Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:55:43 GMT

پیش بینی بارش تگرگ در لرستان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۳۷۱۹

پیش بینی بارش تگرگ در لرستان

بهروز مرادپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سامانه بارشی از اواسط روز چهارشنبه به آسمان وارد و اویل شب پنجشنبه از استان خارج می شود.

وی افزود: با فعال شدن این سامانه احتمال رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و تندبادهای موقت، در نواحی مستعد احتمال رخداد تگرگ و مه آلود شدن آسمان در همه نقاط استان به ویژه مناطق شرق و جنوب شرقی پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرادپور اظهار داشت: در این راستا آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، ایجاد رواناب سطحی، اختلال در تردد جاده ای و خطر برخورد صاعقه انتظار می رود.
وی توصیه کرد: هم استانیها از تردد غیرضروری به ویژه در جاده‌ها صعود به ارتفاعات اجتناب کنند و به محافظت از  مزارع و باغات با توجه به وزش باد شدید و احتمال رخداد تگرگ، خودداری از تردد عشایر در ارتفاعات با توجه به احتمال وقوع صاعقه و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توجه کنند.

مرادپور تاکید کرد: طی این مدت با توجه به جهت جریانات و تشکیل هسته های گرد و غبار بر روی کشور عراق، وقوع پدیده گرد و غبار به همراه کاهش میدان دید افقی پیش بینی می شود.
 

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا وضعيت هوا بارندگی سازمان هواشناسی كشور بارش باران خرم آباد لرستان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا وضعيت هوا بارندگی سازمان هواشناسی كشور بارش باران خرم آباد لرستان سازمان هواشناسی تغییرات آب و هوا وضعيت هوا بارندگی سازمان هواشناسی كشور بارش باران خرم آباد لرستان سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه روز جمعه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی، با توجه با تقویت سامانه فعال در استان از اواخر وقت امشب تا عصر روز شنبه شاهد افزایش حجم بارش‌ها همراه با رعدوبرق، بارش تگرگ، آبگرفتگی و سیلاب در برخی از نقاط استان هستیم.

این سامانه وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق با احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید در برخی از نقاط بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد روانآب و سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل را در بردارد.

در این اطلاعیه آمده است: بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و توابع سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، نیشابور، فیروزه، کاشمر، ریوش، خواف، تربت‌حیدریه، قوچان، درگز، چناران – گلبهار، طرقبه و شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و برخی از نوحی کلانشهر مشهد رخ خواهد داد.

عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها؛ خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی؛ مدیریت تردد در مناطق ییلاقی و گردشگری استان و خودداری از سفرهای غیر ضروری از توصیه‌های هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه است.

کد خبر 6095953

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متری باران در رومشکان
  • باران و تگرگ آسمان قزوین را فرامی‌گیرد
  • بارندگی‌ها در استان بوشهر تا شنبه تداوم دارد/ احتمال بارش تگرگ
  • استمرار بارندگی‌ها در لرستان
  • رگبار باران و بارش تگرگ در کرمان
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • استمرار فعالیت سامانه بارشی در لرستان تا روز شنبه
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد