Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از تغییر حوزه امتحانی بیش از ۱۰ هزار داوطلب کنکور ارشد ۹۹ در مهلت مجدد ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات، این بار نوبت داوطلبان کنکور دکتری است که درصورت تمایل حوزه امتحانی خود را تغییر دهند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پس از تعیین زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در روز‌های ۲۲ و ۲۳ خردادماه و دکتری سال ۹۹ در نهم خردادماه بسیاری از داوطلبان شرکت‌کننده در این دو آزمون خواستار تعویق این زمان شدند و یکی از دلایل خود را دوری از حوزه امتحانی‌شان عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درواقع برخی از داوطلبان هنگام ثبت‌نام کنکور‌های ارشد یا دکتری که پیش از شیوع کرونا در کشور بود، حوزه امتحانی نزدیک به محل تحصیل یا خوابگاه خود را انتخاب کرده بودند و با شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها خوابگاه‌ها به شهرستان محل سکونت خود مراجعه کردند و حال که زمان برگزاری اعلام شده برای رفت و آمد به حوزه امتحانی کنکورشان با مشکل مواجه هستند.

سازمان سنجش آموزش کشور برای رفع مشکلات دانشجویان کارشناسی ارشد چندی پیش مهلت مجدد ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات از جمله ویرایش محل حوزه امتحانی را در روز‌های یکم تا سوم اردیبهشت ماه ۹۹ اعلام کرد و طی آن مشکل حدود ۱۰ هزار دانشجوی داوطلب کنکور کارشناسی ارشد مرتفع شد.

چرا که طبق اطلاعات ارائه شده از سوی فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به خبرگزاری دانشجو از بین حدود ۷۰۰ هزار داوطلبی که برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ ثبت‌نام کرده بودند در مهلت مجدد مشخص شده ۱۰ هزار و ۳۳۷ نفر حوزه امتحانی کنکور خود را تغییر داده‌اند.

اما در این بین داوطلبان کنکور دکتری همچنان چشم به راه تعیین مهلت مجدد ثبت‌نام یا ویرایش اطلاعات آزمون خود بودند که در این خصوص هم سازمان سنجش آموزش کشور صدای نگرانی‌های داوطلبان را شنید و از آنجایی که زمان اندکی حدود یکماه تا برگزاری کنکور دکتری باقی نمانده است فرصت دوباره‌ای برای ویرایش حوزه امتحانی داوطلبان فراهم کرد.   بنابراین کلیه داوطلبان کنکور دکتری که پیش‌تر نگران مسیر رفت و آمدی خود به حوزه امتحانی‌شان بودند می‌توانند در روز‌های سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه ۹۹ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و حوزه امتحانی خود را به نزدیکترین حوزه امتحانی محل سکونت‌شان تغییر دهند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور ارشد 99 کنکور دکتری 99 حوزه امتحانی سازمان سنجش آموزش کشور کارشناسی ارشد حوزه امتحانی کنکور دکتری مهلت مجدد ۱۰ هزار ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد

مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری ها که از ۹ اردیبهشت آغاز و مهلت آن تا امروز (۱۵ اردیبهشت) اعلام شده بود، تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید شد.

به گزارش ایسنا، داوطلبانی که در کنکور سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی my.sanjesh.org می‌توانند وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند.

همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید کنند.

مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی برای همه داوطلبان نوبت‌های اول یا دوم آزمون سراسری سال جاری ضروری و اجباری است، یعنی همه باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.

به گزارش ایسنا، بنابر آنچه که اعلام شده است، سوابق تحصیلی در فرآیند پذیرش دانشگاه‌ها در سال جاری دارای تأثیر قطعی ۵۰ درصدی است. این سوابق بر اساس نتایج آزمون‌های نهایی در سنوات و دوره‌های قبل و نوبت خرداد سال۱۴۰۲ و سال جاری تولید می‌شود. آزمون‌های نهایی امسال برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در بازه زمانی ۳۰ اردیبهشت تا ۲۹ خردادماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر