Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با نزدیک شدن انتخابات منطقه گلگیت بلتستان، دستگاه قضایی پاکستان از دولت این کشور به دلیل حل نشدن مشکلات تاریخی منطقه انتقاد کرد. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، دستگاه قضایی پاکستان عملکرد دولت اسلام آباد در قبال مردم منطقه گلگیت بلتستان را ضعیف توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«گلزار احمد» رئیس دیوان عالی پاکستان در این خصوص اعلام کرد: مردم گلگیت بلتستان دارای کارت شناسایی پاکستانی هستند و شهروندان کشور به حساب می آیند با این حال از حمایت های قانونی کافی برخوردار نیستند.

وی ضمن بررسی درخواست دولت برای بازنگری قوانین انتخاباتی در این منطقه تصریح کرد: مردم این منطقه باید از حمایت های قانونی دولت برخوردار شوند و درخواست های تاریخی آنان اجرایی شود.

دولت در واکنش به سخنان رئیس دیوان عالی پاکستان خواستار صدور مجوز بازنگری در قوانین انتخاباتی شده و تاکید کرد: طی دو ماه آتی باید انتخابات در گلگیت بلتستان انجام شود و دولت نیز تلاش خواهد کرد با انتصاب یک دولت موقت انتخابات را به شکلی درست و اصولی پیش ببرد.

دستگاه قضایی پاکستان با اشاره به غیر رسمی بودن منطقه گلگیت بلتستان یادآور شد: مردم این منطقه باید بتوانند به سیاست های دولتی اعتماد کنند ولی منازعات موجود با هند باعث شده تا دولت نتواند موضع شفافی در قبال این منطقه داشته باشد.

گلگیت بلتستان شمالی ترین نقطه کنونی پاکستان و یکی از مناطق کشمیر به حساب می آید که مردم آن ضمن قیامی خودجوش در سال 1948 خواستار الحاق به پاکستان شدند.

در تمام این سال ها دولت پاکستان برای قوی ماندن مواضع بین المللی در قبال کشمیر حاضر نشده گلگیت بلتستان را به عنوان یکی از ایالت های رسمی خود به حساب آورد.

انتخابات در گلگیت بلتستان 2 سال پس از انتخابات کلی در پاکستان برگزار می شود و تاکنون حکومت در این منطقه در دست حزب نواز قرار دارد.

تبدیل این منطقه به یک ایالت رسمی یکی از وعده های عمران خان پیش از انتخابات بود ولی پس از پیروزی در انتخابات او با تائید مواضع حکومت های گذشته اعلام کرد: اگر گلگیت بلتستان به یک ایالت رسمی تبدیل شود در مجامع بین المللی نسبت به کشمیر ضعیف خواهیم شد.

یادداشت| قصه تلخ حوادث جاده‌ای در شمال پاکستان و سرانجام ناگوار برای فرهنگ بلتستانآغاز دومین جشنواره بینات جامعه روحانیت بلتستان+تصاویرخبر خوب نخست وزیر پاکستان برای مردم گلگیت بلتستانجامعه روحانیت بلتستان با صدور بیانیه‌ای حمله هند به پاکستان را محکوم کرد +تصاویر

انتهای پیام/.

R1475/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشمیر اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشمیر اخبار پاکستان کشمیر اخبار پاکستان دستگاه قضایی پاکستان منطقه گلگیت بلتستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکار‌های جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیات دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهر‌های آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کود‌های مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد