Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم میرزایی‌نیکو روز سه‌شنبه در گفت ‌وگو با ایرنا با تبریک روز شوراها به همه اعضای شوراهای شهر و روستا اظهارداشت: در حال حاضر هدف اصلی شورا، انتخاب شهردار و رسیدگی به خدمات مجموعه شهری است اما طبق قانون اساسی، امور مردم باید به خود مردم واگذار شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در هیچ کدام از دوره‌های مجلس اهتمام جدی برای تحقق اصول قانون اساسی صورت نگرفته است، در خصوص اقدامات مجلس دهم در این خصوص اشاره کرد و گفت: در این دوره کمیته شوراها در کمیسیون شوراها تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این سعی شد تا قوانین دست و پاگیر شوراهای شهر و روستا رفع شود و اختیارات و امتیازهای ویژه‌ای تحت عنوان بازنگری در قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به شورا و شهرداری داده شود.

 نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به نظر می‌رسد در ارتباط با فعالیت شوراها خلاء قانونی نداریم. اختیارات قانونی به شوراهای شهر و روستا داده شده است تا این شوراها بتوانند ضمن نظارت بر فعالیت مدیریت شهری نسبت به وضع عوارض اقدام کنند.  

برای شوراهای شهر و روستا باید برنامه‌های توسعه‌ای تدوین شود

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بعد کلان سیاسی باید تدبیر عمیق‌تری اندیشیده شود تا شوراها در کوتاه مدت تاثیرگذار باشند، خاطرنشان کرد: به‌طور مثال برای شوراهای شهر و روستا باید برنامه‌های توسعه‌ای تدوین شود تا وظایف، چارچوب و اهداف شوراها مشخص شود و شوراها و شهرداران در دوره‌های مختلف سلیقه‌ای عمل نکنند و مردم نیز به صورت شفاف در جریان فعالیت شوراها و شهرداری‌ها قرار گیرند.

میرزایی نکو یادآور شد: اقدامات شورای پنجم شهر تهران در زمینه شفافیت معاملات شهری و حقوق و دستمزد مدیران و پیمانکاران از اقدامات مثبت در این زمینه بوده است که می‌تواند از رانت و فساد جلوگیری کند  این‌گونه اقدامات باید فراگیر شود تا اصول قانون اساسی به معنای واقعی اجرا شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی قانون اساسی قاسم میرزایی نیکو روز شورا ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قانون اساسی قاسم میرزایی نیکو روز شورا ها مجلس شورای اسلامی قانون اساسی قاسم میرزایی نیکو روز شورا ها شوراهای شهر و روستا قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری

حسین صابری،عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار کنونی قم بیش از ۷۲ سال سن دارد و طبق مفاد صریح آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و مستندات قانونی و ماده ۹۶ این آیین‌نامه، در حال حاضر بازنشسته می‌باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در سال ۹۵ و اصلاحات بعدی از قانونی دیگر امکان ادامه فعالیت وی در جایگاه شهردار قم امکان پذیر نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: ادامه فعالیت وی در جایگاه شهرداری قم بخاطر قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، احتمال ابطال در اسناد و اوراق تعهد آور و غیرقانونی بودن در تصرف در اموال را به همراه داشته باشد.

صابری تصریح کرد: بر همین اساس هرگونه امضای پیمان و قرارداد‌ها توسط وی می‌تواند همراه با مشکلات حقوقی و خسارت برای مجموعه مدیریت شهری قم باشد.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند