Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر جمالی سوسفی، نماینده رودبار در مجلس دهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان مبتلایان به کرونا در رودبار اظهار کرد: در زمانی که استان گیلان بیشترین آلودگی را داشت، رودبار ‌یکی از‌‌ پاک‌ترین‌ شهرستان‌ها بود. زمانی که در رشت، لاهیجان، صومعه‌سرا و لنگرود مشکلات فراوانی وجود داشت، در رودبار به دلیل پراکندگی و میزان کم جمعیت روستاها، شیوع کرونا رشد چندانی نداشت و مشکل ما به نسبت شهرهای دیگر کمتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بحران را پشت سر بگذاریم، گفت: بسیاری از مردم کشور هنوز به کرونا مبتلا نشده‌اند. اگر پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود، طبیعتاً شمار مبتلایان افزایش خواهد یافت. زمانی که آمار مسافران در یک استان افزایش می‌یابد، میزان ابتلا به خطر در آن استان نیز بیشتر خواهد شد؛ بنابراین با ورود مسافران به استان‌های شمالی، احتمال افزایش آلودگی برای همه شهرستان‌های استان گیلان و مازندران وجود دارد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در روزهای اول کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی در همه شهر‌های استان گیلان مشکل‌ساز شده بود اما اکنون تجهیزات پزشکی برای همه شهرها از‌ جمله رودبار در نظر گرفته شده و لوازم‌ بهداشتی‌ مورد نیاز در اختیار بیمارستان قرار داده شد؛ خیرین نیز کمک‌های لازم را داشته‌اند؛ بنابراین الان با شرایط فعلی بیمارستان‌های استان کمبود لوازم‌ بهداشتی ندارند.

وی به حمایت‌های وزارت بهداشت از کادر درمان اشاره کرد و گفت: برای افرادی که جان خود را از دست داده‌اند، عنوان شهید در نظر گرفته شده و کادر درمان نیز به عنوان ایثارگر معرفی خواهند شد. همچنین افزایش حقوق و پرداخت مطالبات و جذب نیرو در کل کشور از جمله شهرستان رودبار انجام خواهد شد تا کار کادر درمان سبک‌تر شود.

وی افزود: در آخرین جلسه کمیسیون بهداشت مجلس در رابطه با مجوز جذب، مشخص شد که دولت، آزمون‌ها را برقرار کرده‌ و تعدادی نیرو نیز از‌ محل اعتباراتی که برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شده، با روش‌های قانونی جذب خواهند شد؛ مطمئناً با جذب نیروی انسانی، کار کادر درمان سبک‌تر خواهد شد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم بیان کرد: مبلغ یک‌میلیون تومان کمک معیشتی در حد تأمین نیازهای ضروری بعضی از خانوارهاست. اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که توان مملکت و دولت بیش از این نبوده و اگر هم قرار باشد که این کار ادامه پیدا کند، بهتر است به صورت اساسی برای معیشت مردم برنامه‌ریزی شود یعنی برای افراد بیکار اشتغال فراهم شود؛ به گونه‌ای که خود افراد با تلاش و فعالیت خود که حکومت و دولت فراهم می‌کند بتوانند زندگی‌شان را اداره کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم فرصت‌های شغلی بیشتر و شغل‌های پایدارتر اضافه شود تا افراد بیکار با فعالیت بتوانند به اقتصاد خانواده‌هایشان کمک کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دولت مازندران گیلان کرونا مجلس مجلس دهم مسافر مبتلایان مجلس شواری اسلامی کادر درمان استان های شمالی کمک معیشتی مبتلایان به کرونا نماینده رودبار کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودر مانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.
سپس در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت، افتتاح خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان