Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@14:38:32 GMT

رکود تاریخ بورس شکسته شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۴۹۸۸

رکود تاریخ بورس شکسته شد

به گزارش ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با حداقل رشد ۳.۵ درصدی مواجه شدند.

صعود شاخص‌ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۳۲۱۷۰ واحد رشد معادل ۳.۸۰ درصد به ۸۷۸ هزار و ۱۲۲ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۸۵۵۸ واحد افزایش معادل ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۰ درصد به ۲۳۳ هزار و ۶۱۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۹۰۲۳ واحد افزایش معادل ۳.۲۶ درصد به ۲۸۵ هزار و ۶۶۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۹۹۲ واحد افزایش معادل ۳.۲۶ درصد به ۱۸۹ هزار و ۷۳۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۹۸۸۹ واحد افزایش معادل ۳.۷۵ درصد به یک هزار و ۱۰۴ واحد، شاخص بازار اول با ۲۱۰۴۶ واحد افزایش معادل ۳.۵۰ درصد به ۶۲۲ هزار ۸۵۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۵۳۶۴ واحد رشد معادل ۴.۲۳ درصد، به یک هزار و ۸۵۲ واحد رسید.

نمادهای تاثیر گذار

از سویی دیگر امروز ۷ نماد «فارس با ۲۹۹۰ واحد، فملی با ۲۸۹۹ واحد، فولاد با ۲۲۹۴ واحد، شستا با ۱۲۲۱ واحد، حکشتی با ۱۱۵۸ واحد، رمپنا با ۹۴۸ واحد و تاپیکو با ۹۲۹ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

رشد نماگر صنایع

این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «حمل و نقل با ۲۶۳۴ واحد صعود معادل ۴.۴۷ درصد به ۳۲ هزار و ۵۲۲ واحد، سایر مالی با ۱۰۸۶ واحد افزایش معادل ۴.۳۳ درصد به ۲۰ هزار ۴۷۹ واحد، فلزات اساسی ۲۷۴۱۸ واحد رشد معادل ۴.۱۹ درصد به ۵۵۶ هزار و ۲۷۱ واحد، فنی مهندسی ۳۶۱ واحد افزایش معادل ۴.۱۶ درصد به ۷ هزار و ۶۲۱ واحد، چند رشته ای صنعتی با ۴۳۰۳ واحد رشد، معادل ۳.۸۸ درصد به ۹۰ هزار و ۷۸۲ واحد، محصولات چرمی با ۱۱۸۵ واحد رشد معادل ۳.۵۸ درصد به ۲۵ هزار و ۱۶۶ واحد، وسایل ارتباطی با ۲۲۳۶ واحد افزایش معادل ۴.۸۳ درصد به ۴۸ هزار و ۵۱۲ واحد» رسید.

بیشترین افزایش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «ولصنم، خریخت، حکشتی، خاهن، فملی، خبهمن و وغدیر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فاذر، پدرخش، دشیمی، خرینگ، خکمک، سخزر و خپویش» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در یک میلیون و ۱۱ نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۸۴۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۷۸ هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

منبع: الف

کلیدواژه: واحد افزایش معادل ۳ واحد رشد معادل معادل ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

این نشریه در ادامه اضافه کرد که این داده‌های ناامید کننده حکایت از "چالش‌های سخت" پیش رو برای اقتصاد آمریکا دارد.

گزارش روز پنج‌شنبه همچنین نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه تنها 1.6 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 2.5 درصدی است.

ترامپ: اقتصاد آمریکا طی یک سال آینده سقوط می‌کندپیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024

رشد کندتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش 3.4 درصدی ثبت شده در اکتبر تا دسامبر 2023 و 4.9 درصدی در سه ماهه قبل از آن رخ داده است.

دیوید دونابدیان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک سی‌آی‌بی‌سی، به این رسانه گفت: این گزارش بدترین حالت ممکن بود (چراکه) رشد کندتر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد ضعیف اقتصاد و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده نشانه‌های بارز رکود تورمی است که با کندی اقتصادی و افزایش تورم در یک دوره زمانی طولانی مشخص می‌شود.

ایالات متحده آخرین بار در دهه 1970 دچار رکود تورمی شد، زمانی که با سقوط اقتصاد، تورم دو رقمی رخ داد. سیاستگذاران این کشور با افزایش نرخ بهره بانکی تا 20 درصد به این رکود تورمی واکنش نشان دادند و قیمت ها را کاهش دادند اما اقتصاد را وارد رکود عمیق‌تری کردند.

در ماه مارس، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد و آن را بین محدوده هدف 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر باقی گذاشت. نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اول ماه مه برنامه ریزی شده است.

در عین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، که توسط فدرال رزرو به عنوان معیار کلیدی تورم استفاده می‌شود، با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی گزارش داد که هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده در ژانویه تا مارس 2.5 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 3.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و پیش بینی 3 درصدی کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم