Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@23:29:25 GMT

چگونه بر ضدعفونی مراکز درمانی نظارت می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۲۰۶۲

چگونه بر ضدعفونی مراکز درمانی نظارت می‌شود؟

با توجه به اینکه بیمارستان‌ها مراکز اصلی ویروس کرونا هستند چه تمهیداتی برای نظارت بر این مراکز اندیشیده شده است‌؟ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، با محدود شدن و کاهش محدوده قرنطینه در دوران کرونا تنها راه مبارزه و کنترل این بیماری مراقبت و ضدعفونی کردن محیط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند این کار دشوار است ولی برای در امان ماندن از این بیماری ناشناخته مردم مجبور به استفاده از این روش هستند.

در بیمارستان‌ها با وجود منبع این بیماری، عمل ضد‌عفونی باید خیلی جدی‌تر گرفته شود و در این خصوص وسواس بیشتری به خرج داد. افزایش تعداد بیماران و ورود همه روزه به بیمارستان‌ها می‌طلبد که دقت و تعداد ضدعفونی در این مراکز بیشتر شود.

با وجود دستورالعمل‌ها و تاکیدهای همه جانبه در این خصوص یکی از بیماران مراکز درمانی اظهار داشت: زمانی که مادرم را برای بستری به یکی از بیمارستان‌ها بردم مشاهده کردم که  عمل ضدعفونی به دقت انجام نمی‌شود، زمانی که از پرستار خواستم تا برای ضدعفونی کردن اقدام کنند پرستار اظهار کرد که امکانات ما در همین حد است.

وی افزود: در یک روزی که مادر من در بیمارستان بود فقط 2 بار و آن هم سرویس بهداشتی ضدعفونی شد. در صورتی که لازم است بعد از مرخص شدن هر بیمار و حتی چند بار در طول روز عمل ضدعفونی کردن تخت‌ها و تجهیزات انجام شود تا در رفت و آمد کادر درمان میان بیماران، ویروس‌ها منتقل نشود.

مسئول بهداشت محیط بیمارستان‌های استان اصفهان در این خصوص اظهار داشت: براساس ابلاغ پروتکل‌های وزارت بهداشت در مورد کرونا، به تمامی بیمارستان‌ها ابلاغ شده که گندزدایی و ضدعفونی سطوح محیطی و ابزار و تجهیزات بیمارستانی با مواد ضدعفونی مناسب و مورد تایید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت به طور مستمر و صحیح انجام شود.

احمد شماعی  با بیان اینکه نوع مواد گندزدا در مکان‌های مختلف، متفاوت است، گفت: نوع و زمان استفاده از مواد ضدعفونی متفاوت است و روزانه ضدعفونی سطوح محیطی در بیمارستان‌ها توسط نیروهای خدماتی انجام می‌شود.

وی افزود: ضدعفونی هر بیمارستانی با بیمارستان دیگر متفاوت است، بیمارستان‌هایی که بیمار خاص دارند و به مواد گندزدا حساسیت دارند براساس پروتکل رقت ماده گندزدا برای این بخش لحاظ می‌شود تا بوی مواد ضدعفونی برای بیماران مشکلی ایجاد نکند.

بارها شنیده می شود که عمل ضدعفونی صحیح در بیمارستان‌ها استمرار دارد و بر این عمل نظارت می‌شود. اما چه کسی مسئول این نظارت در بیمارستان هاست؟

مسئول بهداشت محیط بیمارستان‌های استان اصفهان در این خصوص بیان کرد: در هر بیمارستان یک کارشناس بهداشت محیط برای نظارت بر روی رعایت نکات بهداشتی به صورت مستمر حضور دارد، با این حال تیم‌های نظارتی از شبکه بهداشت و درمان تحت پوشش و معاونت بهداشت، کار نظارت در بیمارستان‌ها را انجام می‌دهند.

تولید روزانه 50 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در گلستان/تولید داروهای کاهش دهنده عوارض کرونا آغاز شداهدا 10 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده به مرزنشینان توسط گروه سامامیر حیدری: نیروی زمینی ارتش در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارد/ ضدعفونی و گندزدایی در 24 استان و 214 شهر

وی تصریح کرد: یک تیم متشکل از بهداشت محیط برای نظارت بهداشت سطوح و یک تیم کنترل عفونت برای نظارت تجهیزات بیمارستانی در بیمارستان‌ها حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قوانین همیشه وضع می‌شود اما دقت در عمل و اجرا به قوانین از جمله مواردی است که به فرد اجرا‌کننده بستگی دارد‌. شاید همیشه افرادی برای نظارت وجود نداشته باشند اما اگر وجدان را ناظر بر اعمال خود بدانیم چه بسا بسیاری از مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/163/ش

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان ها مواد ضدعفونی بهداشت محیط برای نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی به صورت مستمر، از کارخانجات شیر، مراکز جمع آوری شیر و گاوداری‌ها بازرسی و نظارت داشته و نمونه‌های اخذ شده از این مراکز برای انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه مرجع استان ارجاع داده می‌شود.


محمود زین الدینی گفت: فسادپذیری سریع شیر رعایت اصول بهداشتی در تمام مراحل زنجیره تولید تا عرضه شیر ضروری و قابل اهمیت است.


وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور تضمین امنیت غذایی مردم جامعه است که پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام در زمره این وظایف است.
وی تصریح کرد: مصرف شیر غیر پاستوریزه زنگ خطری برای سلامت عمومی جامعه است و احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد.


زین الدینی افزود: بیماری تب مالت به دلیل بروز سقط در دام سبب کاهش جمعیت دامی و بروز خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران و جامعه می‌شود.


وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های انتقال بیماری تب مالت استفاده از شیر خام می‌باشد گفت: بهتر است شیر بصورت بسته بندی شده و پاستوریزه مصرف شود و در غیر اینصورت شیر خام را بایستی حداقل به مدت ۳ تا ۵ دقیقه جوشانده شود.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به نقش دامپزشکی در تامین سلامت شیر بیان کرد: دامپزشکی به عنوان یکی از متولیان بهداشت و سلامت جامعه در راستای تامین بهداشت شیر اقداماتی از جمله کنترل گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی از نظر بیماری‌های عفونی دام و مشترک بین انسان و دام، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی برای آشنایی روستاییان و دامداران و کنترل گاوداری‌های سنتی را از طریق واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان