Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اقدامات بهزیستی استان برای معلولان در روزهای کرونایی گفت: مراکز به اتاق‌های قرنطینه مجهز شده و مددجویان مشکوک بلافاصله به مراکز درمانی اعزام می‌شوند. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، با شیوع ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌ها برای مقابله با این ویروس در جامعه، معلولان هم یکی از اقشار مهم و آسیب‌پذیر در برابر این بیماری هستند به همین سبب دستگاه‌های متولی از جمله بهزیستی و مسئولان باید اقدامات پیشگیرانه برای معلولان و ناتوانان جسمی و ذهنی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش| حال و روز ناخوش معلولان کردستانی در روزهای کرونایی/ نبود امکانات بهداشت، رفاهی و سرگرمیآلودگی 45 مرکز بهزیستی به ویروس کرونا/ احتمال 5 برابری مرگ‌ومیر سالمندان و معلولان بر اثر کروناکاهش فوتی‌های مراکز نگهداری سالمندان و معلولان در فروردین 99

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و براساس دستورالعمل‌های سازمانی همه ملاقات‌های خانواده‌ها، بازدیدهای مردمی وخیران و هر نوع ارتباط بیرونی به داخل مراکز  توانبخشی ممنوع اعلام شده است.

امیرحجت نوروزی افزود: مرخصی توانخواهان تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود و پذیرش موارد جدید تحت کنترل و بسیار محدود شده است همچنین در زمینه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا آموزش نحوه شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها توسط پرسنل مراکز شبانه‌روزی به توانخواهان به‌ویژه معلولان ذهنی روزانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات حوزه  توانبخشی جلسه تخصصی همکاران حوزه با پزشک سازمان در خصوص آموزش پیشگیری از ویروس کرونا، دعوت از مسولان فنی مراکز شبانه‌روزی و روزانه جهت شرکت در جلسه آموزشی چگونگی پیشگیری از ویروس کرونا است.

نوروزی تصریح کرد: تماس تلفنی با تمام مراکز و بررسی وضعیت مددجویان توسط کارشناسان ستادی به صورت روزانه، اعزام تیم‌های دو نفره تخصصی جهت بازدید و آموزش پرسنل همه مراکز شبانه‌روزی استان به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: آموزش حضوری و از طریق بخشنامه‌های اداری و فضای مجازی به پرسنل و مددجویان مراکز، تجهیز مراکز به اتاق‌های قرنطینه، اعزام بلافاصله مددجویان مشکوک به مراکز درمانی، پرداخت هزینه به مراکز برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی و تمهیدات لازم برای طولانی کردن شیفت پرسنل انجام می‌شود.

انتهای پیام/713/ ز

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: موضوع استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره یکی از مهمترین اولویت‌های ما است که می‌تواند در جهت حل مشکلات جوانان تاثیر گذار باشد.

ستوده نژاد افزود: تلاش‌ها و اقدامات شما در کم کردن اسیب‌های جامعه بسیار ارزشمند است، اما شاید هیچ گاه به دید مردم نیاید، اما قطعا در اینده نزدیک تاثیر خود را خواهد گذاشت لذا همه وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده داریم، چون آینده یک جوان و یک جامعه در گرو این اقدامات است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۱ مرکز مشاوره در تبریز فعالیت دارند و در شهرستان‌ها هم این مراکز فعال هستند.

همچنین مسئولان مراکز مشاوره استان هم مشکلات خود را بیان داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران