Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@13:07:29 GMT

معدوم سازی میلیون‌ها جوجه، مرغ و انواع دام در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۱۰۱۷

معدوم سازی میلیون‌ها جوجه، مرغ و انواع دام در آمریکا

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، با تاثیر همه گیری ویروس کرونا بر صنعت بسته بندی گوشت، کشاورزان آمریکا جایی برای فرستادن خوک‌های بالغ خود ندارند تا فضا برای بچه خوک‌های تازه به دنیا آمده باز شود. این بحران باعث شده به ماده خوک‌های بالغ دارویی تزریق شود تا بچه‌های خود را سقط کنند.

کشاورزان آمریکا می‌گویند به خاطر کمبود جا برای نگهداری حیوانات و نداشتن منابع مالی برای غذا دادن به آن‌ها مجبورند احشام خود را معدوم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین شرکت‌های گوشت دنیا از جمله اسمیت فیلد فودز، کارگیل تایسون فودز فعالیت‌های خود را در ۲۰ کشتارگاه و کارخانه‌های فرآوری گوشت در آمریکای شمالی از اول آوریل متوقف کرده اند. به این ترتیب ترس از کمبود گوشت افزایش یافته است.

این بحران بزرگ در صنعت مواد غذایی که به خاطر بسته شدن رستوران‌ها به وجود آمده، زنجیره عرضه در این بخش را مختل و کشاورزان را مجبور کرده همه چیز را نابود کنند از شیر گرفته تا سبزیجات و حیوانات.

میلیون‌ها خوک، جوجه و انواع دام به خاطر بسته شدن کشتارگاه‌ها نابود می‌شوند و به این ترتیب عرضه گوشت به خواروبار فروشی‌ها کاهش می‌یابد.

بیشترین ضربه را خوک‌ها خورده اند به طوری که تولید روزانه آن‌ها یک سوم کاهش یافته است. برخلاف دام‌ها که می‌توان آن‌ها را در خارج از دامداری‌ها و در چمنزار‌ها نگهداری کرد، خوک‌های آمریکا در فضا‌های بسته با دمای کنترل شده برای کشتارگاه‌ها آماده می‌شوند. اگر به مدت طولانی تری در این مکان‌ها باقی بمانند بیش از حد بزرگ شده و به یکدیگر آسیب می‌رسانند. باید خوک‌های بالغ را قبل از به دنیا آمدن بچه خوک‌ها از خوک‌های ماده‌ای که درست قبل از همه گیری کرونا باردار شده بودند جدا کرد.

کری و بارب مرگن، دو کشاورز در ایالت مینسوتای آمریکا با ناراحتی ۶۱۰۰۰ مرغ تخم گذار خود را در اوایل همین ماه با دی اکسید کربن مسموم کردند و کشتند.

دینن میر، یک کشاورز در ایالت آیوا گفت عضو گروهی از ۹ تولید کننده است که مجبور شده اند پنج درصد از بچه خوک‌های تازه به دنیا آمده و حدود ۱۲۵ جنین خوک را در یک هفته نابود کنند. وی گفت تا پایان یافتن این شرایط به معدوم کردن حیوانات ادامه می‌دهند و ممکن است تعداد آن‌ها هر هفته افزایش یابد. به گفته میر، از بدن این حیوانات برای درست کردن کود استفاده می‌کنند. این گروه از کشاورزان خوک‌های بالغ را هم برای کاهش تعدادشان معدوم میکنند.

به گفته اقتصاد دان‌های بخش کشاورزی، گروه‌های تجاری محصولات کشاورزی و قانونگذاران فدرال، این کشتار‌های اجباری در شرایطی در سراسر آمریکا افزایش یافته که این کشور احتمالا با کمبود مواد غذایی مواجه می‌شود و سوپر مارکت‌ها و بانک‌های غذا به سختی نیاز‌های خود را برطرف می‌کنند.

کشاورزان کشور همسایه آمریکا، کانادا هم حیواناتی را که نمی‌توانند بفروشند و توانایی تغذیه آن‌ها را ندارند معدوم می‌کنند.

کشاورزان از این ناراحتند که محصولات و دام‌های آن‌ها باید به مصرف مردمی برسد که به خاطر این بحران بیکار شده اند و نیاز به بانک‌های غذا دارند، ولی حالا مجبورند محصولات خود را نابود کنند و حیواناتشان را به بدون هیچ دلیلی بکشند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کشاورزان آمریکا معدوم سازی جوجه کرونا خوک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) از پیشرفت روند عادی سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی و رسیدن آن به مراحل پایانی خبر داد.

به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره، بلینکن افزود: آمریکا و عربستان در طول ماه گذشته میلادی اقدامات فشرده ای را برای عادی سازی روابط ریاض و تل آویو انجام دادند.

وی اضافه کرد: احتمال دارد، تلاش‌های دوجانبه عربستان و آمریکا در این باره به زودی به نتیجه برسد.

بلینکن گفت: ابتدا باید به جنگ در غزه پایان دهیم و روند تشکیل کشور مستقل فلسطینی را آغاز کنیم تا پس از آن روند عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل به پیش رود.

وی با ادعای اینکه تنها عاملی که از برقراری آتش بس جلوگیری می کند، جنبش حماس است، افزود: با دوستانمان برای پایان دادن به جنگ در غزه و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری تلاش می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: یک پیشنهاد سخاوتمندانه مقابل حماس گذاشته شده است و امیدواریم که تصمیم درستی بگیرد.

بلینکن درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح نیز مدعی شد که تاکنون در این باره، طرحی به واشنگتن ارائه نشده است و بدون وجود طرحی که جان غیرنظامیان را حفظ کند، واشنگتن از این عملیات حمایت نمی کند.

وی بیان کرد: روسیه طرحی برای نابود کردن اوکراین داشت ولی با شکست روبه رو شد.

بلینکن درباره روابط واشنگتن و پکن نیز گفت: روابط بسیار پیچیده و رقابتی داریم و باید برای تبدیل نشدن این روابط به درگیری، همواره گفت و گو کنیم.

وزیر خارجه آمریکا امروز در یک سفر منطقه‌ای برای رایزنی درباره آتش‌بس در غزه و شرکت در نشست مشترک با وزرای خارجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس وارد ریاض شد.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی از مراحل پایانی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و عربستان سخن به میان آورده که مقامات سعودی هنوز به این اظهارات واکنش نشان نداده است. مقامات ریاض همواره تاکید کرده‌اند که هرگونه عادی سازی روابط با تل آویو در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • خرس بی‌رحم جوجه‌های اردک را در باغ‌وحش کشت + فیلم
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان