Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@10:49:19 GMT

گیلان از پیک بحران کرونا عبور کرد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۲۸۸۱

گیلان از پیک بحران کرونا عبور کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمد حسین قربانی افزود : با توجه به شرایط نسبتا مطلوب گیلان در مدیریت  ویروس کرونا و کنترل نسبی بیماری کوید ۱۹، چند روز قبل طی نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان درخواست خود را مبنی بر اعلام پایان ماموریت ارسال کردم که دکتر نمکی هم موافقت کرد.

 وی افزود : امروز بحران کرونا در گیلان به یک رویه با ثبات رسیده و به‌طور نسبی فروکش کرده، اما هنوز استان درگیر این بحران است و هیچ جایی از استان در وضعیت سفید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی تصریح کرد: باور دارم با روند کنونی و همراهی خوب مردم، بحران دیگری در بحث کرونا نخواهیم داشت و بیشتر مردم توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را رعایت می‌کنند که خود بیانگر آگاهی آنان نسبت به شرایط موجود است.

وی اضافه کرد: آمار مبتلایان و فوتی‌ها در ۴ روز پایان فروردین ۹۹ و روز نخست اردیبهشت ماه در استان نوسان داشته است، این افزایش یک‌باره و پیک آماری در این روزها ناشی از خروج یک‌باره مردم از قرنطینه و رشد آمار سفرها و دیدو بازدیدها بود، اما از دوم اردیبهشت آمارها دوباره شیب نزولی قابل توجهی یافت.

 نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت و درمانتصریح کرد: تاکنون همه اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با این ویروس در استان در سایه همدلی و همراهی بخش‌های مختلف به بهترین شکل پیش رفته و روال منطقی خود را دارد. با حفظ آرامش و تدبیر برای رفع مشکلات پیش‌رو و مشارکت آگاهانه و همراهی گسترده مردم، این روال ادامه می‌یابد.

 وی تصریح کرد: در زمینه تولید و تامین تجهیزات پیشگیرانه و اقلام بهداشتی سازمان صنعت، معدن و تجارت عهده‌دار امور است و دانشگاه علوم‌پزشکی نیز نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، غربالگری، بیماریابی و مهم‌تر از همه بحث درمان مبتلایان به بیماری کوید ۱۹ را عهده‌دار خواهد بود.

 قربانی ادامه داد: در کنار آن وظیفه و رسالت اصلی دانشگاه علوم‌پزشکی نیز هدایت بیماران عادی، الکتیو و اورژانسی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که بعد از این باید خدمات‌دهی خود را به این بیماران تقویت کنند.

به گفته وی در حال حاضر فقط سه بیمارستان با ظرفیت بیش از ۴۰۰ تخت به بستری و درمان بیماران کوید ۱۹ اختصاص دارد که شامل  ۱۲۰تخت بیمارستان لنگرود، ۱۲۰تخت بیمارستان تالش و ۲۰۰ تخت بیمارستان رازی می‌شود.

قربانی گفت: تصمیم‌گیری در زمینه بازگشایی مدارس و دانشگاه هم به‌عهده  ستاد ملی کرونا است، در زمینه بازگشایی اماکن مذهبی هم بر اساس گزارش‌هایی که از استان به ستاد ملی  ارسال می‌شود می‌توان تصمیم‌گیری کرد.

وی تصریح کرد: طی بحران اخیر در کنار همه مشکلات و مسائل با تلاش‌هایی که انجام‌شد منابع قابل توجه مالی برای دانشگاه علوم‌پزشکی تامین و در تهیه تجهیزات سرمایه ای، آی. سی. یو، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز هم کمک‌های ارزشمندی به بیمارستان‌های استان شد.

وی گفت: در این مدت مردم استان بسیار آگاهانه در مدیریت این شرایط به ما کمک کردند و توصیه‌های ما را با جان ودل خریدند؛ هرجا نیاز به همراهی و کمک‌شان بود حضور یافتند و انتظار است برای سلامت خود و خانواده و جامعه‌شان با حساسیت بالا این روند را ادامه دهند.

کد خبر 506127 برچسب‌ها استان گیلان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۲۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود:کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد:قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند