Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از اقدام‌های شورای انتقالی جنوب یمن از جمله اعلام خودمختاری از سوی این شورا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه در این بیانیه که در تارنمای وزارت خارجه این کشور منتشر شد، اقدام‌های یکجانبه را سبب بدتر شدن بی‌ثباتی در یمن دانست و گفت: این اقدامات در زمانی که یمن زیر تهدید کووید۱۹ است، غیرمفید است و باعث پیچیده‌تر شدن تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل برای احیای مذاکرات طرف‌های درگیری در یمن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو از شورای انتقالی جنوب یمن و دولت مستعفی این کشور خواست که به روند سیاسی توافق شده در ریاض پایبند باشند.

شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات برخوردار است، بامداد یکشنبه در استان‌های جنوبی یمن حکومت خودمختار اعلام کرد و در آن وضعیت فوق‌العاده را به مرحله اجرا گذاشت.

اقدام شورای انتقالی جنوب یمن در پی ادامه اختلاف با دولت منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن است که از سوی عربستان حمایت می‌شود.

ائتلاف سعودی نیز دوشنبه در واکنش به اعلام خودمختاری شورای انتقالی (تحت حمایت امارات) در استان‌های جنوبی یمن، با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت بازگشت اوضاع به شرایط قبل و اجرای سریع توافق ریاض تاکید کرد.

مارتین گریفیث فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن همچنین روز دوشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد وقوع حوادث اخیر در شهر عدن و سایر مناطق جنوب یمن ناامیدکننده است؛ به ویژه اینکه این مناطق هنوز از صدمات ناشی از سیل‌های اخیر بهبود نیافته و در معرض ویروس کرونا قرار دارند.

وی افزود: اکنون بیش از هر زمان دیگری باید همه بازیگران سیاسی با حسن‌نیت با یکدیگر همکاری و از اتخاذ اقدامات تنش‌زا اجتناب کنند و منافع یمنی‌ها را در اولویت قرار دهند.

گریفیث تاکید کرد: توافق ریاض مبتنی بر مشارکت شورای انتقالی جنوب در رایزنی‌های سیاسی برای یافتن راهکار نهایی و پایان دادن به درگیری‌ها در یمن و تامین منافع همه مردم این کشور است.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن خواستار اجرای هرچه سریعتر توافق ریاض با حمایت ائتلاف تحت رهبری عربستان شد و تاکید کرد که این توافق باید اهالی جنوب یمن را در نظر بگیرد و خواسته‌های آنها را به ویژه در خصوص برقراری امنیت و ارائه خدمات عمومی به آنها تامین کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عربستان یمن امارات آمریکا پمپئو شورای انتقالی جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند

عباسعلی بهدانی فرد اظهار داشت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی مبنی بر تردد قاچاقچیان در محورهای مواصلاتی استان یزد بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با کنترل جاده ورودی یزد؛ ۲ دستگاه سواری پژو حامل موادمخدر را شناسایی و خودروها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد عنوان کرد: در این عملیات ۳ قاچاقچی دستگیر و ۱۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف و ۳ قاچاقچی که قصد انتقال این محموله به شمال کشور را داشتند دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

کد خبر 6093308

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر