Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جهادی جوانان شهر امام دزفول با همتی بلند و گمنام درحال خدمت برای مقابله با کرونا ویروس هستند.

به‌ گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، گروه جهادی جوانان شهر امام دزفول از اسفندماه سال گذشته و اوایل شیوع ویروس کرونا در شهرستان فعالیت خود را با دو عضو آغاز نمود.

پس از گذشت زمان کوتاهی از شروع فعالیت، جمعیتی شصت نفره در خود جای می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هرچه در توان دارند می‌گذرند تا با جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدامات لازم را جهت مقابله با کرونا انجام دهند.

جهاد با چهره‌های پوشیده

هر شب باچهره‌های پوشیده و در گمنامی روانه کوچه پس کوچه‌های شهر شده و ضدعفونی را آغاز می‌کنند و قریب هفت هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده مصرف می‌کنند، چه شب‌هایی که کوله‌ی سم پاشی در کمر داشتند چه حالا که خودرو در اختیارشان هست و سی‌امین مرحله ضدعفونی را پشت سر گذاشته‌اند.

 

 ایثار، نقطه‌ی عطف

گروه پر شده از جوانان مشتاق به جهاد با افکار و سلایق متفاوت، اما در مهرورزی، ایثار و احساس تکلیف افکار واحدی دارند و برای خدمت و جهاد رقابت تنگاتنگی در میانشان حس می‌شود.

مرور یک خاطره

 یکی از آن‌ها خاطره‌ای از شب‌های محلول پاشی دارد؛ شبی در کوچه ای تاریک مشغول ضدعفونی بودم احساس کردم دستی روی دیوار پشت سرم کشیده می‌شود، بی‌اختیار برگشتم پیرزنی با قد خمیده دیدم که با تکیه دست بر دیوار، آهسته قدم برمی‌دارم و به سمت من می‌آید به خود آمدم و جلو رفتم تا بیشتر به قد خمیده اش زحمت ندهد، سلام مادرجان چیزی احتیاج دارید؟! خدا قوت پسرم، تو هم عضو همان گروهی هستی که شب‌ها ویروس را از روی در و دیوار شهر نابود می کند؟ تعبیرش از عنوان کارمان برایم جالب بود و گفتم: بله اگر خدا قبول کند.

 همان طور که لبه چادرش را لای دندان گذاشته بود تا کمک کند از سرش نیفتد، دستش را از زیر چادر بیرون آورد و یک قوطی از مواد ضدعفونی‌کننده به من داد و گفت: چند شب است که صدایتان را می‌شنوم و می‌خواهم این ناقابل را به شما هدیه کنم؛ شرمنده‌ام که کم و کوچک است اما توانم برای کمک همین است.سپس دستش را بالا برد و خیره به آسمان تا می‌توانست برایمان دعای خیر کرد.

 

از جهاد دست نمی‌کشند

پس از احساس نیاز ماسک در سطح شهرستان دزفول و شهرهای مجاور تصمیم به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک نمودند که به یاری خدا و با همکاری تیپ ۲۹۲ ارتش و سپاه دزفول روزانه قریب به یک‌هزار و۲۰۰ ماسک سه لایه تولید و در و به‌طورکلی ۳۰هزار ماسک در بین بیمارستان‌های دزفول و اندیمشک توزیع کردند.

درحال حاضر هم همچنان پرقدرت و با داشتن همان شور و اشتیاق روز های اول درحال تولید ۱۵هزار ماسک دیگر برای توزیع رایگان میان مردم هستند و آن‌طور که می‌گفتند تا شکست کامل و کرونا آرام نخواهند نشست و از جهاد دست نمی‌کشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهر امام با جمعیت ۱۵هزارنفری یکی از شهرهای اقماری شهرستان دزفول است که در تمام عرصه‌ها خوش درخشیده است.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: دزفول جهاد جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل، عباس نوظهور در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج سازندگی برگزار شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ مجموعا ۵۰۷ میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی از قبیل مسکن، راه، آب‌رسانی، سیل‌بند، مدرسه، آسفالت، مسجد و... هزینه کرده است.
وی افزود: در سال ذکر شده ۱۳۵ مسکن مددجویی با هماهنگی کمیته امداد ساخته شد و همچنین ۶۵ کیلومتر راه روستایی احداث و تحویل هم‌وطنان شد.
رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۳۶ مورد آب‌رسانی در روستا‌های استان انجام شد، اذعان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در طی سال جاری به ۵۰۸ روستا آب شربِ پایدار وصل خواهد شد، و همچنین قرار است مطابق پیش‌بینی انجام شده، در مجموع ۸ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی استان اردبیل از جمله ساخت هزار واحد مسکن ملی هزینه شود.
نوظهور به فعالیت‌های گسترده گروه‌های جهادی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: ۲هزار و ۴۰۰ گروه جهادی با تخصص‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها هستند.
رییس بسیج سازندگی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های این سازمان هم‌زمان با هفته گرامیداشت بسیج سازندگی، تشریح کرد: طی این ایام قرار است گروه‌های جهادی اعم از علمی، آموزشی، خدماتی، بهداشتی، درمانی، دامپزشکی و... در مناطق عشایری و روستایی حاضر شده و خدمات ارائه کنند.
نوظهور ادامه داد: طی این ایام ۲۵ واحد مسکن مددجویی، احداث ۱۰ کیلومتر جاده روستایی، تحویل طرح آب‌رسانی در ۷ نقطه، ۴ سیل بند، ۱۵ مدرسه، کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • آغاز «ماه پنهان» با لیندا کیانی و آرمین رحیمیان
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • «ماه پنهان» در تهران کلید خورد
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز