Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@18:09:49 GMT

هزار و ۷۰۰ کارگر گنبدی در انتظار تسهیلات بیمه بیکاری

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۵۰۵۹

هزار و ۷۰۰ کارگر گنبدی در انتظار تسهیلات بیمه بیکاری

حبیب الله ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار بررسی مشمول یا غیرمشمول بودن کارگران ثبت نامی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری در گنبدکاووس شروع شده و هفته آینده به پایان می‌رسد.

وی اظهار کرد: نتیجه مشمول یا غیرمشمول بودن کارگران ثبت نامی برای دریافت بیمه بیکاری از طریق پیامک به آنها اعلام می‌شود تا با تشکیل پرونده و اعلام شماره حساب، مقرری بیمه بیکاری برای آنها واریز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی با پیش بینی اینکه حداقل افزون بر ۸۰ درصد کارگران ثبت نامی درگنبدکاووس از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند، اضافه کرد: بیشتر کارگران ثبت نامی در کارگاه‌های کوچک و حوزه اصناف مشغول به کار بوده و سابقه پرداخت حق بیمه داشته‌اند که بخاطر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی محل کسب و کار آنها تعطیل شد.

به گفته وی، شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۱۱ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب، ۶ هزار کارگاه کوچک و افزون بر ۱۳۰ واحد تولیدی متوسط دارد که این واحدها در مجموع حدود ۴۰ هزار بیمه شده اصلی دارند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس همچنین از فعالیت تمامی واحدهای تولیدی شهرستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی و عمومی در شرایط کرونایی خبر داد و افزود: تاکنون موردی از ابتلای جامعه کارگری شاغل در واحدهای تولیدی یا کارگاهی گنبدکاووس به ویروس کرونا گزارش نشده است.

ابراهیمی به کمک‌های خیرخواهانه برخی واحدهای تولیدی گنبدکاووس در تهیه و توزیع رایگان مواد ضدعفونی کننده، اقلام بهداشتی و بسته غذایی بین مردم و کادر پزشکی و درمانی شهرستان، استان گلستان و کشور اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال دو واحد تولیدی گنبد؛ یکی ۱۰۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده بین مردم و ادارات و نهادهای شهرستان توزیع کرد و دیگری نیز دوخت ۱۰۰ هزار دست البسه بهداشتی و ۲۰ هزار عدد ماسک برای کادر پزشکی و پرستاری سراسر کشور را برعهده گرفت.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت پس از گرگان دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است. 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بیکاری پیامک کسب و کار ماسک بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف