Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ارمنستان روابط دو کشور را دوستانه و روبه گسترش دانسته و بر ضرورت تلاش مسئولان در کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور برای توسعه مناسبات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی تهران – ایروان تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و «نیکول پاشینیان»  عصر سه شنبه در گفتگویی تلفنی، با اشاره به شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای جهان و مشکلاتی که این بیماری برای دولت ها و ملت ها بوجود آورده، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و مشارکت‌های منطقه ای و بین المللی و انتقال تجربیات دو کشور در راستای مقابله با کرونا تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف با بیان اینکه ایران و ارمنستان به عنوان دو کشور همسایه باید در این شرایط سخت بیشتر به فکر هم و یاری رسان یکدیگر باشند، تلاش مسئولان دو کشور در مرزها در راستای بازگرداندن تدریجی حجم تبادل کالا و روابط تجاری به حالت عادی با رعایت دقیق دستور العمل‌های بهداشتی را حائز اهمیت عنوان کردند.

دکتر روحانی با اشاره به موفقیت های کشورمان در زمینه تامین و ساخت مواد بهداشتی و ضدعفونی، دستگاه ونتیلاتور، سی تی اسکن و ماسک، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در حد توان خود نیازمندی‌های دیگر کشورها از جمله ارمنستان را در مقابله با کرونا برطرف کند.

«نیکول پاشینیان» همچنین با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، از موفقیت‌های کشورمان در راستای مقابله با بیماری کرونا و نتایج و تاثیرات مثبت آن تجلیل کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ارمنستان حسن روحانی نیکول پاشینیان کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود

دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دولت ارمنستان در جلسه روی پنجشنبه خود بر تصمیم خود درباره افتتاح کنسولگری این کشور در تبریز تاکید کرد.

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم».

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید