Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:17:04 GMT

انجام روزانه 60 هزار مورد غربالگری در مرحله دوم

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۵۳۵۹

انجام روزانه 60 هزار مورد غربالگری در مرحله دوم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح غربالگری گفت: در این مرحله روزانه 60 هزار مورد غربالگری و پایش انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیامک محبی امروز در گفت وگو باخبرنگاران اظهار کرد:  بعد از اتمام غربالگری در مرحله اول، در مرحله دوم نیز این امر در مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم یادآورشد: در حال حاضر روزانه 60 هزار غربالگری و پایش درحال انجام است که به همت کارشناسان بهداشتی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه 20 درصد جمعیت قم در مرحله دوم غربالگری شده اند گفت: امیدواریم با همکاری بیشتر مردم شاهد سرعت بخشیدن این موضوع باشیم.

محبی یادآور شد: در فاصله گذاری هوشمند بازرسی های انجام شده و تمرکز ما بر روی مسائل صنفی و صنعتی است.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: غربالگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر کشور به گزارشات مربوط به نیکا شاکرمی
  • واکنش وزیر کشور به گزارش مربوط به نیکا شاکرمی؛ عملیات روانی است
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • قرعه‌کشی جام حذفی تا فینال انجام شد؛ حریفان تراکتور و سپاهان مشخص شدند
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • قرعه‌کشی جام حذفی تا فینال انجام شد
  • قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد