Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید عمادی متخصص بیماری‌های عفونی امشب ۹ اردیبهشت ماه با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به سوالات کرونایی هموطنان پاسخ داد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه آب راه انتقال ویروس کرونا نیست گفت: رفتار ویروس کرونا به طور دقیق مشخص نیست، با وجودی که ویروس کرونا در محیط‌های گرم فعالیت کمتری از خود نشان می‌دهد، اما شاهد افزایش مبتلایان به کرونا در کشور‌هایی همچون برزیل با هوای گرم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمادی با اشاره به اینکه چشم می‌تواند محل تجمع ویروس کرونا باشد بدون آنکه شخص به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده باشد، اظهار داشت: قرمز بودن چشم، عطسه، سرفه، تب با ابتلا به ویروس کرونا ارتباط وجود دارد.

او با اشاره به اینکه بنزین قدرت ضد عفونی کردن دارد، اما نباید از آن استفاده کرد، افزود: انتقال ویروس در فضای آزاد بیشتر است.

عمادی با اشاره به اینکه طیف زیادی از مواد ضد عفونی کننده وجود دارد گفت: این ویروس پایا در محیط نیست به طوری که توسط طیفی از مواد ضد عفونی کننده می‌توان آن را از بین برد، بهترین ماده ضدعفونی کننده الکل ۷۰ درصد است؛ لذا استفاده از وایتکس یا سفید کننده عوارض بسیار زیادی را بر روی ریه برجای می‌گذارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: اگر فرد به بیماری خفیف کرونا مبتلا شده باشد حدود دو هفته ویروس ماندگار خواهد بود و تا شش هفته در موارد شدید بیماری ویروس باقی می‌ماند؛ البته در برخی از مطالعات تا ۸ هفته نیز ذکر شده است، ویروس از هر مخاطی می‌تواند وارد بدن شود لذا مخاط بینی، حلق و چشم محل تجمع خواهد بود.

او با اشاره به اینکه محل قرنطینه بیمار کرونایی را می‌توان با سفید کننده نیم درصد ضدعفونی کرد، اما گاز کلر برای مخاطب تنفسی آسیب رسان است گفت: مایع دستشویی، ظرفشویی و پودر لباسشویی همانند صابون عمل می‌کند.

عمادی افزود: از دست دادن حس بویایی و چشایی نشانه کرونا است، طی مطالعاتی مشخص شده کسانی که بیماری کم کاری تیروئید دارند بیشتر مستعد کرونا هستند، جوش شیرین خاصیت ضدعفونی کنندگی را ندارد و لذا این گفته درست نیست.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: احساس سنگینی قفسه سینه و درد پشت هم نیز می‌تواند علائم کرونا باشد، افرادی که در سنگ تراشی کار می‌کنند مستعد ابتلا به بیماری کرونا هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس متخصص بیماری های عفونی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند

شرکت آسترازنکا می‌گوید به دلیل مازاد واکسن‌های کرونا، این محموله‌های خود را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت انگلیسی ـ سوئدی آسترازنکا می‌گوید به دلیل مازاد واکسن‌های کووید19 این محموله‌های خود را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند.

این شرکت اعلام کرده که از زمان آغاز همه‌گیری کرونا چندین نسخه به‌روز شده از واکسن‌هایی که برای مقابله با ویروس کرونا ساخته شده از سوی شرکت‌های مختلف راهی بازار شده و همین مسئله موجب پدید آمدن مازاد واکسن‌ برای بیماری کرونا شده است.

اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون

براساس گزارش گاردین، در 7 می، آژانس دارویی اروپا اطلاعیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه این واکسن دیگر مجاز به استفاده نیست. AstraZeneca در بیانیه‌ای گفت که این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که در حال حاضر انواع واکسن‌های جدیدتری در دسترس هستند که برای هدف قرار دادن انواع کووید-19 سازگار شده‌اند.

با وجود این، چند روز پیش در پی شکایت دسته‌جمعی گروهی از شهروندان بریتانیایی، این شرکت اعتراف کرده بود که موارد نادری از واکسن‌های کرونای شرکت آسترازنکا به ایجاد لخته خون و مرگ بیماران منجر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • درمان کم کاری و پرکاری تیروئید با طب سنتی (فیلم)
  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل