Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@22:50:17 GMT

این دارو شاید موارد شدید کرونا را شفا دهد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۳۲۶۵

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری ساینس دیلی، در این تحقیقات که توسط بیمارستان دانشگاه پاریس انجام شد، ‌ ۱۲۹ بیمار که با علایم متوسط و شدید کووید- ۱۹ بستری شده بودند، مشارکت کردند.
نیمی از این بیماران علاوه برآنتی بیوتیک‌های استاندارد، با تزریق توسیلیزومب تحت درمان قرار گرفتند و نیمی دیگر تنها داروهای استاندارد را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه این آزمایش مشخص شد این دارو که واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کند، موجب کاهش قابل توجه موارد مرگ ناشی از کووید- ۱۹ می‌شود.

محققان با تاکید بر این که برای اطمینان از اثرگذاری توسیلیزومب و اطلاع از عوارض جانبی آن به تحقیقات بیشتری نیاز است، تصمیم گرفتند نتایج آزمایشات بالینی خود را قبل از انتشار در قالب یک مقاله علمی، در دسترس عموم قرار دهند.

داروی توسیلیزومب که با دو نام تجاری Actemra و RoAcemtra به فروش می‌رسد، معمولا برای درمان آرتریت روماتوئید به کار گرفته می‌شود. این دارو یک آنتی‌بادی تولید شده در آزمایشگاه است که برخی از گیرنده‌های پروتئینی فعال در واکنش سیستم ایمنی بدن را مسدود می‌کند.

گزارشی روز گذشته منتشر شد که نشان داد نوعی داروی درمان آرتریت که احتمال می‌رفت قادر به مقابله با ویروس جدید کرونا باشد، در کارآزمایی‌های بالینی موفقیت‌آمیز نبود. این دارو که ساریلوماب (با نام تجاری Kevzara ) نام دارد، نوعی آنتی‌بادی مونوکلونال (Monoclonal) است که برای درمان آرتریت روماتوئید متوسط تا شدید استفاده می‌شود.

یک آزمایش با جمعیت آماری بزرگ و با حدود ۲۷۶ بیمار در آمریکا نشان داد این دارو نه تنها به ویروس جدید کرونا حمله نمی‌کند، بلکه منجر به یک واکنش غیر طبیعی ایمنی به نام طوفان سیتوکین (cytokine storm) می‌شود.
این واکنش نوعی سندرم پاسخ التهابی سیستمیک است و می‌تواند با علائمی مانند تب، خستگی، بی‌اشتهایی، درد مفاصل، تهوع، استفراغ، اسهال، عوارض پوستی، تنفس سریع، تپش قلب، افت فشار خون، تشنج، سردرد، توهم و لرزش همراه باشد.

نتایج این آزمایش بالینی نشان داد داروی Kevzara در افراد مبتلا به بیماری شدید مفید نیست و منجر به تورم ریه می‌شود.
محققان امیدوارند نتیجه داروی توسیلیزومب این چنین نباشد و با ویروس جدید کرونا مقابله کند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا شیوع کرونا درمان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد