Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت همدان با اشاره به سرعت‌بخشی در آزمون وسع بیماران مبتلا به کرونا از پرداخت ۶۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید فرجی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه درصد جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت در استان به نسبت سایر بیمه‌ها بالاست اظهار کرد: عمده‌ترین بیمه‌شدگان استان در قالب بیمه سلامت خدمات دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه جمعیت بیمه شده در صندوق کارکنان دولت ۱۲۷ هزار نفر و در صندوق سایر اقشار ۵۸ هزار و ۹۰۰ نفر بیمه هستند گفت: بیمه‌شدگان صندوق روستایی و عشایر قریب به ۶۰۰ هزار نفر می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه در صندوق ایرانیان ۹ هزار و ۴۳۰ نفر و صندوق سلامت همگانی ۱۶۳ هزار و ۶۰۰ نفر در استان زیر پوشش هستند خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۵۰ نفر در استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وی مهمترین اقدامات سال گذشته بیمه سلامت استان را برشمرد و گفت: بخشی از این اقدامات در راستای اجرای قوانین برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سال‌های ۹۷ و ۹۸ است.

فرجی به الزامات الکترونیکی کردن خدمات در این قانون اشاره کرد و افزود:‌ بر استقرار پایگاه برخط بیمه‌شدگان در سازمان بیمه سلامت تاکید شده و ما نیز به دنبال اجرای این طرح هستیم.

وی با اشاره به اینکه پایگاه برخط بیمه‌شدگان یکی از پایگاه‌های مهم اطلاعاتی بخش درمان و بیماری‌ها خواهد بود و هم‌پوشانی نیز به حداقل خواهد رسید گفت: این پایگاه در سازمان مستقر شده که همه اطلاعات بیمه‌شدگان کشور در همه صندوق‌ها در آن متمرکز می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه در این پایگاه استحقاق خدمت خواهد شد بیان کرد: تمام مراکز ارائه‌دهنده خدمات طرف قرداد با همه بیمه‌ها مکلف به احراز استحقاق از این پایگاه هستند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون وسع نسبت به شناسایی افراد فاقد پوشش بیمه‌ای و بهره‌مندی این افراد از خدمات بیمه سلامت گفت:‌ از آبان ماه سال گذشته این طرح آغاز شده و طبق آن هر فردی که پوشش بیمه‌ای نداشته می‌تواند به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و نمایندگی‌های ما مراجعه کند و درخواست آزمون وسع دهد.

فرجی با بیان اینکه ارزیابی استحقاق افراد توسط وزارت رفاه انجام و نتایج به ما اعلام می‌شود که در ابتدا زمان طولانی را طی می‌کرد اما اواخر به خصوص به دلیل بیماری کرونا کمتر شد افزود:‌ ارزیابی برای بیماران مبتلا به کرونا سریع‌ انجام می‌شود و نتیجه استعلام ۲۴ ساعته است.

پرداخت طلب اسفندماه سال گذشته مطب‌هایی که نسخه‌نویسی الکترونیک داشتند

وی با اشاره به اینکه طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی سال گذشته اجرایی شد گفت: ابتدا قرار بود این طرح در یک شهرستان هر استان اجرا شود و بعد سایر شهرستان‌ها آن را اجرایی کنند اما با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد شهرها در همدان از یک به سه مورد ارتقا یافت و بعد بقیه شهرستانها وارد شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری از دیگر موضوعات مورد توجه در سال گذشته بود خاطرنشان کرد: به توجه به اینکه در ابتدای اجرای طرح استان همدان پایلوت نبود اما با پیگیری همکاران در نیمه دوم سال، پایان سال جزو استان‌های برتر از لحاظ رسیدگی الکترونیک و درصد پرونده‌ها شناخته شدیم.

وی بیان کرد: در طرح نسخه‌نویسی الکترونیک با وحود اینکه بیشترین مراکز درمانی در شهرستان همدان قرار دارد اما همکاران ما رغبتی ندارند هرچند تشویقی‌هایی در این زمینه قائل شده‌ایم و مطالبات سریع‌تر پرداخت می‌شود.

فرجی از پرداخت طلب اسفندماه سال گذشته مطب‌هایی که نسخه نویسی الکترونیک داشته‌اند خبر داد و افزود: به دنبال این هستیم مطالبات فروردین امسال این مطب‌ها را اواسط اردیبهشت ماه پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه ملایر بیشترین نسخ الکترونیک را به خود اختصاص داده هرچند نزدیک به شهرستان همدان است گفت: در حال حاضر ۲۲ پزشک در ملایر و ۲۳ پزشک در همدان نسخه‌نویسی الکترونیکی انجام می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه اسدآباد و کبودراهنگ نسبت بالایی از نسخه‌نویسی الکترونیک را به خود اختصاص داده‌اند یعنی ۷۰ تا ۸۰ درصد افزود: طرح نسخه‌پیچی الکترونیک در کشور چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و این به دلایل متعددی از جمله مسائل زیرساختی و ارتباط الکترونیکی برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه در تبدیل نسخ کاغذی به الکترونیکی توسط داروخانه همدان پایلوت بود، اجرای این طرح را در نهادینه شدن نسخ الکترونیک مهم عنوان کرد و گفت: ۱۳ داروخانه در اسفندماه سال گذشته تبدیل نسخ کاغذی به الکترونیکی را در برنامه داشتند.

فرجی با بیان اینکه استحقاق‌سنجی در موارد بستری در مهرماه سال ۹۶ آغاز و طی سال گذشته تکمیل شد افزود: سال گذشته صد درصد موارد بستری استحقاق سنجی می‌شد.

وی با اشاره به اینکه  قرار است در ادامه استحقاق‌سنجی موارد بستری شاهد استحقاق‌سنجی موارد سرپایی باشیم بیان کرد:‌ برنامه‌هایی در این زمینه تعریف شده که و اردیبهشت و خردادماه همکاران ترغیب می‌شوند تا از این سامانه استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه‌سلامت تا پایان خردادماه به دلیل بیماری کرونا خبر داد و گفت: این اقدام ابتدای اسفندماه سال گذشته به دلیل عدم مراجعه مردم به مراکز تمدید دفترچه انجام شد.

وی  با اشاره به اینکه در این مدت به صورت اتوماتیک پرونده کسانی که باید دارو دریافت می‌کردند، تایید شد افزود‌: برخی از قراردادها با مراکز نیاز به تمدید داشتند که آنها نیز تاپایان خردادماه نیز مهلت دارند.

فرجی با بیان اینکه به آزمون وسع بیماران مبتلا کرونا سرعت بخشیده‌ایم گفت: ۹۰ درصد هزینه بیماران مبتلا به کرونا به عهده ما و ۱۰ درصد به عهده وزارت بهداشت است که در مجموع رایگان حساب می‌شود.

وی از پرداخت مطالبات به مراکز درمانی طرف قرارداد سخن گفت و افزود:‌ در پرداخت مطالبات سطح یک به روز تر هستیم؛ سابقه نداشت ابتدای سال بعد بالغ بر ۹۵ درصد هزینه‌های سال قبل را پرداخت کنیم  اما این مهم امسال اتفاق افتاد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه در سطح «دو» و «سه» بالغ بر ۸۰ درصد هزینه‌ها متعلق به دانشگاه‌ها هست و ۲۰ درصد سایر مراکز گفت: علی الحساب مطالبات آذرماه سال گذشته مراکز دولتی و دانشگاهی در آن سال پرداخت شده است.

پرداخت بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی

وی با اشاره به اینکه طی دو ماه اخیر بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی در سال قبل پرداخت شد افزود: تمام مطالبات سال گذشته مراکز دولتی و دانشگاهی را تا مهر ماه پرداخت کردیم و ۷۰ درصد مطالبات آبان و آذرماه این مراکز نیز پرداخت شده است.

فرجی با بیان اینکه وضعیت پرداخت مطالبات داروخانه‌ها مطلوب است خاطرنشان کرد:‌  بخشی از مطالبات داروخانه‌ها باقی مانده بود که در دو ماه اخیر چند ماهی از بدهی سال گذشته پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه مطالبات آذرماه داروخانه‌ها پرداخت و دی و بهمن باقی مانده و اسناد اسفندماه آنها نیز رسیدگی نشده است گفت: از این منظر پرداخت‌های خوبی داشته‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: در حوزه سایر مراکز ارائه دهنده خصوصی، مطالبات مهرماه پزشکان، آزمایشگاه، پاراکلنیک، درمانگاه خصوصی،  بیمارستان خصوصی و بیمارستان‌های دولتی غیردانشگاهی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات نسخ الکترونیک اسفندماه پرداخت شده است تاکید کرد: ۶۳ پزشک در استان نسخ‌الکترونیک نوشته‌اند که مطالبات آنها سریع پرداخت می‌شود که امیدوارم سایر پزشکان نیز از این طرح استقبال کنند تا  از مزایا برخوردار شوند.

فرجی بیان کرد: پیگیر هستیم پرداخت مطالبات داروخانه‌هایی که نسخ الکترونیک می‌نویسند در  اولویت باشد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان سعید فرجی خبرگزاری فارس بیمه سلامت بیماری کرونا استحقاق سنجی بیماران مبتلا به کرونا نسخه نویسی الکترونیک اسفندماه سال گذشته پرداخت مطالبات پرداخت شده نسخ الکترونیک ماه سال گذشته استحقاق سنجی داروخانه ها بیمه شدگان آزمون وسع پوشش بیمه پرداخت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته

سرهنگ خلبان برزو فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خلبانان پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته با انجام ۶ پرواز امدادی توانستند در کمترین زمان ممکن مصدومانی را از استان‌های کرمانشاه و همدان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان‌ها منتقل کنند.

وی افزود: هفته گذشته در پی درخواست مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های قصرشیرین، دالاهو و همدان خلبانان این پایگاه طی عملیات مردم یاری با بالگرد در مناطق صعب‌العبور توانستند به ۶ نفر از هموطنان امدادرسانی کنند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: این مصدومین به علت سوختگی، تصادفات رانندگی، مشکلات تنفسی دچار مصدومیت شدید شده و نیاز فوری به مراقبت‌های ویژه داشتند که در کمترین زمان به بیمارستان‌های کرمانشاه و همدان منتقل شدند.

فرجی با اشاره به تفاهم‌نامه این پایگاه با وزارت بهداشت، بیان کرد: بالگردهای اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه وظیفه انتقال مصدومان و بیماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب‌العبور و… را به مراکز درمانی بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اورژانس هوایی این پایگاه مجهز به تیم پزشکی اورژانس، دستگاه کمک تنفسی، دستگاه شوک و احیا و جعبه کمک‌های اولیه است.

فرجی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در استان‌های همدان، لرستان، کردستان و کرمانشاه تحت فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروری بیماران و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کند.

کد خبر 6089398

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد