Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، میرحمایت میرزاده درباره بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان بر سر کلاس‌های درس گفت: همه باید  تابع تصمیات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم هر چیزی که این ستاد دستور دهد فصل‌الخطاب است که باید به آن‌ها عمل کنیم. درباره بازگشایی مدارس هم منتظر دستور از سوی این نهاد هستیم تا تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای بازگشایی مدارس باید منتظر باشیم و ببینیم شرایط کشور چگونه خواهد شد؛ آن زمان است که می‌توانیم تصمیم بگیریم دانش آموزان، دانشجویان و سایر افرادی که با مسائل و محیط‌های آموزشی سر و کار دارند می‌توانند در  این محیط‌ها حاضر شوند یا خیر.

وی خاطر نشان کرد: آن چیزی که در حال حاضر مشخص است و آموزش و پروش هم اعلام کرده، این است که دانش آموزان و دانشجویان باید با  آموزش‌های مجازی و آموزش غیر حضوری در کلاس‌های درس حاضر شوند و این نوع از آموزش را به رسمیت بشناسند.  

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آموزش غیرحضوری یکی از شیوه‌های آموزش  است و به عنوان بخشی از آموزش رسمی قلمداد می‌شود، عنوان کرد: فضای مجازی بخشی از آموزش غیر حضوری است و بخش‌های دیگر آن تلویزیون و برنامه متمرکز موسوم به «شبکه شاد» است که خود آموزش و پروش مستقیماً آن را رصد و پیگیری می‌کند. 

وی با اشاره این‌که مدارس و معلمان می‌توانند کانال‌های مسقیم خودشان را با دانش آموزان داشته باشند، گفت: معلمان می‌توانند تکالیف و پژوهش‌هایی به صورت مجازی و غیرحضوری از دانش آموزان بخواهند و آنان را مورد ارزیابی قرار دهند که این امر حق یک آموزگار است. 

میرزاده با تاکید براین‌که نمی شود یک فرمول متمرکز برای تمامی نقاط کشور و همه دوره‌های تحصیلی تعیین کرد، اظهار داشت: مثلا دانش آموزان سال آخر باید آزمون نهایی بدهند چرا که این قشر از دانش‌ آموزان به دلیل حساسیت پایه تحصیلی باید به صورت حضوری و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از بخش‌های جامعه با رعایت پرتکل‌های بهداشتی بر سرکار خودشان حاضر هستند و دانش‌آموزان سال آخر هم می‌توانند با رعایت همین پروتکل‌ها تنها برای یکی- دو ساعت در حوزه‌های امتحان حاضر شوند. 

وی با اشاره به طرح «شبکه شاد» بیان کرد: اینکه وزارت آموزش و پروش بخواهد برای آموزش مجازی و غیر حضوری طرحی موسوم به «شبکه شاد» را اجباری کند و بگوید تنها راه این است و لاغیر، درست نیست زیرا  قطعاً برای معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان مشکلاتی پیش خواهد آمد.  

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات طرح «شبکه شاد»چیست؟ اولاً معلمان باید آموزش‌های لازم را ببینند که ندیده‌اند. دوماً بسیاری از معلمان آن گوشی پیشرفته که بشود این برنامه را نصب کنند، ندارند. سوماً حریم خصوصی معلمان نقض می‌شود چرا که دانش آموز می‌تواند ۲۴ ساعته به معلم خود پیغام دهد و از او طلب مطالبی کند که این‌گونه زندگی خانوادگی وی تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مشکلات دانش آموزان در طرح «شبکه شاد» بیان کرد: درخصوص دانش‌آموزان هم برای اجرایی شدن طرح «شبکه شاد» مشکلاتی وجود دارد؛ برخی از دانش‌آموزان اصلاً گوشی ندارند آنهایی هم که دارند برخی‌شان گوشی‌ پیشرفته ندارند. از سوی دیگر تعدادی از خانواده‌ها اعتقادی به دادن گوشی خود به فرزندان‌شان ندارند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل دیگری که اجرای طرح «شبکه شاد» را با مشکل روبه‌رو می‌کند این است که امروز در همه نقاط کشور به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم چه معلم و چه دانش آموزان دسترسی به اینترنت ندارند و در برخی از  شهرها و روستاها سرعت آنقدر کم و کند است که  محصلان نمی‌توانند وارد این برنامه شوند و آن را رصد کنند. بنابراین همه این موارد ‌دست به دست هم می‌دهند که به این مطلب برسیم، نمی‌توانیم نسخه یکسان و  اجباری برای معلمان و تمام دانش‌آموزان بپیچیم.

وی افزود: حال چه باید کرد؟ باید برنامه‌ای منعطف با تفویض اختیار و تمرکززدایی ارائه دهیم، وزارت آموزش و پروش باید بپذیرد نمی‌شود در خیابان ایرانشهر و سپهد قرنی تهران برای کل کشور تصمیم گرفت. 

میرزاده تاکید کرد: همه کشور مثل خیابان‌های ایرانشهر و سپهد قرنی نیستند که صبح به آنجا برویم و شب برگردیم و هرچه آن جا مشاهده می‌کنیم بگوییم ایران یعنی این؛ بنابراین ما باید تمرکز زدایی را به رسمیت بشناسیم.

وی افزود: آموزش‌های تلویزیونی و «شبکه شاد» سر جایش، ما باید اجازه دهیم مدارس با ابتکار و خلاقیت‌شان کانال‌های ارتباطی با دانش آموزان ایجاد کنند. اجازه دهیم آموزگاران تکالیف پژوهشی و تحقیقاتی از دانش آموزان بخواهد تا آموخته‌هایشان تثبیت شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید تفویض اختیار و تمرکز زدایی را مستقیما به مدارس بدهیم، گفت: امروز اختیارات لازم را به مدارس و معلمان بدهیم، به آنان اعتماد داشته باشیم و بگوییم پایان سال فلان روز است؛ بنابراین تا آن تاریخ شما به شکل مجازی، غیرمجازی و هر شیوه‌ای که می‌توانید به بچه‌ها آموزش بدهید و دست آخر کارنامه را در اختیار آموزش و پروش قرار دهید. 

وی ادامه داد: امتحانات در پایه‌هایی به صورت داخلی است، دوره ابتدایی هم توصیفی است؛ بنابراین خیلی غیر ممکن نیست که بگویم معلمان و مدارس برای خودشان راه‌های آموزشی ارائه دهند به شرط آن که به آن‌ها اعتماد کنیم.

میرزاده ادامه داد: اجبار خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان برای استفاده از یک شیوه آموزشی هم هزینه دارد و هم ممکن است مسائل غیر قابل جبران تربیتی پیش بیاید که بعدها پشیمان شویم که چرا اجبارشان کردیم.  

وی افزود: ممکن است چشم هم چشمی بین دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان به وجود بیاید و برای خریدن گوشی با یکدیگر مسابقه بگذارند و یا این که اطلاعات‌شان در اختیار برنامه‌های مختلف قرار گیرد یا اینکه خانواده‌ها در هر دکان و مغازه‌ای گوشی به دست اسیر شوند که درست نیست. بنابراین صلاح کل آموزش و پروش و همچنین نظام آموزشی ما برای این است تفویض اختیار و تمرکز زدایی را داشته باشیم.

میرزاده با اشاره به رصد معلمان در طرح «شبکه شاد» بیان کرد: آیا تا به حال وزارت آموزش و پروش مستقیما به کلاس‌های درس می‌رفت و عملکرد معلمان را رصد می‌کرد؟ ما معلم تربیت کردیم و به آن اعتماد داریم. در کلاس که بسته می‌شود، معلم می‌ماند و خدای خودش و بچه‌های معصوم ؛ آموزش چقدر داده است؟ و چگونه عمل کرده؟ را باید در پایان سال و در کارنامه دانش آموزان مشاهده کنیم.معتقدم معلمان می‌توانند از این مرحله ما را عبور دهند تا بچه هایمان دچار افت تحصیلی و آموزشی نشوند.

کد خبر 506016 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش آموزش و پروش دانش آموزان خانواده ها شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، آقای امیریان در شواری آموزش و پرورش افزود: امسال علاوه بر دانش آموزان پایه دوازدهم امتحان دانش آموزان پایه دهم و یازدهم هم نهایی است.
وی گفت: حدود ۴۲ هزار دانش آموز در این سه پایه امتحان نهایی دارند که برای فراهم شدن فضای امتحان، همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف استان لازم است.
برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه و توجه به مشارکت‌های مردمی در ساخت و ساز و زیباسازی مدارس مباحث دیگری بود که در شورای آموزش و پرورش به آن پرداخته شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد