Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:14:27 GMT

یادداشت مراقبت سلامت مدارس البرز منتخب کشوری شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۵۷۰۲

یادداشت مراقبت سلامت مدارس البرز منتخب کشوری شد

سلمان یداللهی مراقب سلامت مدارس استان البرزدر یادداشت خود آورده است: جهان امروز با همه گستردگی و پراکندگی جغرافیایی، جمعیت بی‌شمار انسانی، هیاهوی تکنولوژی و رقابت اقتصادی، قدرت نمایی تسلیحاتی، تصرف خاک و فتح آسمان، گوناگونی فرهنگ، ادیان و مذاهب، اگرنابرابری و تفاوت را درپهنه‌ی خود به تماشا نشسته، اما در موضوع سلامت از یک نظام هماهنگ برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌تردید پایبندی دولتمردان به اصول و قوانین سازمان جهانی بهداشت و رعایت دستورات و هشدارهای نظام بهداشت و درمان کشورها از جانب مردم، جهان را از تکرار فجایع مرگبار انسانی در ابتلا به یک بیماری لاعلاج مصون داشته است.

امروز که تهدید سلامت و امنیت جان آدمی در تهاجم ویروس کرونا، یادآور مسئولیت متقابل در قبال حفظ یکدیگر می‌باشد تکلیف مشترک همه ما مبارزه و مقابله با ویروسی‌ست که تاب و توان نظام بهداشت و سلامت را به چالش کشیده است.

 آزمونی که موفقیت در آن، جز گرامیداشت منزلت جان انسان نمره و رتبه‌ای نخواهد داشت.

آموزش و پرورش در تمام جهان، صرف نظر از تفاوت های آموزشی و فرهنگی، بعنوان نخستین مجموعه در ارائه آموزش‌های خود مراقبتی بهداشت و سلامت به جمعیت قابل توجه دانش آموزان، نقش غیر قابل انکاری در ایجاد جامعه‌ی سالم با شهروندانی سلامت محور ایفا نموده است.

این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت که آموزش و پرورش کشوربعد ازخانواده بیشترین دغدغه را در حفظ سلامت دانش آموزان و امنیت خاطر اولیاء آنان داشته ودارد.

 مدارس به عنوان خانه دوم دانش آموزان و شکل همزیستی آنان در آن محیط، علاوه بر ایجاد زمینه‌ی شور و نشاط و فرایند یادگیری، باید از نظر بهداشت و سلامت نیز متناسب با این همزیستی باشد، چرا که بی توجهی و کم انگاری این موضوع می‌تواند تبعات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

در فرهنگ و تمدن ایرانی و از منظر دین نیز بر اهمیت پاکیزگی و ارزش سلامت، همواره تاکید شده است.

با توجه به جمعیت دانش آموزان و احتساب خانواده‌ی آنان، مدارس از پتانسیل بالایی در ارتقاء سواد سلامت جامعه از راه آموزش‌ برخوردارند که باید از این فرصت به نحو مطلوب بهره‌وری گردد.

توجه جدی و توصیه موُکد مقام معظم رهبری بر سبک زندگی اسلامی_ایرانی و ارج‌ نهادن به موهبت بی‌بدیل  سلامتی، از اولویت‌های مهم متولیان آموزش و پرورش در فراهم نمودن بستر آموزش و تغییر رویکرد به سمت و سوی این سبک از زندگی در اجرای فرامین معظم له بوده‌ است.

شعار هفته‌ی سلامت امسال  "حمایت همگانی از مدافعان سلامت" نامگذاری شده است. حمایتی که تنها با مشارکت عمومی و همدلی اجتماعی معنا می‌یابد.

همکاری و همیاری نهاد آموزش و پرورش با نظام بهداشت و درمان کشور از همان ابتدای بحران تا به امروز، نشان از تمکین این وزارت به شعار  هفته سلامت است.

اوج این مشارکت، تصمیم به تعطیلی مدارس بعنوان یکی از مهمترین مراکز شیوع ویروس بود که با همه‌ی چالش‌های پیش روی آن، علیرغم فراهم نبودن به موقع بسترهای جایگزین،با همکاری فرهنگیان در استفاده از فضای مجازی، همراهی صدا و سیما، و نیز ایجاد شبکه مجازی "شاد"، ادامه‌ی آموزش ممکن و نگرانی معلمان، دانش آموزان و اولیاء مرتفع گردید.

حضور مراقبین سلامت در مدارس بعنوان پیشگامان عرصه‌ی سلامت جامعه در آموزش، کنترل و پیشگیری از شیوع بیماریها، از دیگر نمونه‌های این مشارکت مستمر بوده‌، که خوشبختانه همین آموزش‌ها، امروز به عنوان کارآمدترین راهکارهای مقابله با ویروس کرونا شناخته شده است.

استفاده از ظرفیت سفیران سلامت در انتقال آموخته‌ها و آموزش‌ها به همسالان و خانواده‌ها، طرح شعار هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت، استقبال دانش‌آموزان و اولیاء آنان از کارزار " نه به سفر"، " نه به دید و بازدید نوروزی" و " در خانه می‌مانیم"، شرایط را برای حفظ و ادامه قرنطینه‌ی خانگی و رعایت اصول خود مراقبتی فراهم نموده است که این خود نیز اقدامی دیگر در حمایت از مدافعان سلامت می‌باشد.

بلای ‌کرونا دیریا زود تمام خواهد شد اما چشم اندازی که این بحران پیش روی ما می‌گذارد آینده‌ای است که از هیچ وضعیت مشابه دیگری در امان نخواهد بود مگر با آموزش مراقبت های اولیه بهداشتی، احترام به سلامت خود و دیگران، با تربیت نسلی سلامت محور در مدارس..

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها سلامت ویروس کرونا البرز فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت ویروس کرونا البرز فرهنگیان سلامت ویروس کرونا البرز فرهنگیان آموزش و پرورش دانش آموزان ی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر