Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی ناجی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا  بدون ارایه آمار این دسته از پرونده‌ها و آسیب‌ها به افزایش ۴۷ درصدی اختلافات زوجین، ۲۶ درصدی همسر آزاری و افزایش سه برابر قصد و اقدام به خودکشی در  این مدت در مقایسه با اسفندماه سال ۹۷ اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: نبود برنامه مناسب برای اوقات فراغت و درخانه ماندن و همچنین نداشتن مهارت‌های برنامه‌ریزی و کنترل هیجان‌ها موجب افزایش این دسته از مشکلات اجتماعی در استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان با بیان این که ماموریت‌های اورژانس اجتماعی در این مدت بیش از ۳۸ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: برای ارائه خدمات بیشتر به مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی نفرات تیم اورژانس اجتماعی نیز افزایش داده شده تا اینکه با انجام مداخلات اجتماعی از نتایج شوم این اختلافات جلوگیری شود.

وی حساسیت‌های نسبت به رعایت بهداشت، نداشتن مهارت‌های فردی و کنار آمدن با اختلاف سلیقه‌ها را از عوامل بروز اختلافات در برخی از خانواده‌ها اعلام کرد و گفت: در برخی از خانواده‌های این استان زن و شوهر در روزهای تعطیل قادر به کنار هم بودن نیستند و در ایام تعطیل دچار مشکل می‌شوند که در شرایط کرونا این موضوع باعث بروز مشکلات زیادتری شد.

به اعتقاد وی باید آموزش‌های لازم در خصوص مدیریت رفتار فردی در جامعه فراگیر شود و جایگاه مشاوران و روانشناسان جهت بهبود رفتار و کمک‌رسانی به رفع اختلافات مشخص شود تا در شرایط خاص مثل روزهای قرنطینه شاهد رفتارهای غلط خانوادگی و فردی نباشیم.

وی همچنین به کمبود محبت ناشی از نبودن پدر و مادر در کنار فرزندان اشاره کرد و گفت: در روزهای قرنطینه خانگی به دلیل وجود محبت‌های پدر و مادر و حضور آن‌ها در کنار فرزندان میزان کودک‌آزاری و فرار از منزل ناشی از کمبود محبت در استان اصفهان کاهش یافت.

وی یادآور شد: میزان فرار از منزل به دلیل شیوع بیماری کرونا و احتمال ابتلا به این بیماری در استان اصفهان کاهش داشته است.

به گفته مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور، میزان تماس‌های زوجین مربوط به اختلافات خانوادگی در دوران قرنطینه و کرونا با صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ نشان می‌دهد آمارهای اختلافات بین زوجین، سه برابر افزایش یافته است.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، به بیشتر نقاط جهان سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت تا روز گذشته بیش از ۹۰ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان آسیب ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان آسیب ها ویروس کرونا اصفهان آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم مدیرعامل تامین‌اجتماعی برای بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کف و سقف حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان و مستمری‌بگیران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، میرهاشم موسوی درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال جاری اظهار کرد: به موجب قانون مصوب، دستمزد حداقلی‌بگیران با افزایش ۳۵ درصدی و همچنین سایر سطوح درآمدی با افزایش ۲۲ درصد + ۶۹۰ هزار تومان همراه است که از فروردین ماه اعمال، اما از اردیبهشت‌ماه پرداخت خواهد شد.

وی درخصوص زمان پرداخت معوقات ناشی از افزایش حقوق نیز اعلام کرد که سعی می‌شود معوقات در خردادماه پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص کف و سقف حقوق بازنشستگان با افزایش‌های صورت گرفته توضیح داد: کف حقوق یک فرد دارای همسر و یک فرزند تحت پوشش، ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان است و سقف آن نیز ۷ برابر حداقل دستمزد است.

موسوی همچنین درباره میزان افزایش «حق عائله‌مندی و اولاد» نیز گفت: حق عائله‌مندی نیز با این افزایش جدید بیش از ۱۰۰ درصد در سال جاری رشد داشته و حق اولاد نیز با رشدی بالغ بر ۵۰ درصد همراه بوده است.

وی در پاسخ به اینکه نگرانی‌هایی در خصوص تحت تاثیر قرار گرفتن اجرای همسان‌سازی حقوق‌ها با افزایش ۳۵ درصدی حقوق‌ها در سال جاری عنوان می‌شود، گفت: همسان‌سازی به افزایش حقوق سالانه ارتباطی ندارد و از آنجایی که هنوز برنامه هفتم ابلاغ نشده است، بعد از ابلاغ، آنچه که به موجب قانون به ما تکلیف شود، با تامین منابع به قانون عمل می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • روایت تلخ طالقانی از آنچه بر زن تختی گذشت
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • ایران در حوزه صادرات توانمندی‌های فناوری در تراز بین المللی قرار گرفته است
  • ویژگی‌های ژئوپلیتیکی کشورهای شیخ‌نشین؛ از اختلافات پیچیده سرزمینی تا همگرایی در ساختارهای اجتماعی ـ تاریخی
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • افزایش ۳۰ درصدی تعداد تشکل های جامعه کارگری در دولت سیزدهم
  • خبر مهم مدیرعامل تامین‌اجتماعی برای بازنشستگان
  • رسانه‌ها و معلمان در پیشگیری از خودکشی نقش مهمی دارند
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!