Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:55:07 GMT

35 درصد منازل روستایی تایباد مستعد آبگرفتگی هستند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۱۱۰۷

35 درصد منازل روستایی تایباد مستعد آبگرفتگی هستند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جمعیت هلال‌احمر تایباد گفت: اگرچه 35 درصد منازل مسکونی در روستاهای تایباد مستعد آبگرفتگی هستند، اما از سویی تجهیزات فعلی فقط پاسخگوی مواقع معمولی هستند.

غلامرضا صیادی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: به دلیل این‌که به محض شروع سیلاب و بارندگی‎ها ارتباط با بسیاری از روستاها و بخش‎های شهرستان قطع می‏‌شود، شهرستان تایباد به هشت منطقه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراکز تعیین شده سطح شهرستان، هشت تیم ثابت به همراه تجهیزات مستقر شده و هر روستا دارای یک تیم امداد است.

وی با بیان این‌که شهرستان تایباد دارای 36 روستا در بخش میان ولایت و مرکزی است، ادامه داد: با توجه به اینکه وجود آبنمایی بزرگ در ورودی مشهدریزه موجب شده در زمان بارندگی و سیل راه ارتباطی به این منطقه قطع گردد، به همین علت قبل از شروع بارندگی تیم‎های امدادی در محل مستقر می‌‏شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تایباد بیان کرد: اکثر روستاهای تایباد در میان ولایت به عنوان بزرگ‌ترین بخش و همچنین مشهد ریزه قرار دارند و در زمان سیلاب به این مناطق دسترسی نداریم و راه ارتباطی قطع می‎شود، به همین دلیل از یک سال قبل در همه روستاها تیم‎های امداد روستایی تشکیل و آموزش‎های لازم به آن‌ها فرا داده شد.

صیادی افزود: برخی دهیاری‎های روستاهای بزرگ تجهیزات لازم را خریداری کرده و به محض وقوع بحران با هماهنگی هلال‌احمر عملیات امداد رسانی را انجام می‌‏دهند، این اقدامات موجب شده در بارندگی‌‏های اخیر مشکل خاصی نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: چون روستاهای بخش میان ولایت در قسمت کوهستانی شهرستان قرار دارند و منشاء اکثر رودخانه‎ها از این بخش است، موجب شده این مناطق بیشتر با سیل درگیر باشند، از سویی چون حدود 35 درصد منازل روستاهای شهرستان تایباد مستعد آبگرفتگی هستند، برای همه روستاها و خود شهرستان نقشه خطر پذیری تهیه و تمامی مکان‌های امن با مشخصات کامل مشخص شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تایباد با اشاره به وضعیت امکانات امدادی در شهرستان گفت: در شرایط فعلی تجهیزات مورد نیاز به خصوص برای مواجه شدن با سیلاب و امداد رسانی در مناطق کوهستان را در شهرستان نداریم و با کمبودهایی مواجه هستیم، تجهیزات فعلی برای مواقع معمولی پاسخگو هستند، همچنین در بخش خودروهای لجستیکی و عملیاتی، مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که می‎طلبد در این خصوص توجه بیشتری به شهرستان شود.

وی مطرح کرد: با وجود این‌که در داشتن موتور پمپ و وسایل کوهستان کمبودهایی داریم اما با همراهی سایر نهادهای مدیریت بحران و فرمانداری توانستیم، حوادث را به خوبی مدیریت کرده و پوشش دهیم.

صیادی عنوان کرد: جمعیت کل شهرستان تایباد 127 هزار نفر بوده که بیش از 60 درصد آن شهری و بقیه روستایی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آبگرفتگي سیلاب هلال احمر تایباد شهرستان تایباد هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وصل‌شدن آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق تحت تاثیر سیلاب استان خبر داد.

مهدی دوستی، امروز شنبه ۸ اردیبهشت با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متاثر ۷۲۰۰ نفر درگیر پیامدهای سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستاها بصورت موقت برطرف شده است.

وی ادامه داد: اکیپ های عملیاتی از مرکز استان و شهرهای همجوار در کنار اکیپ های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز بصورت مستمر تلاش نموده و با توجه به خرابی جاده های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستاها با مشکلاتی همراه شد که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستاها مرتفع گردید.

دوستی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب بصورت دقیق هستند تصریح کرد: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است که باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده بصورت ویژه اصلاح شود تا در تابستان مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشته باشیم.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی ادامه داد: حساس ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته است ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم بصورت جدی آسیب دیده است .

وی بیان کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تامین می گردد. لذا  اصلاح این خطوط قبل از  تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر