Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@13:56:21 GMT

زیان هزار و ۷۶۰ میلیارد ریالی کرونا به گردشگری گلستان

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۷۴۴۶

زیان هزار و ۷۶۰ میلیارد ریالی کرونا به گردشگری گلستان

احمد تجری سه‌شنبه به ایرنا گفت: هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این خسارت به بخش گردشگری و مابقی آن به حوزه صنایع دستی وارد شد که اگر روند منع سفرو حضور گردشگران به دلیل شیوع کرونا ادامه داشته باشد، بدون شک این خسارت ها افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بسته حمایتی دولت شامل بیمه بیکاری، تسهیلات ۱۲ درصدی و سهم بیمه کارفرما برای جبران بخشی از ضرر و زیان وارد شده به فعالان بخش گردشگری و صنایع دستی پرداخت خواهد شد اما هنوز سهم استانی این اعتبارات مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجری به همراهی هنرمندان صنایع دستی گلستان برای پیوستن به پویش مردمی کمک به مهار کرونا اشاره کرد و گفت: این هنرمندان تاکنون ۲۶۵ هزار و ۶۳۰ عدد ماسک و ۵۴ هزار عدد گان تولید کردند.

بیش از ۴۵۰ هتل، هتل آپارتمان، متل، دفاتر خدمات مسافرتی، مهمانپذیر، خانه مسافر، واحدهای بوم‌گردی و پذیرایی برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران در گلستان وجود دارد که به دلیل شیوع کرونا فعالیت همه آن ها تعطیل است.

۳ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش گردشگری گلستان مشغول فعالیت هستند.

گلستان بین ۲ قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد قرار داشته و به دلیل میزبانی از اقوام متعدد شامل فارس، ترکمن، سیستانی، ترک (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی‌، بلوچ و قزاق ‌ها به نگارستان ایران مشهور است.

برج قابوس با بیش از هزار سال قدمت متعلق به سده چهارم هجری، تنها اثر ثبت جهانی شده گلستان است که در گنبدکاووس قرار دارد.
تجمیع جاذبه‌هایی همچون ساحل و دریا، جزیره، جنگل، کوهستان، دشت، بیابان و کویر در گلستان باعث افزایش مزیت های نسبی این استان در حوزه گردشگری شده است.

گلستان به سبب بهره‌مندی از آبشارهای مختلف نیز موقعیت ویژه‌ای در بین استانهای ایران دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خدمات رسانی به مسافران کوهستان گردشگری گردشگری و صنایع دستی مشهد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: امروزه با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب و کار‌های کوچک و متوسط و کسب و کار‌های دانش بنیان به ضرورت دیجیتالی سازی کسب و کارشان پی برده اند و در همین جهت برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ از برنامه‌ها و اولیت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک بوده است.

او افزود: برگزاری دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقمندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی با برند واچی https://vachi.ir/ کنند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

بیشتر بخوانید

ثبت ۵ اثر در آثار فاخر صنایع دستی کشور

عرب بیان کرد: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تأکید دارند و اقامتگاه‌های بوم گردی کاملا در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بوم گردی‌ها در اصفهک است.

 برند واچی نیز محصولاتش را به صورت کاملا سازگار با محیط زیست و با بهره گیری از سنت‌های قدیمی بسته بندی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود