Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه صحت انتخابات در تمامی ۲۰۸ حوزه انتخابیه کشور از سوی شورای نگهبان تایید شده است، اعلام کرد: اعتبارنامه تمامی ۲۷۹ نفر منتخبین مجلس یازدهم امروز از سوی وزارت کشور به مجلس و شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی ارسال شد و به این ترتیب، وزارت کشور عملا در این مرحله، انتخابات را تمام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «جمال عرف»، معاون سیاسی وزیر  و رئیس ستاد انتخابات کشور، امروز سه شنبه در حاشیه « نشست مشترک ستاد انتخابات کشور با استانداران و ستاد انتخابات استان ها» که به ریاست دکتر «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور برگزار شد، به خبرنگاران گفت:  نشست امروز که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در هر دوره پس از انتخابات به منظور ارزیابی و قدردانی از تلاشهای ستادهای انتخابات سراسر کشور  برگزار می شود.وی افزود: شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و موضوع اعلام تایید صحت انتخابات در حوزه های انتخابیه توسط شورای نگهبان، دو علت اصلی تاخیر در برگزاری این نشست بود.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار انتخابات و نتایج آن در تمامی حوزه های ۲۰۸ گانه توسط شورای نگهبان تایید شد، تصریح کرد: در این مرحله ۲۷۹ نفر از نامزدها انتخاب شدند که متاسفانه دو تن از آنان شامل آقای محمدعلی رمضانی دستک از حوزه آستانه اشرفیه و خانم فاطمه رهبر از حوزه تهران به دلیل ابتلا به بیماری درگذشتند.عرف گفت: در ۹۸ حوزه انتخابیه در این انتخابات هیچ اعتراضی وجود نداشت اما در سایر حوزه ها اعتراض هایی وجود داشت که به آن رسیدگی شد و در ۹ حوزه نیز بازشماری صندوقهای رای صورت گرفت ولی در نهایت پس از همه بررسی ها، در نتایج انتخابات تاثیری نداشت.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: در مجموع، از ۲۰۸ حوزه انتخابیه مجلس یازدهم ۱۹۷ حوزه در همان مرحله نخست برگزاری انتخابات تعیین تکلیف شده اند و فقط انتخاب نمایندگان در ۱۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شده است که برای این ۱۱ نفر نیز در۲۱ شهریورماه مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد. وی گفت: از مجموع منتخبین این دوره مجلس ۱۷۷نفر برای اولین بار انتخاب شده اند، ۵۶ نمایندگان فعلی هستند و ۱۰۲ نفر از نمایندگان ادوار مجلس هستند که نمایندگان مجلس کنونی را نیز در بر می گیرد.

رییس ستاد انتخابات کشور افزود: امروز ما اعتبارنامه تمامی ۲۷۹ نفر نماینده منتخب را به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ارسال کردیم و عملا وزارت کشور انتخابات را در این مرحله تمام کرد. پس از آن، اعتبارنامه ها در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید، منتخبین به نمایندگان رسمی مردم در مجلس یازدهم تبدیل می‌شوند.

عرف خاطرنشان کرد: به منظور پرهیز از ایجاد هزینه های سنگین، انتخاب نمایندگان در دو حوزه انتخابیه تهران و آستانه اشرفیه که منتخبین آنها به رحمت خدا رفته‌اند، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: به این ترتیب، در سال ۱۴۰۰ علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز به صورت همزمان خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات وزارت کشور ستاد انتخابات کشور حوزه انتخابیه شورای نگهبان مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدحسین فرهنگی» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم مجلس فعلی سه قطبی باشد؛ اصلاح طلبان تقویت شده، یکسری مدافع وضعیت فعلی بوده و تعدادی هم مانند من در طیف تحول گرایان هستند که در مباحث مختلف تحول ایجاد می‌کنند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نمایندگان مجلس با توجه به اینکه نماینده همه مردم هستند، در تمام موضوعات صاحب نظر هستند و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد اصلاح اشتباهات گذشته و حرکت به سمت اصلاح وضعیت اقتصادی در این خصوص ضروری است.

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس، موضوع تحول بود، انتظار دارند مجلس جدید و نمایندگان، مجلس متفاوتی رقم زنند، مردم به دنبال تحول هستند و می‌خواهند در موضوعاتی چون تورم، بیکاری، گرانی و.. تحول ایجاد شود و شعار سال همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد و موانع تولید برطرف شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

در صورت انتخاب مجدد می‌خواهم در کمیسیون صنایع و معاون مجلس حضور داشته باشم ولی بستگی به شرایط روزهای انتهایی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

آذربایجان شرقی استانی معدنی است اما مدیریت درستی در حوزه مس و طلا انجام نشده و ضروری است مدیریت مناسب معادن در دو محور مس و طلا به‌ویژه دستور رئیس جمهور در خصوص مس که مقرر شد به صورت مستقیم مس سونگون به طور مستقل اداره شود و عملیاتی نشده، انجام شود چراکه غفلت از معادن استان مهمترین چالش بوده و باید برای آن برنامه‌هایی داشته باشیم.

کد خبر 6080920

دیگر خبرها

  • انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • آغاز تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس از بامداد امروز
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد فردا آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد