Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم مجازی نکوداشت و یادبود شهدای بخش سلامت و درگذشتگان بیماری کرونا توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

سیاوش خرسندی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: شیوع کرونا بحران گسترده‌ای است که در کل جهان با آن مواجه هستیم بنابراین دانشگاه تلاش دارد در این بحران از بعد تحصیلی و حمایت‌های دانشجویی فعالیت‌هایی متناسب با شرایط حاضر ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با شیوع بیماری کرونا دانشگاه با برگزاری کلاس‌های مجازی و آنلاین تلاش کرد تا وقفه‌ای میان تحصیل دانشجویان ایجاد نشود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد‌: در ماه‌های اخیر بخش مشاوره دانشگاه با تمام توان وارد صحنه شد تا دانشجویان بتوانند از خدمات این مرکز در زمان قرنطینه استفاده کنند.

خرسندی گفت: مرکز بهداشت این دانشگاه نیز در حوزه پیشگیری و کنترل این بیماری تلاش‌های زیادی انجام داده است و قبل از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه تمهیدات مفیدی برای کاهش و پیشگیری بیماری کرونا انجام داد.

او بیان کرد: باتوجه به تمهیدات پیشگیرانه، با کمترین افراد بیمار مواجه بودیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: وظیفه خود می‌دانیم که قدردان جامعه سلامت کشور باشیم. جامعه سلامت کشور درسی از خود به یادگار گذاشتند که یکی از نشانه‌های آن تقویت خودباوری است.

خرسندی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه نیز هم راستا با پزشکان و پرستاران تلاش کردند تا با تولید محصولات دانش بنیان نیاز‌های کشور به واسطه شیوع بیماری کرونا را تامین کنند.

راه اندازی پویش همدلی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

او با اشاره به راه اندازی پویش همدلی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در این پویش کمک‌های اساتادان و کارکنان جمع آوری شده و به افراد نیازمند اهدا می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: جلسات و نشست‌های هفتگی را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم تا در این دوران ارتباط دوسویه با دانشجویان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: رونمایی از ۲۸ محصول دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقابله با کرونا

با شیوع بیماری کرونا داشته‌های معنوی مردم افزایش یافت

حجت الاسلام میراحمدی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پدیده نوظهور حادثه کرونا و اتفاقات پس از آن عیار واقعی ملت و مردم ما را آشکارتر کرد.

او افزود: این ویروس اکثر نظام‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظام‌های سلامت و درمان دنیا را با چالش‌های متعددی مواجه کرده است، اما در ایران این نوع چالش‌ها به فرصت تبدیل شده و ما شاهد همبستگی و افزایش مسئولیت پذیری میان مردم بوده ایم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: با شیوع بیماری کرونا شاهد آن هستیم که داشته‌های معنوی مردم افزایش یافته است.

حجت الاسلام میراحمدی اضافه کرد: سرمایه اجتماعی هر کشور و ملتی داشته‌های معنوی است. درست است که ایران و ایرانی ریشه کهن دارد، اما آنچه باعث شده که این ریشه‌ها خشکیده نشود، ارزش‌های معنوی است.

او ادامه داد: این نشست به پاس قدردانی از جامعه سلامت کشور است چراکه این افراد بدون هیچگونه هراسی ایثار و جانفشانی کردند.

باید مراقب موج دوم و سوم کرونا باشیم

در ادامه مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: بیماری کرونا باعث شد تا مردم ایران بیش از پیش با یکدیگر هم دل و همبسته شوند.

او افزود: خوشبختانه این بیماری روند روبه نزول را در کشور دارد و با کمک همه افراد و سازمان‌ها این ویروس درحال کنترل در کشور است.

مردانی بیان کرد: باتوجه به اینکه ویروس کرونا در کشور کنترل شده است، اما باید مراقب موج دوم و سوم این بیماری باشیم و  همچنان باید بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

او تاکید کرد: مسئولان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که نمی‌توان پایان دقیقی برای اپیدمی تعیین کرد چراکه این بیماری جدید است.

مردانی گفت: تاکنون دارو و واکسن قطعی برای این بیماری شناسایی نشده است، اما کشور‌های جهان درحال فعالیت برای ساخت دارو و واکسن این بیماری هستند.

او افزود: در شرایط فعلی رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین راه‌های کنترل بیماری کرونا بشمار می‌روند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم کرونا در ایران دانشگاه امیرکبیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید دانشگاه صنعتی امیرکبیر شیوع بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان

آیین اختتامیه مرحله دانشگاهی سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان و با حضور سید محمدحسینی پور قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن قدردانی از حضور پرشور دانشگاهیان در این جلسه نورانی گفت: هرچه در این محافل و مجالس قرآنی شرکت کنیم قطعاً برکات و نور قرآن، بیشتر در زندگی ما جاری و ساری می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن عسکری ضمن اشاره به آیه ۳۰ سوره فرقان که می‌فرماید: اتخذوا هذا القرآن مهجورا (قرآن را مهجور کردند) افزود: باید تلاش کنیم با قرآن مانوس شویم و آنگاه درک خواهیم کرد که خداوند برای زندگی زیبا دستورالعمل‌هایی داده است که اگر به آن عمل کنیم زندگی ما معنا پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: بسیار ساده و راحت می‌توان با قرآن ارتباط گرفت و در ترجمه آیات تعمل کرد و بعد می‌فهمیم که چه گنجینه بزرگی را خداوند دراختیار ما قرار داده است که برای تمام نیاز‌ها و سؤالات ما پاسخ‌هایی روشن دارد.

گفتنی است: آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و نغمات دینی، اجرای گروه بین‌المللی هم آوایی پیامبر اعظم (ص) و قرعه‌کشی و اهدای جوایز ارزنده به حاضرین همراه بود و در پایان نتایج سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه شهید باهنر کرمان اعلام و از برگزیدگان مرحله دانشگاهی این دوره از مسابقات تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر