Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-09@02:08:25 GMT

کرونا مطالبات برق مازندران را ۸۵ درصد افزایش داد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۳۵۱۴

کرونا مطالبات برق مازندران را ۸۵ درصد افزایش داد

رضا غفاری اظهار داشت: تا پایان بهمن ماه میزان مطالبات فروش انرژی شرکت توزیع برق مازندران حدود ۸۵ میلیارد تومان بود.

وی بیشترین افزایش بدهی را در مجموعه ها و واحدهای تجاری عنوان کرد وگفت: بدهی واحد های تجاری در شرایط کرونایی امسال رشد ۱۴۵ درصدی داشته و اکنون به ۲۶ میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: بدهی مشترکان خانگی با ۳۵ میلیارد ، صنعتی با ۳۳ میلیارد و کشاورزی با ۳۰ میلیارد تومان به ترتیب در ۲ ماه گذشته رشد ۱۰۳ درصدی ، ۷۸ درصدی و ۴۲ درصدی مواجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفاری به مشترکینی که بدهی خود را پرداخت کردن نیز اشاره کرد و گفت: در ۲ ماه گذشته میزان دریافت مطالبات نسبت به شرایط عادی کاهش ۵۰ درصدی داشت، تنها نیمی از مشترکین بدهی خود را پرداخت کردند.

به گفته او ، شرکت توزیع برق مازندران در اسفند ۹۷ میزان ۷۳ میلیارد تومان از مطالبات خود اخذ کرد که اسفند ۹۸ این میزان به ۴۵ میلیارد کاهش یافت. همچنین فروردین سال گذشته مشترکان برق ۳۰میلیارد تومان از بدهی خود را تصفیه کردند که فروردین امسال این رقم به ۱۴ میلیارد تومان کاهش یافت که افت ۵۲ درصدی داشت. 

بدهی ۱۶۰ میلیاردی شرکت توزیع برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران همچنین به رشد بدهی های معوق این شرکت با توجه به کاهش وصول مطالبات اشاره کرد و گفت: رقم بدهی شرکت توزیع برق  به حدود ۱۶۰ میلیارد تومان رسید.

غفاری گفت: فقط بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان از این بدهی به فروشندگان و شرکت های تامین کننده تجهیزات توزیع برق است که اکنون به بزرگ ترین دغدغه این مجموعه تبدیل شد.

وی همچنین بدهی ۹ میلیارد تومانی به شرکت سازنده کنتور اشاره کرد و گفت:به دلیل بدهی سنگین و تعویق در تسویه ان ، این شرکت قادر به تامین کنتورهای برق نیست.

کاهش انعطاف پذیری انرژی مازندران با سنگینی بدهی

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار داشت: این میزان بدهی توان و انعطاف پذیری را از مجموع توزیع برق خواهد گرفت و ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

غفاری افزود: پرداخت به موقع مطالبات نه تنها می تواند به بهبود خدمت رسانی کمک کند، بلکه کیفیت خدمات به مشترکین را نیز افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه انرژی برای مردم و به خاطر مردم است ، افزود: اثرات مثبت پرداخت به موقع قبوض برق  بدهی انرژی به مردم باز خواهد گشت. 

شرکت توزیع برق مازندران یکی از ۲ شرکت توزیع برق استان مازندران است که با تعداد یک میلیون و ۴۲۸ هزار مشترک از منطقه گلوگاه تا آمل را تحت پوشش دارد.

بر اساس آمارهای رسمی، ۷۰ درصد از مشترکان برق مازندران خانگی هستند. از محمود اباد تا رامسر نیز تحت پوشش شرکت توزیع برق  غرب استان است.

۴۸

کد خبر 1382318

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مازندران شرکت توزیع برق مازندران میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: افزایش ۴۶ درصدی استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ جواد اوجی، وزیر نفت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  بیش از ۱۲۰۰ شرکت توانمند داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: از توان صنعت‌گران، پیمانکاران، مشاوران و فعالان صنعت نفت و گاز داخلی‌مان استفاده کرده و به این کار ادامه خواهیم داد. وزارت نفت دولتِ مردمی نشان داد معطل شرکت‌های خارجی یا برجام نمانده است. امروز بیش از ۳۰۰ پروژه جدید و نیمه کاره به ارزش ۱۲۰ میلیارد دلار را به کمک این عزیزان در دست انجام داریم.

وزیر نفت افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت، افزایش ۵۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز و تولید بیش از ۱۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی و فرآینده‌های نفتی را از نشانه‌های موفقیت وزارت نفت دولت رییسی برشمرد.

اوجی ادامه داد: موفقیت وزارت نفت متکی بر ظرفیت و توانمندی‌های داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان بود. این نوید را می‌دهیم که با اتکا به ظرفیت نفت و گاز داخلی رشد ۲۰ درصدی سال ۱۴۰۲ را در سالجاری افزایش دهیم.

وی از افزایش تولید نفت به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه در روز خبر داد و افزود: همچنین تولید گاز را به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش خواهیم داد.

وزیر نفت یادآور شد: در ابتدای دولت با ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان طرف قرارداد بودیم که این عدد در سالجاری به ۶۷۶ شرکت دانش‌بنیان افزایش یافت و حدود ۱۰۰۰ قرارداد به ارزش یک میلیارد دلار با این شرکت‌ها منعقد کرده‌ایم.

اوجی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت صدور کارت هوشمند سوخت گفت: طبق قانون بودجه وزارت نفت موظف است عملیات سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها تا سقف ۹۵ درصد را از طریق کارت سوخت خودرو‌های شخصی انجام دهد. ما نیز به تدریج در حال پیاده کردن این وظیفه قانونی هستیم. ۱۹ میلیون کارت سوخت هوشمند شخصی در اختیار مردم است که البته اندکی از مردم کارت‌شان گم شده یا هنوز موفق به دریافت کارت خود نشده‌اند.

وی ادامه داد: تا سال گذشته حدود ۳۰ درصد مردم از کارت سوخت خود برای سوخت‌گیری استفاده می‌کردند که این عدد در سالجاری به ۷۶ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۱ درصدی حوادث ریلی مهم/حوادث درجه یک ۶درصد افزایش یافت
  • بدقولی بیمه‌ها؛ کمبود دارو در بازار
  • اوجی: افزایش ۴۶ درصدی استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟ / دلایل اصلی رشد تورم در اقتصاد ایران چیست؟
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟
  • ضرورت تامین امنیت سایبری شبکه های توزیع برق با فناوری نوین
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران