Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@21:31:02 GMT

خبر خوش کرونایی از غرب کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۳۵۲۵

خبر خوش کرونایی از غرب کشور

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محمدحسین صومی روند شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی را کاهشی اعلام و اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود از روز 31 فروردین سیر نزولی بیماری کووید 19 در استان ثبت شده است به طوری که طی هفته جاری، 25 درصد کاهش در افراد با علائم مثبت کرونا را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی نیز همان روند نزولی وجود دارد و در حدود 13 درصد کاهش مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و 12 درصد نیز کاهش در مرگ و میر بیماران مبتلا را شاهدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه از روز 14 اسفند ماه در آذربایجان شرقی شاهد افزایش تعداد مبتلایان کرونا بودیم، ادامه داد: شناسایی افراد مبتلا از طریق آزمایش در بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان انجام می‌گرفت و افزایش در مبتلایان به بیماری کرونا را با شیب ملایمی شاهد بودیم که این روند تا 22 فروردین ماه ادامه داشت و دلیل اصلی این افزایش آزمایشات سرپایی بود.

صومی بیشترین تعداد مراجعه به مراکز 16 ساعته در کشور را متعلق به آذربایجان شرقی دانست و اضافه کرد: بر همین اساس آمارها نشان می‌دهد شیب افزایشی مبتلایان به کرونا در استان تا 31 فروردین ماه ادامه داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز دلایل عمده دیر رسیدن به پیک بیماری کرونا در آذربایجان شرقی را مربوط به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از همان روز اول شیوع اعلام کرد که در این راستا تمهیدات خوبی نیز اتخاذ شد و آب و هوا نیز در روند این بیماری تأثیر داشت.

وی با اشاره به اینکه مردم در کل مراحل مقابله با ویروس کرونا همراهی خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند و ما از روند موجود راضی هستیم، گفت: اما با آغاز ماه مبارک رمضان و برخی مهمانی‌های مربوط به افطاری، ما نگران شیوع دوباره این ویروس هستیم که در روزهای آتی محدودیت‌هایی که داشتیم، شکسته شده که شاید مجبور باشیم تمهیدات جدیدی را در این زمینه انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: اگر بهداشت فردی را رعایت کنیم و بهداشت محیط را نیز جدی بگیریم و به سلامت دیگران اهمیت قائل شویم و در رمضان همان طوری که امساک از خوردن و نوشیدن اصل دینی ماست، امساک در رفت و آمدها را هم داشته باشیم بدون شک در روزهای آتی باز شاهد کاهش روند بیماری در استان خواهیم بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا سینا کمالخانی مرز شوشمی دعای روز پنجم رمضان سهام عدالت روز ملی خلیج فارس تبریز ویروس کرونا پیک بیماری ویروس کرونا سینا کمالخانی مرز شوشمی دعای روز پنجم رمضان سهام عدالت روز ملی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی، افزود: براساس ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر هفت سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر هفت سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود، رایگان نیست.

مؤمنی تصریح کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال، گامی بلند برای حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

وی گفت: کودک تا هفت سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد، بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 6097752

دیگر خبرها

  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال