Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری شورای شهر قم برگزار و در آن به هزینه ۳۶۰ میلیاردی نگهداری شهر قم اشاره و از افزایش خودسرانه نرخ کرایه توسط تاکسیران‌ها انتقاد شد. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن بختیاری در نشست خبری شورای شهر قم که به مناسبت روز ملی شوراها در ساختمان شهید باکری با حضور رئیس شورای شهر قم و روسای کمیسیون‌های تخصصی برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراها اظهار داشت: تشکیل شوراها حرکت بزرگی در تحقق مدیریت محلی بوده و سبب بهره‌وری بیشتر در مدیریت شهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جایگاه حقیقی شورا را در قانون اساسی رفیع خواند و افزود: باگذشت 20 سال از تشکیل شوراها هنوز این نهاد مردمی به جایگاه حقیقی خود نرسیده و با عدم تحقق مدیریت یکپارچه شهر مشکلات زیادی را به مردم تحمیل کرده‌ایم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم سپس پیگیری فرونشست زمین در میدان کشاورز را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: مطالبه مردم و خبرنگاران برای اعلام مقصر در این مسئله به حق بوده و باید عامل حادثه مشخص شود.

وی سؤال از شهردار را یکی از حقوق شورای شهر دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه تا امروز این اتفاق در هیچ یک از شوراهای اسلامی شهر نیفتاده اما باید به این موضوع نیز پرداخته‌شده تا در حوادثی مثل فرونشست زمین شهردار پاسخگوی سؤالات مردم و شورای شهر باشد.

در ادامه سید مجتبی سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم به مشکلات ناشی از آب‌گرفتگی‌های اخیر اشاره کرد واظهار داشت: برای رفع آب‌رفتگی‌ها اقدامات زیادی انجام‌شده است.

وی از شناسایی نقاط حادثه خیر مناطق هشتگانه شهرداری خبر داد و گفت: در هر منطقه بیش از 18 نقطه شناسایی‌شده و با اولویت بندهای انجام‌شده در حال برطرف کردن مشکلات هستیم.

سبحانی ادامه داد: کانال گذاری منطقه سه تمام‌شده و در منطقه دو نیز در حال اجرا است و امیدواریم تا شروع بارندگی‌های پاییز بخش عمده مشکلات رفع شده باشد و در صورت نیاز در اصلاحیه بودجه سال 99 برای پروژه‌ها تأمین اعتبار خواهد شد.

وی به ابعاد تنش‌های ایجادشده بین ماموران سد معبر و مردم پرداخت و خاطرنشان کرد: در صورت اعلام هرگونه تخلف از طرف ماموران در اسرع وقت به موضوع شکایت رسیدگی شده و شهرداری بر عملکرد ماموران و پیمانکاران نظارت کامل دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم کاشت درختان در ساختمان‌ها را نیازمند کار فرهنگی دانست و بیان کرد: شهرداری برای تشویق مردم برای کاشت درخت در ساختمان‌ها مکانیزمهای تشویقی تعریف کرده و موارد به مناطق ابلاغ‌شده است.

افزایش 30 درصدی نرخ کرایه تاکسی در شورای شهر قزوین تصویب شد/ توزیع لوازم یدکی یارانه‌ای ویژه دوران کرونا بین تاکسیران‌هاسوار شدن 3 مسافر در تاکسی طبق مصوبه است/ کرایه 4 نفر بین 3 مسافر تقسیم شودانتقاد رئیس شورای شهر قم از عدم برقراری بیمه بیکاری برای رانندگان تاکسی؛ تمدید تخفیف عوارض کسب صنوف قم

سپس مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم از اختصاص 6 عنوان ردیف بودجه برای رفع آب گرفتگیهای سطح شهر خبر داد و تأکید کرد: در بودجه سال 99 شهرداری بیش از 80 میلیارد تومان بودجه برای رفع آب‌گرفتگی‌های سطح شهر اختصاص داده‌شده است.

وی به هزینه نگهداری شهر نیز اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از 360 میلیارد تومان هزینه نگه‌داری و ایمنی شهر است که این مبلغ با توجه به تورم افزایش پیداکرده و بیش از 20 درصد سطح شهر نیز رفت‌وروب می‌شود.

اخوان 300 میلیارد تومان بدهی باقی‌مانده شهرداری را در مرحله پیگیری اعلام و ابراز کرد: 300 میلیارد تومان بدهی شهرداری در ردیف دیون دولتی قرارگرفته و در مرحله تهاتر است.

در پایان نیز روح الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم شیوع بیماری کرونا را عامل کندی اجرای پروژه‌ها در دو ماه گذشته اعلام کرد و گفت: امسال شاهد افتتاح پروژه‌های زیادی در شهر خواهیم بود و پروژه‌های جدیدی نیز به مرحله کلنگ زنی می‌رسد.

وی ادامه داد: پروژه خیابان فردوسی و اتصال منطقه 2،4 و 5 در این پروژه، تکمیل پروژه خیابان روحانی حدفاصل خیابان 15 خرداد و کمربندی امام علی(ع)، تکمیل تونل جمهوری و پایان تملکات خیابان عمار یاسر بخشی از این پروژه‌ها است.

امراللهی در ادامه به افزایش نرخ تاکسی‌ها در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: تا 10 روز آینده لیبل‌های جدید برروی تاکسی‌ها نصب‌شده و نرخ تاکسی‌ها ساماندهی می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف هیئت نظارت بر تاکسیرانی مسئله را پیگیری خواهد کرد.

وی حادثه فرونشست زمین را تشریح کرد و اظهارداشت: متاسفانه این حادثه چند علت مختلف داشته و ابعاد مختلف آن در دست بررسی است وبا اقدامات پیشگیرانه برای مناطق و قسمت‌های دیگر از تکرار این اتفاق جلوگیری کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: برای جلوگیری از تکرار این حادثه سیستم فاضلاب خیابان امامزاده ابراهیم در حال اصلاح بوده و پینهای اخطار فرونشست را در ایستگاه‌های مترو افزایش داده‌ایم.

انتهای پیام/456/ ز

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس شورای اسلامی شهر قم میلیارد تومان رئیس کمیسیون شورای شهر قم پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره

غلامرضا شعبانی بهار در مورد عملکرد تیم‌ملی ریکرو ایران در جام جهانی چین توضیح داد و گفت: دو مرحله دیگر از جام جهانی در چین و ترکیه باقی مانده‌ است و بر اساس پیش‌بینی سرمربی در بخش تیمی ریکرو مردان و انفرادی بانوان بیش از ۶۰ درصد احتمال کسب سهمیه المپیک داریم.

رئیس فدراسیون تیروکمان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد حضور تیم‌ملی تیروکمان در مرحله اول جام جهانی چین، اظهار کرد: از جمله فدراسیون‌هایی هستیم که تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه المپیک به کار گرفته‌ایم و از ۲ سال قبل با حضور سرمربی کره‌ای احیای رشته ریکرو را در دستورکار قرار داده‌ایم و حدود ۱۹ ماه است که با تلاش شبانه‌روزی و حضور در اردوهای مختلف امیدوار هستیم بتوانیم شرایط را تغییر دهیم.

وی افزود: در رشته ریکرو نسبت به گذشته بهتر شده‌ایم و نمی‌خواهیم خودمان را فریب دهیم اما نتایج ملی‌پوشان چه در بخش تیمی بانوان، میکس بانوان و حتی در بخش آقایان نسبت به قبل ارتقاء یافته است، اما در ماده ریکرو واقعا ضعیف بوده‌ایم و در حال احیاء شدن هستیم و فرصت جبران هم داریم. باید در مسابقات بعدی عملکرد بهتری داشته باشیم.

رییس فدراسیون تیروکمان با بیان اینکه با ۳ کماندار زن و ۴ کماندران آقا در مرحله اول جام جهانی چین که به مدت ۱۰ روز در شانگهای برگزار شد، حضور یافتیم، بیان کرد: تیم‌ملی از شانگهای برای برگزاری اردوی ۲۰ روزه به کره‌جنوبی می‌رود و پس از آن مرحله دوم جام جهانی چین را به مدت ۱۰ روز خواهیم داشت.

شعبانی‌بهار افزود: هزینه‌ حضور در اردوی کره‌جنوبی و مرحله اول و دوم جام جهانی چین، حدود ۱۰ میلیارد تومان برای فدراسیون تیروکمان تمام می‌شود و امیدواریم شاهد حمایت مسئولان باشیم.

او با بیان اینکه در مجموع تیم ملی به مدت ۴۰ روز در چین و کره‌جنوبی اردوی تدارکاتی و مسابقه خواهد داشت، گفت: بعد از مرحله دوم جام جهانی چین نیز تمرینات خود را ادامه خواهیم داد و تا خرداد ماه در ترکیه در مرحله سوم کاپ جهانی حضور می‌یابیم و اگر موفق شویم نتایج مورد نظر را کسب کنیم شاهد حضور نمایندگان ایران در المپیک پاریس خواهیم بود.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی سرمربی کره‌ای تیم ملی تیروکمان ایران که در اختیار کمیته ملی المپیک نیز قرار گرفته است، احتمال کسب سهمیه المپیک در بخش تیمی مردان حدود ۶۰ درصد و در بخش انفرادی بانوان نیز ۶۰ درصد برآورد شده است.

به گزارش ایسنا، تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در مرحله اول کاپ جهانی شانگهای با شکست مقابل حریفان خود از صعود بازماندند، همچنین تیم میکس ریکرو از صعود به نیمه‌نهایی بازماند و در بخش انفرادی نیز، کمانداران ایران عملکرد موفقی نداشتند و همگی حذف شدند.

فائز محمدی، رضا شبانی، محمدحسین گلشنی و صادق اشرفی در بخش ریکرو مردان و مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی در بخش ریکرو بانوان، نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها بودند که در مرحله دوم کاپ جهانی چین نیز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب