Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات برخی از خانواده‌ها در تامین گوشی تلفن همراه برای استفاده فرزندانشان از اپلیکیشن «شاد»، گفت: پیشنهاد ما اختصاص اعتباراتی از محل هوشمند سازی و تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس جهت تامین گوشی تلفن همراه برای خانواده‌های نیازمند است تا بتوانند از اپلیکیشن «شاد» استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فواید و معایب استفاده از سامانه «شاد» (شبکه آموزش دانش‌آموزان) گفت: وزارت آموزش و پرورش با استفاده از سامانه «شاد» تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد که جای تقدیر دارد، چون خواه یا ناخواه باید به سمت استفاده از فضای مجازی حرکت می‌کردیم که کرونا باعث تسریع در این روند شد. لذا در مجموع کار بدی رخ نداده است.

وی با بیان این‌که سامانه «شاد» یکسری اشکالات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دارد، توضیح داد: یکسری از خانواده‌ها که تمکن مالی ندارند از تهیه گوشی تلفن همراه عاجز هستند، لذا لزوم استفاده از سامانه «شاد» به معنای تحمیل هزینه‌ای بر دوش خانواده جهت تهیه گوشی موبایل است. باید فکر اساسی صورت گیرد و آموزش با عدالت همراه باشد، یعنی تمامی نقاط کشور از امکانات لازم همچون اینترنت و پهنای باند برخوردار باشند. آموزش در سیستان و بلوچستان باید به اندازه تهران باشد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات نرم‌افزاری سامانه «شاد»، گفت: گلایه‌هایی وجود دارد مبنی بر این‌که صداها در این سامانه با تاخیر وارد می‌شود و یا اصلا باز نمی‌شود و دانش‌آموزان به خوبی نمی‌توانند با معلم ارتباط برقرار کنند که این اشکالات بجا بوده و قطعا به مرور زمان حل می‌شود، ولی ما الان شاهد وضعیت خوبی هستیم که بزرگترین شبکه مجازی آموزش ایجاد شده است.

احمدی لاشکی ادامه داد: موضوع مهم آن است که برخی افراد تمکن مالی نداشته و نمی‌توانند گوشی تلفن همراه خریداری کنند، چند روز گذشته نشستی با وزیر آموزش و پرورش به همراه آقای تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داشتیم پیشنهاد شد که اعتباراتی از محل هوشمندسازی مدارس و تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس جهت خرید موبایل برای خانواده‌های محروم اختصاص داده شود.

وی توضیح داد: در بودجه سهم آموزش و پرورش از درآمدهای حاصل از عوارض دریافتی از مصرف کنندگان گاز از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد رسید؛ در احکام دائمی هم مقرر شد که مابه‌التفاوت این عوارض به وزارت نفت برای تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس داده شود که این رقمی بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد تومان می‌شود. ۵۰۰ میلیارد تومان هم برای هوشمندسازی مدارس داده می‌شود که مجموع آن ۲۲۰۰ میلیارد تومان است می‌توان این رقم را صرف خرید گوشی موبایل برای خانواده‌هایی کرد که امکان خرید آن را ندارند تا فرزندانشان از سامانه «شاد» برای آموزش استفاده کنند. البته این موضوع منوط به شناسایی افراد نیازمند است.

احمدی لاشکی ادامه داد: مثلا در استان مازندران ۹۶ درصد خانواده‌ها برای ثبت‌نام در سامانه‌ شاد اطلاعات خود را وارد کردند و چهار درصد مشکل داشتند، در کل کشور هم آمار به تفکیک استان ها وجود دارد، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و کارگران روزمزد و خانواده‌های نیازمند مشخص هستند پس می‌توان بعد از شناسایی به آنها موبایل‌ هوشمند داد تا دانش‌آموزان از آموزش عقب نمانند. فراموش نکنید که ما باید به سمت آموزش مجازی حرکت می‌کردیم که کرونا وضعیت را تسریع بخشید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره‌ی عملی شدن این پیشنهاد گفت:‌ از وزیر آموزش و پرورش خواستیم این موضوع را در دولت مطرح کنند تا لایحه ای به مجلس ارائه شود. در غیر این صورت ما طرحی در این باره تهیه خواهیم کرد. اگر هم این موضوع به عمر این دوره مجلس نرسید انتظارمان از نمایندگان مجلس یازدهم پیگیری آن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس آموزش مجازی شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش استفاده از سامانه برای خانواده گوشی تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !

به گزارش پارس نیوز، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.​

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.​

طراح طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را با قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود: ساماندهی سکوهای ثبت آگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده از مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها را از دیگر محورهای این مصوبه برشمرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • جاسازی عجیب ابزار تقلب در بدن داوطلبان
  • مدل تازه تقلب در کنکور؛ پای ابزار جاسوسی در بدن وسط آمد!
  • رییس سازمان سنجش : برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند
  • عجیب‌ترین جاسازی ابزار تقلب در بدن داوطلبان
  • کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک | ار فروش موبایل‌واره تا دستگیری ۳نفر به دلیل عکس گرفتن از سوال‌ها
  • آموزش تغییر ریجن پابجی موبایل به امارات