Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@10:52:04 GMT

قبل از سوار شدن از راننده درخواست ماسک و دستکش نمایید!

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۱۰۳۷

قبل از سوار شدن از راننده درخواست ماسک و دستکش نمایید!

این روزها هر کس برای قطع زنجیره کرونا کاری انجام می‌دهد، اما ماجرای یک راننده تاکسی در زنجان که با اهدای ماسک و دستکش رایگاه به مسافران به جنگ با کرونا رفته، جالب و خواندنی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با شروع شیوع کرونا در جهان و بالطبع در ایران و لزوم قطع زنجیره کرونا هر کس به هر طریقی که توانست وارد گود شد تا بتواند برای ریشه‌کنی این ویروس منحوس که حالا تعداد مبتلایان آن به بیش از 3 میلیون نفر رسیده کاری بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیر و جوان، زن و مردم، کارگر و کارمند و... همه و همه پای کار آمدند و هر کس حتی با یک اسپری ضد عفونی تلاش کرد تا کاری برای سلامتی جامعه خود انجام دهد، یک عده با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن و برخی هم با بخشش کرایه و و اجاره بهای مراکز و واحدهای تجاری.

اما این روزها کار یک راننده تاکسی برای قطع زنجیره کرونا و کمک به سلامتی مردم در زنجان به سرعت در فضای مجازی پیچیده است، کاری که باعث تحسین خیلی از مردم شده است.

شماره تماس راننده را از طریق روابط عمومی شهرداری زنجان پیدا می‌کنم، تماس می‌گیرم حاضر به گفت‌وگو نیست اما اصرار می‌کنم. می‌گوید خودم در مسیر به دفترتان می‌آیم، اما وارد دفتر هم نمی‌شود و مقابل دفتر گفت‌وگو می‌کنیم.

نام این راننده تاکسی «زاهد جلالوند» است، متولد 1358 لحجه کردی دارد و خود را زاده شهر نهاوند همدان معرفی می‌کند و می‌گوید، 20 و چند سال است که در زنجان زندگی می‌کنم و در زنجان هم ازدواج کرده و ساکن شده‌ام.

می‌گوید این کار را از قبل عید شروع کردم، ماسک را از داروخانه هلال احمر چیزی حدود 50 بسته که هر بسته سه تایی یک هزار تومان بود گرفتم چون شنیده بودم کرونا آمده و باید ماسک بزنیم.

بعد هر کس که در داخل تاکسی می‌نشست و احساس می‌کردم سرفه دارد و کمی مشکوک است به او ماسک می‌دادم، هر کس هم می‌گفت ماسک پیدا نمی‌شود به او هم یک عدد می‌دادم تا استفاده کند، چون خیلی‌ها وقتی سوار تاکسی می‌شدند می‌گفتند ماسک پیدا نمی‌شود.

ماسک‌ها را به مسافران می‌فروختید؟

هر کس که ماسک می‌خواست به صورت رایگان در اختیارش قرار می‌دادم یک دونه، دو تا و یا یک بسته سه تایی در اختیار مسافران قرار می‌دادم.

اگر احساس می‌کردم طرف نیازمند است،چند تا ماسک می‌دادم تا استفاده کند و اصلا ریالی هم از کسی نمی‌گرفتم، حتی پیش آمد که مسافران بخواهند قیمت ماسک‌ها را بپردازند ولی هرگز از کسی در این زمینه پولی نگرفتم.

  به مسافران دستکش هم می‌دادید؟

چند روز گذشت سر کوچه‌مان مغازه‌ای بود که دستکش یک بار مصرف می‌فروخت به خودم گفتم چه عیبی دارد من که ماسک می‌دهم کنار آن دستکش هم بدهم تا خودم و مسافران در سلامت باشیم.

از فردا به هر مسافری که نیاز داشت ماسک و دستکش می‌دادم تا اینکه وضعیت حاد شد، پس از آن روی شیشه نوشتم از راننده دستکش و ماسک رایگان بخواهید و سپس سوار شوید.

به هر مسافری که می‌خواست سوار شود ماسک و دستکش می‌دادم بعد اجازه می‌دادم سوار تاکسی شود. بالاخره دست به ماشین من می‌زد و احتمال داشت با لمس خودروی من آلوده شود. این کار برای سلامتی خودم هم مفید بود.

تا کجا کار را ادامه دادید؟

وقتی  دیدم مسافرانم از این طرح استقبال می‌کنند رفتم و 100 بسته دیگر ماسک گرفتم و کارم را با جدیدت برای سلامتی مردم ادامه دادم. کار توزیع ماسک را تا چند روز پیش ادامه می‌دادم تا اینکه دیگه در داروخانه‌ها ماسک پیدا نکردم.البته قیمت هم بالا رفت و دیگر توانایی تهیه نداشتم.

اما با توجه به اینکه دستکش هنوز هم پیدا می‌شود، بین مسافران توزیع می‌کنم و اگر باز هم ماسک پیدا شود این کار را ادامه خواهم دهم.

کسی هم در تهیه اقلام کمکتان می‌کرد؟

نه بابت ماسک و دستکش ریالی از کسی نگرفتم و نه کسی ریالی بابت تهیه و توزیع آن کمکی کرد، از جیب خودم و بدون هیچ چشم داشتی این کار را کردم و می‌کنم.

نذر کرده بودم و برای همین این کار را انجام دادم و خوشحالم که توانستم کاری در راستای ریشه‌کنی ویروس کرونا انجام دهم.

 چه کاری انجام می‌دهید تا کرونا از طریق شما و تاکسی‌ شما منتقل نشود؟

من از همان روزهای نخست که بحث کرونا مطرح شده داخل تاکسی و دستگیره‌ها را با آب و وایتکس ضد عفونی می‌کردم تا خدای ناکرده ناقل ویروس نباشم. البته این روزها در سازمان هم تاکسی‌ها را ضد عفونی می‌کنند.

 

 چقدر فکر می‌کنید این اقدامات تاثیر گذار است؟

خوب پیشگیری و رعایت موازین بهداشتی و این مواردی که از سوی وزارت بهداشت تذکر داده می‌شود خیلی تاثیر گذار است و اگر هر کس رعایت کند قطعا شاهد ریشه‌کنی این ویروس خواهیم بود.

کار ما هم طوری است که از صبح تا شب با مردم در ارتباط هستیم و اگر موارد بهداشتی را رعایت نکنیم قطعا شاهد افزایش تعداد مبتلایان خواهیم بود، اگر یک فرد آلوده یک راننده را آلوده می‌کرد آن راننده تا شب شاید ده‌ها نفر را آلوده کند.

خوشبختانه رانندگان تاکسی در زنجان خوب رعایت کردند و ما در زنجان راننده‌ آلوده به ویروس کرونا نداشتیم.

خاطره‌ای از ایام کرونایی دارید؟

 یک روز با چند نفر از همکاران در ایستگاه بلوار آزادی منتظر مسافر بودیم که یک آقایی مسنی آمد که سرفه شدید می‌کرد و درخواست خودروی دربست کرد، هیچ کس به خاطر سلامتی خود و ترس از اینکه خدای ناکرده فرد آلوده به ویروس باشد حاضر نشد سوارش کند.

من دلم سوخت جلو رفتم ازش سؤال کردم مشکلی دارید، گفته نه فقط حساسیت فصلی دارم، به او دستکش و ماسک دادم و سوارش کردم تا به مقصدش برسانم کلی دعایم کرد.

انتهای پیام/73002/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان کک ویروس ایران راننده تاکسی سرفه روزهای کرونایی ایستگاه تاکسی ماسک و دستکش ماسک پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین

ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی توییتر(ایکس)  با انتشار یک نظرسنجی در اعتراض به حامیان فلسطین در آمریکا پیشنهاد عجیبی داد و گفت: قانون پیشنهادی: اگر کسی پرچم آمریکا را پایین کشیده و پرچم دیگری را به جای آن نصب کند، آن شخص باید یک سفر یک طرفه رایگان(اما اجباری) به کشور آن پرچم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • (ویدئو) لحظه یافتن «یسنا» از دید کایت‌سوار هلال احمر
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس