Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@01:44:39 GMT

طرح کاداستر در پارک‌های جنگلی تهران اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۳۳۸۰

طرح کاداستر در پارک‌های جنگلی تهران اجرا می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، احمد طاهری اظهار کرد: پس از صدور اسناد تک برگ برای پارک‌های جنگلی تهران، مدیریت بهره‌وری این پارک‌ها براساس کتابچه طرح و ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری ازجنگل‌ها و مراتع به شهرداری محول می‌شود.

وی ادامه داد: حفاظت از عرصه‌های ملی، اجرای طرح کاداستر و انجام پروژه‌های آبخیزداری سه اولویت مهم مجموعه منابع‌طبیعی استان تهران در سال ۹۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها در قالب فعالیت‌های ۹گانه شامل  اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، ارتقای پوشش حفاظتی، مدیریت و بهره‌برداری از مراتع، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی، تشخیص، تعیین حدود و آگهی ذخیره‌گاه‌های جنگلی، توسعه زراعت چوب، اخذ حقوق دولتی، توسعه دولت الکترونیک و توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی در دستورکار قرار گرفته است.

طاهری افزود: طی دو سال گذشته و با فرصتی که فراهم شد، اقدامات خوب و مؤثری در حوزه‌های آبخیز استان تهران انجام شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به کارکردهای مهّم عملیات آبخیزداری در کنترل سیل و رسوب و همچنین تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی، این اقدامات درسال جاری نیز تداوم خواهد یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: مراتع باید در قالب طرح و با رویکرد اقتصادی و با تأکید برگیاهان دارویی مدیریت شوند که این موضوع زمینه جهش تولید در حوزه گیاهان دارویی را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 506373 برچسب‌ها تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تهران استان تهران استان تهران پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: اجرای حکم قضایی با حضور احدی از کارشناسان حقوقی، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظت شرکتی عوامل نیروی انتظامی به مساحت تقریبی ۴۴۴ متر مربع در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل در مورخه ششم اردیبهشت ماه انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی