Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عباس رفعتی از اساتید حوزه علمیه در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار بازگشایی امکان مقدسه شد و گفت: جناب روحانی با نظر کارشناسان بهداشتی مخالفت نکنید و دستور بازگشایی زیارتگاه‌ها و برگزاری برنامه‌های دینی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر فرمایید.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری حجت‌الاسلام عباس رفعتی از اساتید حوزه علمیه و رئیس شبکه جهانی ولایت در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار بازگشایی امکان مقدسه در ماه رمضان شده و خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی آورده است: جناب رئیس جمهور استدعا دارم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنید و با نظر کارشناسان بهداشتی یاد شده مخالفت نکنید و دستور بازگشایی زیارتگاه‌ها و برگزاری برنامه‌های دینی و تبلیغی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر فرمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل نامه به این شرح است:
بسمه تعالی
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی «زیدعزه»
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با اهداء سلام و تحیت

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت معنوی الهی را تبریک می‌گویم و امیدوارم به برکت این ماه خدا کشور اسلامی ایران و همه مسلمانان جهان از مشکلات و شر این ویروس منحوس در امان بمانند.

جناب آقای رئیس جمهور، در ماه گذشته کارشناسان دولت در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارش آماری و تحلیلی ارائه کردند مبنی بر اینکه برآورد و پیش‌بینی قبلی آنها در خصوص اماکن انتقال و شیوع این ویروس اشتباه بوده است و در بررسی‌های دقیق کارشناسی به این واقعیت دست یافته‌اند که سهم زیارتگاه در انتقال ویروس ۴۴ صدم درصد می‌باشد یعنی اگر دو برابر این آمار هم باشد به ۱ درصد نمی‌رسد و نماز جمعه‌ها ۲۲ صدم درصد یعنی اگر چهار برابر این هم شود به ۱ درصد نمی‌رسد.

طبعا مردم دیندار و ولایی ایران اسلامی و علما و بزرگان دینی انتظار داشتند در پایان جلسه حضرتعالی که ریاست آن ستاد را بر عهده دارید نسبت به بستن زیارتگاه‌ها و مراسم مذهبی تجدید نظر نمایید و از مردم انقلابی عذرخواهی کنید.

اما متأسفانه نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه بر بسته ماندن حرم‌ها و نماز جمعه‌ها همچنان تأکید می‌ورزید در حالی که برخی از مکان‌ها که بیش از ۲۶ درصد تأثیر‌گذار در شیوع ویروس بوده‌اند را تعطیل نکرده‌اید!

جناب آقای رئیس جمهور حتماً می‌دانید دو عنصر مکان و زمان در کسب فیوضات معنوی بر اساس آیات و روایات نقش بسیار مهم و اثرگذار دارند که می‌فرماید:« فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ»؛

اینک با فرارسیدن ماه مبارک رمضان این دو عنصر بالندگی معنوی به هم پیوسته‌اند (ماه خدا+اعتبات مقدس) و از طرفی سنت حسنه حوزه‌های علمیه همواره پمپاژ و شارژ معنویت و تبلیغ دین به وسیله اعزام مبلغین به اقصی نقاط کشور در ماه مبارک رمضان بوده است و با توجه به اینکه وظیفه حاکمیت اسلامی همانگونه که قرآن کریم می‌فرماید «الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ» بسط معنویت، فرهنگ و معیشت است.

یقیناً هرچه بُعد معنوی جامعه را ارتقاء بخشید موجب تقویت نظام خواهد شد، لذا استدعا دارم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نمایید و با نظر کارشناسان بهداشتی یاد شده مخالفت ننمایید و دستور بازگشایی زیارتگاه ها و برگزاری برنامه‌های دینی و تبلیغی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر فرمایید.

در پایان این تصدیع، یادآور می‌شوم همواره مردم متدین و ولایت مدار ایران، انقلابی بوده و هستند و پای این انقلاب و نظام ایستاده‌اند، بنابراین نباید با تصمیمات نادرست این مردم را نسبت به دین و حاکمیت اسلامی دلسرد نمود.

مردم ایران عزیز به پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید متابعت از مقررات و قوانین جمهوری اسلامی را واجب می‌دانند، لذا درخواست می‌کنم به دستورالعمل‌های خود بیشتر توجه داشته باشید.

والسلام علیکم و رحمة الله
العبد الاحقر
عباس رفعتی نائینی
اول رمضان المبارک برابر با ۶/۲/۹۹

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن روحانی ماه رمضان ولایت حوزه علمیه نظر کارشناسان زیارتگاه ها حجت الاسلام رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد

 ابوطالب شفقت در حاشیه بازدید از بیمارستان نیایش خرم آباد اظهار کرد: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر می‌باشد که این روند مطلوب است.

وی افزود: فرماندار و شهردار بروجرد و اداره‌کل مسکن و شهرسازی استان باید در اولین فرصت زمینی را برای ایجاد یک بیمارستان در این شهرستان فراهم کنند تا در سفر دوم رییس جمهور به استان شاهد کلنگ زنی آنها باشیم.

استاندار لرستان ادامه داد: بیمارستان نیایش خرم آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیک داشت که طی ۲ سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت بیان کرد: امیدواریم با فراهم کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد چراکه این مجتمع خدمات درمانی شامل اسکان بیماران بوده و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر دوم رییس جمهور به لرستان گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های استان باید بررسی و طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد تا میزبان رییس جمهور باشیم بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش بینی نشده است.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی نیایش خرم آباد دارای تخت‌های فوق‌تخصصی، داخلی و جراحی بوده و تمام رشته‌ها را در اجرای ان پیش بینی شده است.

این پروژه درمانی از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان است و در جریان سفر هیات دولت به استان جهت تکمیل این پروژه درمانی سه هزار میلیارد ریال مصوب شد که بخش مهمی از این رقم از محل ماده ۵۶ است.

افتتاح بیمارستان جنرال نیایش نقش مهمی در برطرف کردن کمبود تخت بیمارستانی در استان خواهد داشت و در کنار این موضوع برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و قابلیت افزایش ظرفیت تا حدود ۵۸۰ تخت را دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد