Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@12:28:39 GMT

«خلیفه حفتر» خود را حاکم لیبی اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۹۶۳۴

«خلیفه حفتر» خود را حاکم لیبی اعلام کرد

«خلیفه حفتر» پس از یک سال حمله و عملیات نظامی ناکام برای اشغال پایتخت، با ادعای اینکه توافق «الصخیرات» با «دولت وفاق ملی» لیبی منسوخ شده، خود را حاکم این کشور اعلام کرد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» شب گذشته (دوشنبه) در یک نطق تلویزیونی، خود را حاکم لیبی اعلام کرد و توافق «الصخیرات» در سال ۲۰۱۵ را منسوخ شده دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته اسکای نیوز، او در این سخنرانی گفت: «درخواست مردم لیبی برای به دست گرفتن رهبری کشور در مرحله کنونی را با افتخار و مباهات می‌پذیرم».

حفتر در حالی این ادعا را مطرح کرده که از فروردین سال گذشته با حمایت برخی کشور‌های منطقه و غربی (مصر، عربستان، امارات و آمریکا) حمله به طرابلس را با هدف اشغال آن آغاز کرده، اما تاکنون نتوانسته این هدف را محقق کند.

خلیفه حفتر توافق الصخیرات را موجب نابودی لیبی دانست و ادعا کرد که این توافق دیگر به گذشته پیوسته است و تلاش خواهد کرد تا شرایط را برای تشکیل نهاد‌های ملی برای اداره کشور و تدوین قانون اساسی برای تشکیل یک دولت «غیر نظامی» فراهم آورد.

او مدعی شد: «ما چشممان به دستور مردم است و تمامی توان خود را برای رفع مشکلاتشان به کار خواهیم گرفت».

منظور «خلیفه حفتر» از درخواست مردم برای به دست گرفتن رهبری لیبی، بیانیه شورای شهر «الزنتان» در جنوب غرب لیبی است که روز شنبه در آن بیانیه از خلیفه حفتر خواسته شده تا اداره کشور را به دست گیرد.

دولت وفاق ملی لیبی اعلامیه شامگاه دوشنبه حفتر در لغو توافقنامه سیاسی الصخیرات این کشور را کودتا علیه دولت (غرب) لیبی خوانده است.

توافقنامه الصخیرات در دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی در شهر «الصخیرات» مغرب بین دو طرف درگیر در لیبی و در حضور نماینده سازمان ملل و شماری از نمایندگان کشور‌های عربی و غربی به امضا رسید و تشکیل شورای ریاستی و دولت وحدت ملی را به همراه داشت. اما مدتی پس از آن «خلیفه حفتر» اعلام کرد که این شورا و دولت فائز السراج غیر قانونی است.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد، اما با مقاومت شدید نیرو‌های دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر (پایتخت) نفوذ کند. نیرو‌های دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لیبی سیاسی خلیفه حفتر خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، "اسقف اعظم گریگور چیفتچیان" خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

"تکرار اقدام وقیحانه و توهین‌آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم و هر کتاب مقدس دیگر، بی‌احترامی و اقدامی آشکارا و تحریک‌آمیز بوده و این اقدام غیرانسانی در سوئد با وجود حمایت برخی جنایتکاران جهانی مورد تأیید هیچ انسان آزاده و هیچکدام از جوامع و کشورهای حامی صلح و امنیت جهانی نیست. به یقین تکرار این اقدام و رفتار اسلام ستیزانه با سلطه‌ی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و در سایه حمایت‌های صهیونیزم جهانی صورت می‌گیرد که نه تنها هیچ خللی به اعتقاد به این کتاب آسمانی ایجاد نخواهد کرد، بلکه موجب همبستگی و وحدت پیروان ادیان آسمانی خواهد گردید و همه‌ی ادیان آسمانی این عمل زشت را محکوم می‌کنند.

امید است ملل آزاده جهان با اطلاع و اشراف به نیات دشمنان که هدف همان انحراف اذهان عمومی از جنایت‌های رخ داده در غزه و جنبش دانشجویی و در راستای جریحه‌دار کردن احساسات پیروان ادیان الهی در کشورهای غربی و به ویژه آمریکا می‌باشد، این حرکت وقیحانه را به شدت محکوم کنند تا جسارت توهین به ادیان و کتب الهی برای همیشه دفن شود.

در این راستا، خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری مراتب نفرت و انزجار خود را از این عمل شوم و شیطانی اعلام و آن را شدیداً محکوم می‌نماید و از تمام نهادهای بین‌المللی می‌خواهد که با این گونه اقدامات به طور قاطع برخورد و از تکرار آن جلوگیری به عمل آید".

کد خبر 750882

دیگر خبرها

  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • فداکاری معلمان فلسطینی در شرایط جنگی حاکم بر نوار غزه/عکس
  • فداکاری معلمان فلسطینی در شرایط جنگی حاکم بر نوار غزه+ تصاویر
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • اخطار جدی و دستور وزیر به تاج درباره زنان تماشاگر
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد/ ظرف یک هفته گزارش دهید
  • دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید