Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: از سوی سازمان جهانی یونسکو شهر یزد به واسطه فعالیت‌ها و اقدامات خود در طول سال‌های متمادی و به ویژه در زمان شیوع کرونا برگزیده شده تا به جهانیان معرفی شود.

محسن عباسی هرفته در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهر جهانی یزد به عنوان تنها شهر ایران و یکی از این ۲۴ اثر برجسته دنیا از سوی سازمان جهانی یونسکو انتخاب شده تا اقدامات انجام شده در دوران شیوع بیماری کرونا را به جهانیان معرفی کند، اظهار کرد: این انتخاب به واسطه فعالیت‌ها و اقدامات شهر جهانی یزد در طول سال‌های متمادی و به ویژه در زمان شیوع کرونا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به پیشنهاد سازمان جهانی یونسکو کلیپی با مضمون معرفی شهر یزد و اقدامات شهروندان در راستای مقابله با ویروس کرونا ساخته شد تا در سایت یونسکو بارگذاری شود و مردم تمام کشورها بتوانند بار دیگر یزد را ببینند و بیشتر از قبل با آن آشنا شوند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه این موضوع فرصتی کم نظیری برای معرفی شهر میراث جهانی یزد به شمار می‌آید، تصریح کرد: در این کلیپ ابتدا شهر یزد معرفی شد و سپس ویژگی‌های شاخص آن مطرح و در نهایت به اقدامات انجام شده در زمان کرونا اشاره شد.

وی در تشریح اقدامات انجام شده شهر میراث جهانی یزد در مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: راه اندازی بازارهای اینترنتی فروش صنایع دستی و هنرهای سنتی یزد، برگزاری پویش‌های اجتماعی مردمی و تدوین پروتکل فعالیت کارگاه‌های مرمتی و حفظ روند حفاظت از آثار تاریخی یزد از مهمترین این اقدامات است.

عباسی هفته با بیان اینکه این کلیپ هم اکنون در سایت سازمان جهانی یونسکو به آدرس https://whc.unesco.org/en/news/2101 قابل دسترسی است؛ گفت: این فرصت به ندرت در اختیار آثار میراث جهانی قرار می‌گیرد و تلاش فعالین حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که با تلاش مضاعف از شرایط سخت موجود فرصتی برای ارائه یزد آفریدند قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: با توجه به بازدید میلیونی این سایت امیدواریم نگاه مثبت و امید بخش شهر میراث جهانی یزد به جامعه جهانی منتقل شده باشد.

کد خبر 421052

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پارلمان شهری شوراي شهر يزد یونسکو میراث جهانی ویروس کرونا کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان جهانی یونسکو میراث جهانی انجام شده جهانی یزد شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از مزارع گندم مرگور با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

  وی ضمن دستور به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری ادامه داد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها را با جدیت پیگیر شوند.   در ادامه دیانتی افزود: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز آموزش و ترویج داده شود.   این بازدید به منظور پایش، بررسی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارتزا گیاهی با حضور مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی جهاد کشاورزی ارومیه در منطقه مرگور انجام و توصیه های فنی لازم به کارشناسان پهنه و کشاورزان ارائه شد.   تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند