Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:48:17 GMT

روزه برای برخی دیابتی‌ها مضر است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۸۴۱۴

روزه برای برخی دیابتی‌ها مضر است

دکتر فریدون عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا بیماران دیابتی می‌توانند روزه بگیرند، اظهار داشت: افرادی دیابت نوع یک که انسولین مصرف می کنند برای حفظ سلامتی خود بهتر است روزه نگیرند.
وی افزود: در سال های گذشته کسانی که هموگلوبین ای وان سی ۸ (A۱C) داشته یا قند خون شان کنترل نبود، با تمهیداتی روزه می گرفتند، اما امسال به دلیل شیوع کرونا این افراد به شدت مستعد بیماری هستند و نباید روزه بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم بیان داشت: این افراد اگر دچار بیماری کرونا شوند، دیابت شان تشدید می شود و برخی به حالت اغمای دیابتی می روند و اکثر آنها به انسولین نیاز پیدا می کنند.  
عزیزی به بیماران دیابتی توصیه کرد که موازین بهداشتی و نیز رژیم غذایی، فعالیت بدنی و مصرف بجای داروها را حتما رعایت کنند و این موارد را با مشورت  پزشکان انجام دهند.
وی ادامه داد: همراه دیابت ممکن است بیماری هایی مانند فشارخون، بیماری قلبی و عروقی و یا کلیوی وجود داشته باشد که لازم است که بیماران حتما آنها را کنترل کنند و سپس اقدام به روزه داری کنند.

خودداری از مصرف داروهای کاهش دهنده شدید قند خون
رییس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی همچنین گفت: از مصرف داروهایی که سبب کاهش قند به کمتر از ۷۰ میلی گرم می شود باید خودداری شود. کسانی که ناچار به مصرف این گونه داروها هستند تا قند خون شان کنترل شود، ممکن است روزه داری برای آنان مضر باشد.
عزیزی یادآور شد: کاهش قند خون با موضوعات کم شدن فعالیت ایمنی بدن، التهاب بیشتر و افزایش استرس همراه است.  
وی ادامه داد: کسانی که داروهایی مانند متفورمین و برخی داروهای خوراکی نظیر گلوتازون، آکاربوز و گلیپتین ها را مصرف می کنند و قند خون خود را تا حدی پایین می آورند که به حد طبیعی برسد، با رعایت حفاظت بهداشتی می توانند روزه بگیرند.
وی افزود: در سایت پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم هم افراد و هم پزشکان برای دسترسی به اطلاعات علمی در مورد روزه داری اسلامی می توانند مراجعه کنند و مردم می توانند از اطلاعات سایت www.endocrine.ac.ir استفاده و در صورت سوال یا ابهام، مراتب را اعلام و پاسخ را دریافت کنند.  

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دیابت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دیابت قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه

تین نیوز

شرایط جدیدترین ثبت نام بدون قرعه کشی ایران خودرو اعلام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، جدیدترین ثبت نام ایران خودرو از ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. متقاضیان فروش فوق العاده ایران خودرو می توانند خودرو خود را ۹۰ روزه تحویل بگیرند.

ثبت نام ایران خودرو فوری

متقاضیان فروش فوری ایران خودرو می توانند با پرداخت ۴۱۳ میلیون تومان، وانت آریسان را ۹۰ روزه تحویل بگیرند.

 

لینک سایت ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ / سایت ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی

تکمیل مراحل ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام ایران خودرو یعنی آدرس https://www.ikco.ir/ انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت ایران خودرو نخواهد بود.

زمان ثبت نام ایران خودرو اردیبهشت ۱۴۰۳

این بخشنامه از تاریخ ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح فعال خواهد شد و تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دریافت قند برای بدن امری حیاتی است
  • ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • کارگاه یک روزه جوانی جمعیت برگزار می شود
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس