Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@18:33:06 GMT

تعویض کرونا با فوتبال: ری استارت در اروپا

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۹۰۷۵

به گزارش ایلنا، مسابقات لیگ‌‎های اروپایی با شیوع همه‌گیر ویروس کرونا در سطح جهان بیشتر از یک ماه است که به حالت تعلیق درآمده و تکلیف مسابقات قرار است که به زودی مشخص شود. با این اوصاف چنین سوالی بین هواداران فوتبال مطرح است که وضعیت فعلی لیگ‌های اروپایی به چه شکل است و ادامه مسابقات چگونه خواهد بود؟

لیگ برتر انگلیس

لیگ برتر این هفته گفتگوها و جلسات بیشتری را برگزار خواهد کرد، زیرا بازگشت در ماه ژوئن با بازی پشت درهای بسته را هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر 20 باشگاه روز جمعه آخرین کنفرانس خود را برگزار می‌کنند اما از سرگیری رقابت‌های فوتبال داخلی فقط با تصویب دولت برگزار می‌‎شود. بازنگری بعدی دولت انگلیس در مورد محدودیت‌های فاصله اجتماعی و قرنطینه خانگی در تاریخ هفتم ماه مه انجام می‌شود، زیرا برنامه ریزی دقیق با برنامه "پروژه شروع مجدد" ادامه دارد. ورزش در این کشور تنها در حالی مجددا به حالت طبیعی بازخواهدگشت که دولت با آن موافقت کند. 

اتحادیه فوتبال انگلیس

EFL(اتحادیه فوتبال انگلیس) هشدار داده است که مسابقات لیگ برتر فوتبال در این کشور پیش از اینکه آزمایش‌های دقیق روی همه بازیکنان انجام نشود قابل برگزاری نیست. گزارش‌‎ها حاکی از آن است که انگلیسی‌‎ها قصد دارند تا در ماه ژوئن حتی پشت درهای بسته هم بازی‌ها را پیش ببرند. EFL گفت موضع‌اش بدون تغییر مانده است زیرا به نظر می‌رسد تصمیم دارد تا در اسرع وقت راهی برای از سرگیری بازی‌ها پیدا کند. در بیانیه‌ای، EFL اظهار داشت: "واضح است، قبل از اینکه هر بازگشتی به فوتبال انجام شود، باید تمهیدات تست مناسب برای شرکت کنندگان برقرار شود و این اصلی در برنامه ریزی فعلی ماست، تا متوجه شویم که برگزاری مسابقات به ضرر کادردرمانی کشور، خدمان اورژانس، لیگ و همینطور کارمندان باشگاه‌ها نیست. 

لیگ برتر اسکاتلند

هیات مدیره اتحادیه فوتبال اسکاتلند قرار است پس از تاریخ 10 آوریل برای اولین بار تشکیل جلسه بدهند. در حال حاضر 42 باشگاه شرکت کننده در مسابقات سطح اول فوتبال این کشور به نتیجه گیری درباره ادامه فصل رای داده‌اند. لیگ برتر اسکاتلند به حالت تعلیق درآمده است، اما به دنبال تصمیم SPFL مبنی بر اتمام فصل مسابقات لیگ برتر، لیگ یک و لیگ دو است و هیات مدیره ظاهرا قصد دارد تا تیم سلتیک را به عنوان قهرمان معرفی کند. در این رابطه اتحادیه بازیکنان اسکاتلند اعلام کرده است که برای پایان یافتن مسابقات پیشنهاد برگزاری بازی‌های پشت درهای بسته را رد نخواهد کرد. 

سری A ایتالیا

نخست وزیر ایتالیا، جوزپه کنته اعلام کرد که تیم‌های ورزشی حرفه‌ای می‌توانند برگزاری تمرینات را از 18 مه از سر بگیرند. این مسابقات از تاریخ 9 مارس پس از اینکه کشور ایتالیا به حالت قرنطینه درآمد تعطیل شده است. در حال حاضر 12 هفته از مسابقات فصل باقی مانده است و همینطور 4 بازی از هفته بیست و پنجم که به علت کرونا به تعویق افتاده بود هم برگزار نشده است. رقابت‌های جام حذفی هم پس از اولین بازی مرحله نیمه نهایی به حالت تعلیق درآمد. این حرکت بدان معنی است که سری A به طور بالقوه می‌تواند بازی‌های خود را در ماه ژوئن از سر بگیرد، اگرچه کونته گفت تصمیم در مورد آن تا تاریخ بعدی اتخاذ نخواهد شد و باید پس از بررسی‌های زیاد سرنوشت این رقابت‌ها مشخص شود. 

لالیگا

وزیر بهداشت اسپانیا، سالوادور ایلا می‌گوید، فوتبال حرفه‌ای در اسپانیا احتمالاً تا قبل از تابستان باز نخواهد گشت. مسابقات فوتبال در این کشور دو روز پیش از قرنطینه به علت شیوع کرونا که بیش از 22 هزار نفر را به کام مرگ رسانده در تاریخ 12 مارس به حالت تعلیق درآمده بود. لالیگا پیش از این اعلام کرده بود که مسابقات قبل از اواخر ماه مه از سر گرفته نمی‌شود و مقامات بهداشتی دولت به رهبری ایلا در مورد مجوز بازگشت فعالیت‌های ورزشی حرف آخر را می‌زنند. ایلا روز یکشنبه به رسانه‌ها گفت: "این برای من بی پروا خواهد بود که اکنون بگویم که فوتبال حرفه‌ای قبل از تابستان باز خواهدگشت. ما همچنان روی تکامل (ویروس) نظارت خواهیم کرد و دستورالعمل‌هایی که ارائه خواهیم کرد نشان می‌دهد که چگونه فعالیت‌های مختلف می‌توانند به حالت عادی اما جدید برگردند. "

لوشامپیونه

پس از ممنوع شدن مسابقات ورزشی حتی بدون تماشاگر تا پایان ماه سپتامبر (پنج ماه دیگر)، رقابت‌های این فصل دسته اول و دوم فوتبال فرانسه ادامه نخواهد یافت. لیگ فرانسه هنوز اعلام نکرده تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده به دسته پایین‌تر، سهمیه اروپایی و قهرمان مسابقات چه می‌شود و آیا در این موارد وضعیت کنونی تیم‌ها در جدول ملاک قرار خواهد گرفت یا نه.

پیش از این مسئولان فوتبال فرانسه قصد داشتند لیگ 1 را از تاریخ 17 ژوئن مجدداً راه اندازی کنند. در بیانیه منتشر شده از طریق نشریه اکیپ، پس از جلسه‌ای که روز جمعه گذشته برگزار شد، (LFP) تأیید کرد که قصد این است که دوباره بازی‌ها را از آن تاریخ انجام بدهند، اما مشخص نشده بود که آیا بازی‌ها در پشت بسته برگزار خواهند شد یا خیر. نشریه فرانسوی اکیپ گزارش داده بود که تیم‌ها باید هر سه روز یکبار بازی کنند تا از پایان مسابقات به طور منظم تا 25 جولای اطمینان حاصل کنند و این اجازه را می‌دهد تا بازی‌های پلی آف تا تاریخ 2 آگوست به پایان برسد. فینال جام حذفی فرانسه بین پاری سن ژرمن و سنت اتین به 27 ژوئن منتقل شده بود در حالیکه فینال جام اتحادیه 11 جولای بین پاری سن ژرمن و لیون به انجام می‌رسید. آخرین بازی‌های این لیگ در تاریخ 16 مارس برگزار شده است.

بوندس لیگا – آلمان

اگر اتحادیه فوتبال آلمان موافقت کند، بوندسلیگا‌ آماده است که در تاریخ 9 مه بازگردد. از سرگیری آن، پشت درهای بسته، بسته به تصویب دولت و تمام ایالت‌های فدرال دارد. کریستین سیفرت، رئیس اجرایی بوندسلیگا، هشدار داد که تهیه یک تاریخ دقیق بسیار مغرضانه است و دست آنها نیست. سیفرت گفت:"اگر باید از 9 ماه مه شروع کنیم، ما آماده هستیم. اگر بعداً هم مشکلی ندارد دوباره آماده شویم. ما فقط می‌توانیم خود را با شرایط و چارچوب وقف بدهیم. به پایان رساندن فصل 2019/20 در فوتبال آلمان همچنان اولویت است. طبق گفته اسکای در آلمان، حداکثر 300 نفر می‌توانند در روز مسابقه در ورزشگاه حضور پیدا کنند. بوندسلیگا با پنج آزمایشگاه مختلف همکاری می کند تا از بررسی کافی آزمایش‌های کروناویروس اطمینان حاصل کند. بازیکنان حداقل یک بار در هفته آزمایش می‌شوند که برای ادامه این فصل به حدود 20،000 تست نیاز دارند.

لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا

یوفا در حال بررسی پیشنهادهایی است که در آن بازی نهایی فینال لیگ قهرمانان اروپا سه ماه بعد از برنامه ریزی شده باشد و در پایان ماه آگوست برگزار شود. فینال لیگ قهرمانان اروپا قرار بود در تاریخ 30 ماه مه در ورزشگاه المپیک آتاتورک در استانبول برگزار شود. براساس یکی از پیشنهادهای جدید، که یوفا در هفته آینده در مورد آن صحبت خواهد کرد، فینال به شنبه 29 آگوست در همان مکان منتقل می‌شود. همینطور بازی فینال لیگ اروپا که قرار بود در تاریخ 27 ماه مه در گدانسک برگزار شود، چهارشنبه 26 آگوست برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بوندسلیگا لالیگا لیگ برتر انگلیس کرونا لوشامپیونه ویروس کرونا سری آ اتحادیه فوتبال پشت درهای بسته حالت تعلیق لیگ برتر رقابت ها بازی ها ماه مه تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیرکننده‌ترین دریبل تاریخ (فیلم)

 

 

 

منبع : برترین ها 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم) مصاحبه قدیمی علی دایی در آلمان پس از گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم) جام جهانی پیرمردها ؛ رونالدینیو و تیری آنری پا به توپ می‌شوند (فیلم)

دیگر خبرها

  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • پرسپولیس چه زیبا باخت/ برد آلومینیوم اراک در تاریخ فوتبال کم‌نظیر بود
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • اوسمار: دریافت ۴ گل در فوتبال اصلا خوب نیست/ تمرکزم روی لیگ است نه تمدید قرارداد
  • اوسمار: خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند / حواسم به لیگ است نه تمدید!
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • غافلگیرکننده‌ترین دریبل تاریخ (فیلم)
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی تاریخ در اینترنت
  • استارت جام تختی در غیاب ستاره های تیم ملی