلی برای تحقق جامعه مهدوی" در شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد افزود: برای بهره گیری از ظرفیت سرمایه اجتماعی و نقش تعیین کننده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در شکل‌گیری و توسعه مناسبات فرهنگی و اجتماعی محلی، شیوه‌نامه اجرایی "پویش ملّی فصل همدلی" برای اجرا در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در ماه پربرکت رمضان، در شیوه‌نامه ابلاغی توصیه‌هایی نیز در راستای نکوداشت این ایام مبارک و معنوی با مد نظر قرار دادن ملاحظات بهداشتی و اجتماعی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.
جمالی نژاد، برخی اهداف این پویش را استفاده از ظرفیت مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، اقشار مختلف شهروندان و تشکل‌های مردمی در فعالیت‌های عام‌المنفعه و کمک به اقشار آسیب پذیر، استفاده از ظرفیت گروه‌های ترویجی و تبلیغی نظیر روحانیون، مددکاران اجتماعی و ... برای توسعه آموزش‌های شهروندی و جلب مشارکت و ایجاد فضای تعامل شهروندان با مدیران شهری و روستایی برشمرد.
وی تأکید بر خانواده محوری در اجرای فعالیت‌ها و تحکیم خانواده به‌عنوان محور توسعه و انسجام اجتماعی، ترویج آموزه‌های ایرانی و اسلامی در مقابله با مشکلات فراگیر و حمایت اجتماعی از اقشار کم‌توان و بی بضاعت و کمک به ایجاد فضای آرامش و اطمینان بخشی به شهروندان برای کاهش تبعات روانی فراگیری بیماری کرونا را سایر اهداف پویش ملّی فصل همدلی ذکر نمود.
جمالی نژاد اضافه کرد: به منظور اجرای این پویش، مراکز دائمی و موقت مشاوره غیرحضوری با استفاده از ظرفیت مساجد، فرهنگسرا‌ها متناسب با وضعیت شهر‌ها و روستا‌ها در موضوع‌های تحصیلی، خانوادگی، اقتصادی، بهداشت و سلامت و.. ایجاد خواهد شد.
وی برگزاری تور‌های مجازی گردشگری شهری به منظور آشنایی شهروندان با فضا‌های تاریخی و فرهنگی، برگزاری رویداد‌های سنتی و جشنواره‌های بومی و محلی برگزاری سامانه‌های نشاط و مسابقات در رشته‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، قرآنی و معارف اسلامی و هنری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و بصورت مجازی، برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های موقت و مجازی با محوریت ارائه محصولات خانگی و صنایع دستی و بهره‌گیری از آثار تولیدی در فضاسازی و طراحی سیما و منظرشهری را دیگر فعالیت‌ها در راستای اجرایی شدن این پویش عنوان کرد.
به گفته جمالی نژاد، تولید محتوا و اجرای آموزش‌های مجازی مهارت‌های زندگی، پرورش خلاقیت و آموزش‌های عمومی شهروندی و اجرای برنامه‌ها و رویداد‌های مرتبط با ترویج فرهنگ کتابخوانی به‌ویژه مسابقات کتابخوانی در موضوعات مرتبط با ماه مبارک رمضان در فضای مجازی از دیگر اقداماتی است که در راستای اجرایی شدن پویش ملّی فصل همدلی توسط مدیریت شهری وروستایی صورت می‌گیرد.
رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اجرای هنر‌های نمایشی در مکان‌های عمومی قابل دسترس عموم شهروندان از جمله محلات و مجتمع‌های مسکونی، برگزاری مسابقات و احیای بازی‌های بومی و محلی متناسب با وضعیت موجود و در صورت امکان به صورت مجازی، برگزاری تور‌های مجازی گردش علمی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با صنایع، مشاغل و حرفه‌های مختلف، ایجاد و فعال نمودن کانون‌های محلّی مردمی در زمینه‌های مختلف هنری، ادبی، حرفه‌ای و. برگزاری نشست‌های مجازی صبحانه و عصرانه همنشینی و هم‌فکری مدیران شهری با اقشار مختلف شهروندان، ایجاد گذر‌های مجازی فرهنگ و هنر و تماشاخانه‌های شهری برای نمایش آثار هنری فاخر را دیگر اقدامات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در اجرای پویش ملّی فصل همدلی ذکر کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شعار مشارکت همدلی شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری ها و دهیاری ها جمالی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مجلس شورای اسلامی در بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان از افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه خبر داد. 

سید محمد پاکمهر در حاشیه آیین محوری نکوداشت شوراهای اسلامی شهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مجلس یازدهم برای پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد به عوارض ارزش افزوده اضافه شد و به ۱۰ درصد رسید. 

وی بیان کرد: این افزایش سبب اضافه شدن ۶۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که در سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این محل افزایش بسزایی دارد. 

وی گفت: پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تخصیص قیر رایگان به آنها و همچنین فروش اوراق اسلامی از اقداماتی محسوب می شود که مجلس برای حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به ویژه در مناطق کم جمعیت اما محروم انجام گرفته است.

پاکمهر بیان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور سالانه می‌توانند تا سقف ۳۲ هزار میلیارد تومان از اوراق استفاده کنند که کمکی ویژه به آن‌ها محسوب می‌شود.

این عضو مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماده چهارم الحاقی برنامه هفتم، تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها به عنوان یک تشکل صنفی قید شده است تا آنها بتوانند موضوعات مرتبط با خود به ویژه مطالبات را به صورت خاص پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: در ماده پنجم الحاقی نیز حضور عضو شورای عالی استان‌ها در شوراهای عالی معماری، محیط زیست، گردشگری، حمل و نقل، راه و... درج شده هست تا جایگاه واقعی آن‌ها تقویت شود.

برقراری فوق‌العاده خاص با ضریب نیم درصد با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان به منظور برقراری فوق العاده خاص کارکنان وزارت بهداشت با ضریب نیم درصد خبر داد.

پاکمهر گفت: اجرای فوق العاده خاص برای نیروهای وزارت بهداشت از جمله مهمترین مطالبات این قشر بوده که سبب افزایش انگیزه برای کارکنان وزارت بهداشت می‌شود، از این رو مسئله فوق‌العاده خاص کادر درمان با ضریب نیم درصد با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی همچنین از طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به عنوان نوعی سرمایه گذاری برای سلامت و آینده کشور یاد کرد و افزود: ممکن است نتایج این طرح اکنون مشخص و ملموس نباشد اما اثرات آن در آینده و سلامت کشور، موثر است. این طرح به همه بیمارستان‌های دولتی نیز ابلاغ شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان