Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@06:32:19 GMT

یادگاری کووید-19 در بدن بیماران

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۹۰۱۸

یادگاری کووید-19 در بدن بیماران

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در بین بیمارانی که از کووید-19 در چین بهبود یافته اند، شواهدی وجود دارد که برخی ممکن است آسیب طولانی مدت ریه را داشته باشند. بیماری تنفسی مشابه سارس نیز در بعضی از بیماران آسیب ریه پایدار به جای گذاشت.

در 70 بیمار که از کووید-19 جان سالم به در بردند، قبل از ترخیص از بیمارستان 66 مورد آسیب ریه قابل مشاهده در سی تی اسکن مشاهده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یووهی وانگ رادیولوژیست دانشگاه علم و فناوری Huazhong در ووهان چین اظهار کرد که آسیب ها شامل انبوهی از بافت های سخت شده که باعث انسداد رگ های خونی جذب کننده اکسیژن می شوند تا ضایعات بافت اطراف کیسه هوایی ریه را شامل می شوند.

ضایعات بافتی می تواند نشانه بیماری مزمن ریه باشد. صدمات مشابهی در بازماندگان سارس و مرس نیز وجود دارد. مطالعات طولانی مدت در مورد بیماران سارس نشان داده که تقریباً یک سوم از افرادی که از درگیری شدید بهبود یافتند، دچار آسیب دائمی ریه شدند.

در مورد مرس، یک مطالعه نشان داد که حدود یک سوم از افرادی که از عفونت جدی بهبود یافتند، بعد از حدود هفت ماه هنوز علائم آسیب ریه دارند.

اما در حالی که تصاویر اولیه ریه نشان می دهد که سارس و مرس فقط یک ریه را درگیر می کنند؛ به نظر می رسد کووید-19 هر دو ریه را مبتلا می کند.

وانگ و همکارانش گزارش دادند که در 75 بیمار از 90 نفر بستری شده در بیمارستان دانشگاه Huazhong از 16 ژانویه تا 17 فوریه، آسیب در هر دو ریه مشاهده شد. اسکن CT که قبل از ترخیص بیمارستان انجام شد، نشان داد که 42 نفر از 70 بیمار نوع ضایعات اطراف کیسه هوایی را دارند.

با توجه به گسترش گسترده ای این بیماری همه گیر، شرایط مزمن ریه ناشی از کووید-19 می تواند زندگی هزاران نفر را در سال های بعدی به چالش بکشد.

محققان اظهار کردند که برخی از آسیب های ریه دیده شده در موارد مطالعه ووهان به تدریج بهبود یا ناپدید می شوند. با این حال، در برخی از بیماران ناهنجاری های ریه به لایه هایی از بافت اسکار معروف به فیبروز ریوی سخت تبدیل می شود. این جای زخم ریه ها را سفت می کند و دریافت اکسیژن کافی را سخت می کند. افراد مبتلا به فیبروز ریوی به طور معمول دچار تنگی نفس می شوند و توانایی آنها برای فعالیت جسمی محدود می شود.

نتایج طولانی مدت برای بازماندگان سارس همچنین نشان می دهد برخی از بیماران مبتلا به کووید-19 ممکن است با مشکلات ریه پایدار روبرو شوند. محققان بیمارستان پکن دریافتند که درصد ضایعات ریه در 71 بیمار بین سالهای 2004 و 2018 کمی تغییر کرده است.

انتهای پیام/

178 / 336 کرونا ویروس کرونا کووید-19 نارسایی ریوی سارس مرس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کووید 19 نارسایی ریوی سارس مرس کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم پرسپولیس به آلیانز آرنا رسید؛ یادگاری پیش از بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ! + عکس

برخی هواداران ایرانی برای تماشای بازی دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید در آلیانز آرنا حضور داشتند.

طرفداری | پرچم پرسپولیس در مونیخ هم ثبت شد.

بایرن مونیخ و رئال مادرید در چارچوب نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند و به تساوی دو - دو رضایت دادند.

برخی هواداران ایرانی هم برای تماشای این دیدار در آلیانز آرنا حضور داشتند و پیش از سوت آغاز این بازی، عکسی یادگاری با پرچم پرسپولیس گرفتند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • پرچم پرسپولیس به آلیانز آرنا رسید؛ یادگاری پیش از بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ! + عکس
  • تصویر جالب از عکس یادگاری بعد از ۱۰ سال
  • تلاش سعید جلیلی برای گرفتن عکس یادگاری با فیدل کاسترو | تصویر
  • بی نظمی درپایان بازی و هجوم هواداران به داخل زمین چمن و عکس یادگاری با بازیکنان / فیلم
  • پایان تمرین استقلال با هجوم هواداران به زمین + ویدیو
  • پایان تمرین استقلال با هجوم هواداران به زمین
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • عکس یادگاری اعضای تیم ملی والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام