Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت‌علمی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز با همکاری دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی این واحد دانشگاهی کتابچه راهنمای «مراقبت معنوی در مبتلایان به اختلالات روانپزشکی» را ترجمه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرگز، محمدمهدی شمسایی عضو هیئت‌علمی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز با همکاری زینت مهربخش دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی این واحد دانشگاهی کتابچه راهنمای مراقبت معنوی در مبتلایان به اختلالات روانپزشکی را ترجمه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتابچه در دو بخش نگاه نظری به مراقبت معنوی و چگونگی انجام مراقبت معنوی در  30 صفحه از سوی انتشارات تهران زاده نوین به چاپ رسیده است.

در چکیده کتابچه آمده است: «معنویت و روانپزشکی قرابت چندانی در ظاهر باهم ندارند؛ اما آنچه مسلم است اینکه افزایش روزافزون آگاهی ما از راه‌هایی ‏است که برخی جنبه‌های معنویت می‌تواند منافع واقعی برای سلامت روان داشته باشد.»

در ادامه این‌‎  کتابچه عنوان شده است:‎ «امروزه مجامع علمی با دور شدن از دیدگاه سنتی بر این باورند که سبب‌شناسی و درمان اختلالات روان‌‌پزشکی تنها ‏محدود به سه ‏بعد زیستی، روانی و اجتماعی نیستند. در سال‌های اخیر ادبیات پژوهش بُعد چهارمی به نام معنویت به این ابعاد ‏اضافه کرده و ‏معتقد است که ما نیاز داریم تا به طور جدی ایـن بـعد را به عنوان عاملی معنادار در انعطاف پذیری و بهبود در ‏نظر بگیریم.‌‏»

در این‌‎  کتابچه بیان شده است: «مراقبت معنوی» به عنوان چگونگی تسهیل و توانمندکردن افراد در تشخیص نیازهای معنوی خود و رفع آنها ‏معنا ‏یافته است.»

به گزارش آنا، اصل این کتاب به زبان انگلیسی تألیف جو باربر و مدی پارکس است.

انتهای پیام/4078/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز اختلالات روانپزشکی بندرگز مراقبت معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «آن روی دیگران» نوشته کئوتر ادیمی به تازگی با ترجمه آذر نورانی توسط نشر نیستان منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی از الجزایر معاصر است که بحران‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری را از سر گذرانده است.

کوثر عظیمی (کئوتر ادیمی) نویسنده معاصر الجزایری‌الاصل، در اولین داستانش از زندگی خانواده‌ای صحبت می‌کند که انگار فقط در سختی‌ها و تلخی‌های روزمرگی‌هایشان با هم شریک‌اند. در داستان پیش رو، هر شخصیت فرصت دارد بخشی از دغدغه‌هایش را برای خواننده بازگو و او را با خلوت خود همراه کند. تلاقی رخدادها و چندصدایی روایت‌ها از جذابیت‌های اصلی این رمان است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«… بابا ما را ول نکرده است. قرار است برگردد. برمی‌گردد. مامان می‌داند. برای همین جلوی پنجره منتظر می‌نشیند و دستش را در موهایم می‌کند. او برمی‌گردد و من دیگر موهای سفید نخواهم داشت. موهای سفید نبود باباست. آن‌ها روزهای بدون بابا هستند. همین‌که برگردد، موهای سفید هم می‌روند.»

این‌کتاب با ۷۲ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6090717 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد