Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اکوفارس به نقل از اویل پرایس، جنگ قیمتی که عربستان پس از مخالفت روسیه با کاهش بیشتر تولید در اوایل ماه مارس به راه انداخت، بودجه کشور های وابسته به انرژی و شرکت های نفت را از بین برده است. ریاض و مسکو با آتش بازی می‌کنند.

 تولید کننده های شماره 2 و 3 نفت جهان در حال نابودی صنعت انرژی آمریکا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست قبل از اینکه اوپک و متحدانش به قرارداد تاریخی کاهش تولید برسند، سناتورهای آمریکا تهدید می‌کردند اگر ریاض تولید خود را پایین نیاورد، سربازان خود را از عربستان بیرون می کشند.

 علیرغم خطرات سیاسی، آرامکو چندین کشتی با ظرفیت 40 میلیون بشکه نفت به پالایشگاه هایش در آمریکا فرستاد. این یک اقدام جسورانه از طرف کشوری بود که به شدت وابسته به حمایت امنیتی واشنگتن است.

 علیرغم خطرات به وجود آمده، به نظر می‌رسد ریاض به دو هدف خود پس از آغاز جنگ قیمت رسیده است. اول توانسته تولیدکنندگان را برای به دوش کشیدن بار سنگین کاهش تولید با خود همراه کند. دوم، این قرارداد رهبری ریاض بر اوپک و ژئوپلیتیک انرژی را ثابت کرده است. البته باید دید آیا این واقعا یک موفقیت است.

 تاثیرات مخرب ویروس کرونا بر اقتصاد جهان تقاضای نفت را به شدت پایین آورده است. چین و اروپا بزرگترین وارد کنندگان نفت در جهان هستند بنابراین بازار خوبی برای تولیدکنندگان نفت به شمار می آیند. با توقف فعالیت‌های اقتصادی در چین به خاطر شیوع ویروس کرونا، بیشترین آسیب را صنعت انرژی عربستان خورد. در حالیکه خریداران چینی اهمیت بسیاری برای شرکت های انرژی روسیه دارند و مسکو تمایلات سیاسی خود را به پکن نشان داده است، ولی بیشتر نفت آن به غرب میرود تا شرق. تقریباً یک سوم واردات نفت اتحادیه اروپا از روسیه است.

 روسیه زمانی با کاهش تولید موافقت کرد که بازارهای اروپا هم تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت. عربستان در مقابل خریدارانی را که حیاط خلوت روسیه هستند هدف قرار داده است. عربستان برای ترغیب این مشتریان، نفت خود را ارزان‌تر عرضه می‌کند و به آنها اجازه می دهد تا 90 روز پرداخت پول آن را به تعویق بیندازند. در حالی که روسیه و عربستان در ائتلاف اوپک پلاس با هم همکاری می کنند هنوز هم برای سهم بازار می‌جنگند.

 اهمیت خریداران چینی در فضای موجود با کاهش تقاضا در اروپا آشکارتر شده است. محموله های نفت روسیه که هنوز هم در بنادر اروپا به سر می برند، به چین تغییر مسیر می دهند. 800 هزار تن نفت روسیه از بنادر بالتیک در ماه مارس و 500 هزار تن دیگر در اوایل آوریل برای انتقال به چین بارگیری شده است. چین 1.6 میلیون تن نفت روسیه را در ماه آوریل میخرد.

 در حالی که به نظر می رسد صنعت انرژی در سراسر جهان به سمت نابودی پیش میرود، صادرکنندگان روسیه و عربستان ترجیح می‌دهند به جای نجات این صنعت، سهم خود را در بازار حفظ کنند. تنها زمان سرنوشت استراتژی آنها را نشان می دهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دستکم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو(Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند