Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیرکل راهداری وحمل نقل جاده ای استان اصفهان گفت: جذب سرمایه گذاران برای ساخت مجتمع های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان و ارتقا کیفی خدمات در این مجتمع ها از جمله اقدامات به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای است.

مهدی خضری با بیان اینکه مقام اول تعداد آزادراه، بزرگراه و راه اصلی در کشور متعلق به اصفهان است، اظهار کرد: ۵ درصد از مجموع کل ترددهای انجام شده در کشور، در استان اصفهان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به صفر شدن آمار مربوط به تصادفات دو گروه از کاربران پرخطر جاده ای در استان اصفهان شامل دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و ساکنین روستاهای مجاور راه های اصفهان، از کاهش تصادفات منجر به فوت در استان طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: تعداد تصادفات منجر به فوت در سال ۹۷ بالغ بر ۳۷۳ فقره تصادف بود که در سال گذشته به ۳۳۰ تصادف کاهش یافت.

خضری با بیان اینکه جایگاه استان اصفهان به واسطه اقدامات موثر در کاهش حوادث جاده ای ارتقا یافته است، گفت: استان اصفهان پس از استان های قم، اردبیل، مازندران، البرز و قزوین بیشترین کاهش در تعداد تصادفات منجر به فوت را ثبت کرده است.

مدیرکل راهداری وحمل نقل جاده ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد که ۲۲ درصد از تصادفات سهم حمل ونقل عمومی شامل بار و مسافر و ۷۸ درصد سهم خودروهای شخصی است.

وی خواستار توجه به ضرورت ارتقا فرهنگ رانندگی این گروه بزرگ ۷۸ درصدی شد و افزود: واقعیت این است که رفتارهای ترافیکی مردم در نقاطی مانند آزادراه ها که سطح بالایی از استانداردهای یک راه ایمن را با خود دارند بسیار ناراحت کننده است.

خضری بر ضرورت برنامه ریزی برای کاهش تصادفات تاکید کرد و گفت: از سال گذشته برنامه های مدونی برای کنترل و نظارت بیشتر و همچنین بازآموزی و ارتقا فرهنگ رانندگی گروه حمل ونقل عمومی آغاز شده است که نتایج آن در آینده نزدیک آشکار خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خضری خاطرنشان کرد: در سال گذشته علاوه بر برگزاری ۸ جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی برای ساماندهی اقدامات کلیه دستگاه های ذیربط برای ایمنی، اقدام جهادی برای رفع نقاط و محورهای حادثه خیز استان اصفهان، تلاش برای ارتقا فرهنگ رانندگی و همچنین ارتقا آگاهی گروه های در معرض خطر تصادفات انجام شد.

وی برگزاری دوره های آموزشی برای روستاها و مدارس حاشیه راه ها، اهدا رایگان کلاه ایمنی به موتورسواران  و... را موفق ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه تصادفات در محورهای روستایی و همچنین تصادفات دانش آموزان در مدارس حاشیه راه های استان به صفر رسیده است.

مدیرکل راهداری وحمل نقل جاده ای استان اصفهان اظهار کرد: رسانه ها تنها روزنه امید برای تغییر در این گروه بزرگ به شمار می آیند، روز ملی ایمنی حمل ونقل بهانه ای برای هم قسم شدن با رسانه ها برای قلم زدن در این مسیر است.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر استان اصفهان با ۵۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی رتبه اول در این عرصه را به خود اختصاص داده است، گفت: جذب سرمایه گذاران برای ساخت مجتمع های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان و ارتقا کیفی خدمات در این مجتمع ها از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای است.

خضری با بیان اینکه بعد از هر دو ساعت رانندگی، یکساعت استراحت می تواند تا حدود زیادی تصادفات را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: رانندگان باید باور داشته باشند که در هنگام خستگی مغز زودتر از چشم ها به خواب می رود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان اظهار کرد: در راستای افزایش نظارت هوشمند بر محورهای مواصلاتی استان اصفهان ۳۴ دوربین نظارت تصویری، ۱۴۵ دوربین ثبت تخلف، ۱۵ تا تابلو پیام متغیر و  ۱۳۰ دستگاه دوربین تردد شمار در راه های استان اصفهان نصب شده است.

وی تصریح کرد: تمام ظرفیت های استان اصفهان اعم ازنیروی انسانی؛ ماشین آلات راهداری، فناوری های نوین در حوزه ITS، ساخت مجتمع های خدماتی رفاهی، آموزش و ... را برای کاهش تصادفات جاده ای به کار گرفته ایم.

وی از تمام رانندگان حمل ونقل عمومی و رانندگان خودروهای شخصی خواست با رعایت قوانین و مقررات و سرعت مطمئنه ضمن حفظ ایمنی خود و خانواده هایشان، ایمنی سایر کاربران جاده ها را نیز ارتقا دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سرمايه گذاري مجتمع خدمات رفاهی جاده نقل جاده ای استان اصفهان مدیرکل راهداری وحمل ساخت مجتمع خدماتی رفاهی کاهش تصادفات سال گذشته حمل ونقل راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اکبری عصر شنبه در جلسه ایمنی راه‌های استان گیلان اظهار کرد: آمار تصادفات رانندگی در کشور بالا است و ما متوجه آن هستیم و اعتقاد داریم باید برای کنترل آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت و جاده سازی استاندارد افزود: در حوزه جاده سازی باید حداکثر تلاش و مسؤولیت پذیری را به خرج دهیم تا آمار تصادفات رانندگی کاهش پیدا کند.

اکبری از محدود بودن بودجه سازمان راهداری کشور سخن گفت و تصریح کرد: با وجود اینکه بودجه ما در این سازمان اندک است با این حال باید در راستای وظایف ذاتی خود، ایمنی سازی راه‌ها و کسب رضایتمندی مردم قدم برداریم.

وی تحلیل علت تصادفات را نیز در جهت کاهش آمار تصادفات ضروری خواند و بیان داشت: رؤسای ادارات راهداری در شهرستان‌ها باید تمام نقاطی که تصادفات آن بیشتر از جاهای دیگر است شناسایی کنند تا مشخص گردد سازمان راهداری چگونه می‌تواند در این خصوص کمک کرده و آمار را کاهش دهد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: تابلوهای راهنمایی و رانندگی در استان گیلان محو هستند و باید برای حل این مشکل چاره اندیشی شود زیرا با توجه به مسافر خیز بودن گیلان، این موضوع می‌تواند یکی از علل بالا بودن تصادفات رانندگی باشد.

کد خبر 6090225

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین