Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@17:05:40 GMT

استان مرکزی ۵۰ زندانی مهریه دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۳۲۹۰

استان مرکزی ۵۰ زندانی مهریه دارد

حجت‌الاسلام سید«عبدالمهدی موسوی» روز چهارشنبه در ستاد دیه استان مرکزی افزود: زندانیان مهریه طبق نظر مراجع محکوم نکیفری نیستند بلکه بدهکارانی هستند که باید با کمک خیران زمینه رهایی آنان از حبس مهیا شود.

وی اظهار داشت: اولویت ستاد دیه استان مرکزی باید برای آزادی زندانیان مهریه و نفقه باشد تا شرایط مناسب‌تری در تحکیم بنیان خانواده ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری کل استان مرکزی گفت: مددجویانی که محکوم به تحمل حبس هستند تنها خود مجازات نمی‌شوند بلکه سایه پیامدهای ناگوار آن بر خانواده‌ها نیز سنگین است و تصمیم سازی قضایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از خانواده آزادی زندانیان نفقه و مهری را در اولویت برنامه‌ها دارد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود:در پرونده تصادفات افرادی محکوم می شوند که مجرم نیستند و حادثه‌ای غیرعمد منجر به زندانی شدن افرادی می‌شود که بسیاری از آنان سرپرست خانواده هستند و باید برای رهایی آنان تلاش شود.

وی اظهار داشت: محکومان مالی زندانی نیز به علت فراز و فرودهای اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند و چون موفق به ادای تعهد مالی نشده اند باید تحمل حبس کنند و مساعدت این قشر از جامعه نیز از سوی نیکوکاران ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شده که برنامه گلریزان امسال در ماه مبارک رمضان به صورت جشن و دورهمی نباشد و خیران ن باید از طریق ظرفیت مجازی کمک‌های خود را اهدا کنند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: کمک به سرپرستان زن زندانی در استان برجسته‌تر است و ستاد دیه این مهم را در دستور کار دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: لازم است شعبه ویژه صلح و سازش زندان در استان ایجاد شود و برای هر  ۱۵۰ زندانی یک شعبه فعال شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی گفت: ۱۹۲ زندانی جرایم غیرعمد با ۵۰۰ میلیارد ریال در استان وجود دارد.

«محمدحسن حسین‌بیگی» افزود: ۱۱۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در اراک، ۱۳ نفر در خمین، ۱۲ نفر در دلیجان، ۳۱ نفر در ساوه، ۱۱ نفر در محلات و ۲ نفر در تفرش تحمل حبس می‌کنند.

وی اظهار داشت: ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تاکنون برای آزادی این مددجویان از سوی افراد خیر استان جمع‌آوری شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۳۰۰ خیر ثابت در استان وجود دارد که از مشارکت آنان برای آزادی زندانیان کمک گرفته می‌شود.

بیگی افزود: ۱۵۵ زندانی جرایم غیرعمد استان مرکزی سال گذشته با ۲۴۰ میلیارد ریال آزاد شدند که ۱۰۵ میلیارد ریال آن از محل رضایت شکات بود.

شماره حساب ۰۲۱۶۲۶۸۶۸۷۰۰۱ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران برای کمک های مردمی در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۷۹۵ روستای دارای دهیاری و بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خانواده دیه رئیس کل دادگستری استان کمک های مردمی مهریه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ستاد دیه استان مرکزی استان مرکزی گفت جرایم غیرعمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ همزمان با روز رادیو و برگزاری جشنی در صداو سیمای مرکز زنجان،  با همکاری اهالی رسانه و همراهان همیشگی رادیو استانی زنجان دو نفر از زندانیان جرائم مالی غیر عمد آزاد شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه