Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:49:09 GMT

طالبانی: کردها مانع تشکیل دولت الکاظمی نخواهند بود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۴۰۷۸

طالبانی: کردها مانع تشکیل دولت الکاظمی نخواهند بود

طالبانی که در راس هیاتی بلندپایه از مقام های اقلیم کردستان عراق امروز وارد بغداد شده،  هدف از سفر خود به پایتخت را حل پروندههای اختلافی میان دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق اعلام کرد.

در همین حال، دفتر رسانه ای طالبانی در بیانیه اعلام کرد که وی صبح امروز در دیدار با متیو تولر، سفیر آمریکا در عراق درباره خطرهای ناشی از ویروس کرونا، مشکلات برجسته میان حکومت اقلیم کردستان و دولت فدرال و نیز تشکیل دولت جدید الکاظمی نخست وزیر مکلف عراق گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در این دیدار گفت که سفر وی به بغداد با هدف پایان دادن به اختلافات میان اقلیم کردستان و دولت فدرال با توجه به اصول قانون اساسی عراق و توافقهای پیشین دو طرف انجام شده است.

طالبانی در مورد تشکیل دولت فدرال به ریاست نخست وزیر مکلف عراق، مصطفی الکاظمی تأکید کرد که کردها هرگز مانعی برای تشکیل دولت فدرال نخواهند بود، بلکه آنها به منظور تقویت ثبات، بخشی از راه حل خواهند بود و فرصتی را فراهم میآورند تا مشکلات انباشته شده در عراق با بهبود روابط دو طرف حل وفصل شود.

در این بیانیه آمده است که در این نشست «آوات شیخ جناب»، وزیر دارایی و «امید صباح»، رئیس کابینه شورای وزیران اقلیم کردستان عراق نیز حضور داشتند.

اختلافهای اقلیم کردستان عراق و دولت بغداد پس اعلام اینکه اقلیم درآمدهای حاصل از فروش روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت را به دولت فدرال پرداخت نمی کند، شدت یافته است.

دولت مرکزی عراق به نشانه اعتراض، بودجه اقلیم کردستان را قطع کرد و این اقدام سبب شده دولت اقلیم از پرداخت حقوق کارکنان دستگاههای اجرایی ناتوان شود.

در روزهای اخیر کارکنان بخش های مختلف اداری اقلیم کردستان عراق به نشانه عدم دریافت حقوق ماهانه خود دست به تحصن و اعتراض زدند.

برچسب‌ها کردستان اقلیم کردستان عراق ایالات متحده آمریکا کردستان عراق بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان اقلیم کردستان عراق ایالات متحده آمریکا کردستان عراق بغداد کردستان اقلیم کردستان عراق ایالات متحده آمریکا کردستان عراق بغداد اقلیم کردستان عراق تشکیل دولت دولت فدرال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق

دریافت 7 MB کد خبر 6090098

دیگر خبرها

  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق