Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@08:27:53 GMT

افزایش ۲۰ درصدی تولید شیلات در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۸۸۲۴

افزایش ۲۰ درصدی تولید شیلات در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  گفت: تکمیل طرح‌های شیلاتی و ایجاد سرمایه گذاری‌های جدید با دیدگاه تکمیل زنجیره ارز از برنامه‌های شیلات استان برای رسیدن به جهش تولید در این حوزه است و طبق پیش بینی‌های کارشناسی و فنی و با کنترل متغییر‌های تاثیر گذار امسال تولید شیلات استان۲۰ درصدافزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: آذربایجان شرقی با وجودی که به عنوان استان غیرساحلی منابع آبی محدودی در اختیار دارد، اما ظرفیت‌های بالقوه زیادی برای توسعه بخش شیلات دارد که یا شناخته نشده و یا به صورت مطلوب از آن‌ها بهره برداری نمی‌شود.

جعفروند گفت: درسال گذشته که مزین به سال رونق تولید بود با تسهیل سرمایه گذاری و رفع برخی از موانع تولید و نیز با اصلاح و بهبود در زنجیره ارزش از مزرعه تا سفره با وجود مشکلات فراوانی که وجود داشت تولید و مصرف آبزیان در استان به خصوص در زمینه ماهیان سردآبی با شتابی قابل قبول رونق گرفت و در تولید قزل آلا ۲۱ درصد افزایش تولید ثبت شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی  افزود: در سال جهش تولید باید خدمات خود را در حوزه شیلات با سرعت بیشتری پیش ببریم و با آنکه تحریم‌های ظالمانه دشمنان و بیماری کرونا کار را پیچیده کرده است، اما آن‌ها را با تلاش گروهی و لطف الهی به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

جعفروند گفت: در قدم اول با توجه به شرایط پیش آمده به دنبال مسئله یابی از طریق جمع آوری نظرات تولیدکنندگان و متخصصین بخش خصوصی و دانشگاهی برای حفظ و افزایش تولید پایدار هستیم و موفقیت را در گرو همراهی و هماهنگی جمعی می‌دانیم و در کنار این موضوع برای تامین و توزیع نهاده‌ها با سیاست تقویت و حمایت نقش غیردولتی در تولید و کاهش واسطه گری و رانت متمرکز شده ایم.

آذربایجان شرقی با قرار گرفتن در سه حوزه آبریز ارس، قزل‌اوزن و دریاچه ارومیه و با ۲۰ هزار حلقه چاه، ۶۶ دهنه رودخانه فعال، بیش از ۱۲۰ سد و ۲۵۰۰ رشته چشمه و قنات از ظرفیت بالایی در توسعه آبزی‌پروری برخوردار است.

این استان به عنوان یکی از قطب‌های شیلاتی کشور در بین استان‌های غیرساحلی مطرح است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات و امور ابزیان تولید شیلات توسعه شیلات آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳